Zij weet zich geen raad meer
Het gaat om een labradoodle… en ja ik heb haar gewaarschuwd om vooral uit te kijken waar ze een pupje vandaan zou halen

Onderstaande is het verhaal :
Vanaf dec zijn we aan het sukkelen met Teuntje, ze werd benauwd, koorts, totaal geen energie.. ze sliep de hele dag, staart naar beneden, vacht dof helemaal niet meer mijn vrolijke Teun. Eerst dacht de da kennelhoest. Na 1 dag medicijnen had ze een heel dik oog en het 2e ooglid (dat witte wat onder zit) was helemaal opgezet en over haar oog. Dus andere pijnstillers.. Na 2 weken nog koorts en nog steeds zielig, ze begroette ons niet als we beneden kwamen, legde alleen maar haar kop op mijn schoot, toen dacht de da luchtweginfectie. Toen ging haar bek niet meer open.
Bloed en wangslijm afgenomen, zij wordt nagekeken op myotonia congenita en op myositis van de kauwspieren, masticatory muscle myositis (MMM) ze is heel benauwd, totaal geen energie.
De dierenarts belde gisteravond dat zij niet getest kan worden omdat er teveel rassen in zitten.
(Wel in Amerika dat kost €300 en dan hoor je of ze mogelijk draagster is)
Ze krijgt nu prednison in de hoop dat het aanslaat.
Ook voel je een punt op haar schedel.
Het advies van de da is haar vacht zo kort mogelijk te houden, evt fysiotherapie.
En als zij zo benauwd blijft erover nadenken of we wel de zomer zo in willen omdat ze haar warmte niet goed kwijt kan.
Dus laten inslapen.
Heeft iemand een idee wat deze hond kan mankeren ?