Ik ben op zoek naar ervaringen van niet genezende hoornvlies beschadiging bij een hond
Onze hond is afgelopen juni bijna dood geweest door een complicatie (gescheurde blaas) na een routine operatie (blaassteen verwijderen), heeft toen 5 dagen op de ic gelegen.
Daarna is hij snel 'oud' geworden, hij kreeg sclerose in zijn rechter oog. Uiteraard laten onderzoeken, en hij ondervond hier geen last van.
Op zondag 8 januari kneep hij met dat oog, we zijn toen naar de dierenarts gegaan die een beschadiging aan zijn hoornvlies constateerde. We kregen zalf mee en een week aankijken.
16 januari terug op controle, helaas ging het niet beter. Week ervoor bleek de beschadiging 0,5 cm in het rond te zijn. Nu was het meer langwerpig, kleurstof leek onder het hoornvlies door te vloeien en in het midden echt een open puntje. Ze heeft zijn oog verdoofd en schoongewreven met wattenstokjes (rafelryjes verwijdert en hopelijk de aanmaak van nieuw weefsel gestimuleerd). De wond bleek een vierkante cm in het rond te zijn. Komende week 6x per dag druppelen ipv 3x. Volgende week weer op controle, dan kunnen ze als dat nodig is dit herhalen.
Dus, vorige week 24 januari weer op controle. Herhaling van de week ervoor want er zat geen verbetering, ook geen verslechtering maar verbetering had er wel moeten zijn. Weer naar huis met advies nog 1x den week druppelen te proberen en anders operatief zijn oog behandelen.
Vandaag dus weet terug, en je raad het al, geen verbetering. Dus volgende week dinsdag gaan ze hem opereren. Helpt dit ook niet, dan zal zijn oog geamputeerd worden.
Mijn vraag is herkent iemand mijn verhaal? Ervaringen?
Bedankt!
Foto's van vandaag
Ene zie je de verkleuring en dus de wond, andere de sclerose