Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Nooit van gehoord, een cavia met cushing. Wat een mooie leeftijd heeft hij al bereikt!
Zou het geen idee zijn om een warmtelamp in een hoekje van het hok te hangen, of een warmteplaatje er onder te leggen, zodat hij lekker de warmte kan opzoeken als hij daar behoefte aan heeft?
8nnemiek schreef:Nooit van gehoord, een cavia met cushing.
Brainless schreef:8nnemiek schreef:Nooit van gehoord, een cavia met cushing.
Het komt wel eens voor, onze DA heeft ooit het vermoeden gehad bij een cavia van ons.
http://www.degrotecavia.nl/ziektesxyz.html
TS kaal worden is niet de enige symptomen van cushing, eigenlijk is dat het minst erge.
Ze eten en drinken veel meer dan normaal en door de hoge cortisol in het bloed kunnen ze suikerziekte krijgen.
Brainless schreef:8nnemiek schreef:Nooit van gehoord, een cavia met cushing.
Het komt wel eens voor, onze DA heeft ooit het vermoeden gehad bij een cavia van ons.
http://www.degrotecavia.nl/ziektesxyz.html
TS kaal worden is niet de enige symptomen van cushing, eigenlijk is dat het minst erge.
Ze eten en drinken veel meer dan normaal en door de hoge cortisol in het bloed kunnen ze suikerziekte krijgen.
8nnemiek schreef:Lastig zeg, dat hij zichzelf echt te warm laat worden..
Dit zijn de soort matjes die ik bedoelde: *link*
Die kun je onder het hok leggen (als er een bodem in zit) en ze worden lekker warm maar niet te heet. Ik gebruik zit soort matjes voor mijn plantjes in het voorjaar, maar ze worden ook vaak gebruikt voor een terrarium en voor jonge dieren.
Tazzey schreef:8nnemiek schreef:Lastig zeg, dat hij zichzelf echt te warm laat worden..
Dit zijn de soort matjes die ik bedoelde: *link*
Die kun je onder het hok leggen (als er een bodem in zit) en ze worden lekker warm maar niet te heet. Ik gebruik zit soort matjes voor mijn plantjes in het voorjaar, maar ze worden ook vaak gebruikt voor een terrarium en voor jonge dieren.
Oh interessant! Deze ga ik direct bestellen, zeker fijn dat het niet heet wordt. Het is echt heel lastig dat hij zichzelf echt te warm laat worden. Hij vindt het echt heerlijk maar het is echt gevaarlijk.
Brainless schreef:Tazzey schreef:Hoe is dat uiteindelijk bij jouw cavia verlopen?
Het ging een tijdje (paar maanden) redelijk goed, maar ineens (in een paar dagen) ging het zo slecht en heb ik hem in laten slapen.
anjali schreef:Volgens mij voelt iemand het zelf goed aan of de temperatuur juist is of niet.Ik kan allen voor mezelf spreken. Ik heb ooit in het ziekenhuis gelegen vanwege een knieoperatie.Ik vond de airconditioned temperatuur daar veel en veel te laag en daarom droeg ik in het ziekenhuisbed een warme wintermuts. Ze kwamen mijn temperatuur meten met een oorthermometer en die bleek 42 graden celsius te zijn. Maar ik voelde me prima en volgens hen kwam dat door die muts. In mijn eigen woning stook ik ook zo hard dat mijn hele spaargeld erdoorvliegt. Maar ik heb dat gewoon nodig. Terwijl anderen het liever fris hebben.Dus ik zou denken,geef je cavia gewoon de temperatuur die hijzelf aangeeft prettig te vinden.Je hebt nu eenmaal noordelijke vissen en tropische vissen.
melody7 schreef:Wat een prachtige leeftijd heeft hij al! Ik zou niet met jasjes aan de gang gaan, daar zijn cavia's niet de dieren voor. Ken je 'theemutsen' voor cavia's? Daar kunnen ze lekker warm in liggen, wordt ook vaak gebruikt voor skinny's. Slaapzakken zijn natuurlijk ook goed, zo lang hij maar zelf de keuze heeft. Een warmtelamp vind ik ook een goed idee, uiteraard wel zo geplaatst dat hij ook in een koeler gedeelte kan zitten.
Bijzonder dat hij boven de 27 graden zo opleeft, normaal gesproken is dat juist de omslag waarbij ze het (te) warm krijgen. Die van mij liggen dan als aangespoelde zeehondjes te puffen