Na een opsomming van vage klachten is er vorige week middels een ct scan een nekhernia geconstateerd bij onze 4 jarige Cane corso rue. Door de dierenarts is eerst geadviseerd om te starten met prednison en upguard, dat laatste vanwege wat vocht in de hersenen. Hij zit nu op dag 5 van de medicatie en we zien nauwelijks verbetering, daarom heb ik morgen een telefonische afspraak om dit te gaan bespreken en mogelijk andere opties.
Naar mijn inziens haalt medicatie de hernia niet weg, wellicht (hopelijk) op den duur wel de klachten maar is er altijd een grote kans dat alles terug komt. Het lijkt mij dan uitstel van eventueel operatie. Ik maak me er nogal zorgen om omdat onze hond zo hard voor zichzelf is dat we wellicht, mits hij voor het oog klachtenvrij is, wel nog pijn blijft houden maar dit verbloemd.
Ik zou graag willen horen of iemand ervaring heeft met een hond met nekhernia en wellicht heeft laten opereren of toch met medicatie heeft behandeld?
Ik heb ook contact met een osteopaat die hem eventueel ook kan behandelen naast de huidige behandeling. De hernia zit in de c5/c6 wervel.
BigOne
Geplaatst: 01-02-22 19:10
Onze oude hond kreeg ook een nekhernia, medicatie ( om zwelling en ontsteking tegen te gaan) en veel rust deden hun werk. Maar dat duurde wel zes weken. Zou er trouwens niet mee naar een osteopaat gaan , lijkt me toch wat link.
marleen_usar
Geplaatst: 01-02-22 19:15
Mijn hondje had het ooit maar ging met rust weer over, ik heb wel gelijk een afspraak gemaakt bij www.kreupeldier.nl omdat hun een wachtlijst hebben van 6 weken. Maar ik heb die afspraak weer af gezegd de klachten waren over.
Mijn hondje heeft ook een nekhernia gehad na een periode met rust (en pijnstillers en ontstekingsremmers) heb ik haar nog ondersteund met de Herny druppels van Puur. Ze heeft nog een keer een terugval gehad toen heb ik weer die druppels gegeven en sindsdien gaat het nog steeds goed.