Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iriscope schreef:Katten zijn er hier niet, we wonen erg afgelegen. 2 honden hebben wel katten gezien en zijn altijd geinteresseerd. Als de katten gaan rennen willen ze wel achteraan, iets met instinct.
Anna79 schreef:Mijn ervaring is dat het vooral aan het karakter van de kat ligt. Is het een pittig ding die wel van zich af durft te slaan dan gaat het vaak gauw goed. Is het een wat verlegen beestje dan zal je zelf meer de regie moeten houden en de honden duidelijk maken dat ze de kat niet mogen opjagen. Als je nog keuze hebt in het nest zou ik voor een brutaaltje gaan!
Ik heb meegemaakt met mijn pup en oudere kat dat het in het begin totaal niet goed ging. De kat was bang en de pup fel. Daar heb ik op een gegeven moment de pup heel streng moeten aanpakken omdat ze de kat niet met rust liet. Later kregen we een andere kat erbij, daar heb ik de hond niet hoeven bijsturen want poes mepte de hond zelf wel van zich af. Heel verschillende situaties dus. Ik zou echt proberen te gaan voor een kitten met een pittig karakter. Succes![ [url=m/n3NxAh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Indi_Vito schreef:Anna79 schreef:Mijn ervaring is dat het vooral aan het karakter van de kat ligt. Is het een pittig ding die wel van zich af durft te slaan dan gaat het vaak gauw goed. Is het een wat verlegen beestje dan zal je zelf meer de regie moeten houden en de honden duidelijk maken dat ze de kat niet mogen opjagen. Als je nog keuze hebt in het nest zou ik voor een brutaaltje gaan!
Ik heb meegemaakt met mijn pup en oudere kat dat het in het begin totaal niet goed ging. De kat was bang en de pup fel. Daar heb ik op een gegeven moment de pup heel streng moeten aanpakken omdat ze de kat niet met rust liet. Later kregen we een andere kat erbij, daar heb ik de hond niet hoeven bijsturen want poes mepte de hond zelf wel van zich af. Heel verschillende situaties dus. Ik zou echt proberen te gaan voor een kitten met een pittig karakter. Succes![ [url=m/n3NxAh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Typisch poedel
Iriscope schreef:Dank je wel voor de tips! 2 katten zou ik het liefst willen, maar is voor mijn man nog even 1 stap te ver. Meestal moet hij opwarmen, dus ik ga ervan uit dat de 2e kat er wel komt, maar niet gelijk al. Ik hoop dat de kat happy is met 1 van de honden zodra ze gewend zijn, maar ben me er van bewust dat het niet ideaal is om een kat alleen te hebben.