cursebreaker schreef:Wij geven een divers aanbod wat voerverrijking betreft; verschillende soorten supplementen en vlees soorten e.d. aangeboden in verschillende soorten lik matten, vullers, slow feeders, etc (al dan niet ingevroren)
Qua voerverrijking geef ik dus beetjes van wat ik goed aan kwalitatief blik voer oa(dit is altijd makkelijk te smeren of in de vullers te stoppen), maar ook smeerbare dingen zoals honden pindakaas, kefir of skyr, karnemelk (ingevroren), bottenbouillon, smoothiedog smoothies, gedroogde snacks, etc.
Ik koop het merendeel hiervan via de site van Kwispel & relax; zij verkoopt echt enorm veel leuke en handige dingen om voerverrijking nog leuker en makkelijker te maken! voer verrijking is in dit geval voor mijn hond vooral het even bezig zijn met d'r koppie en dit krijgt ze aangeboden bovenop haar normale menu. Varieert dus ook wanneer ze wat krijgt. Ze krijgt zeker niet Alles Elke dag bv.
Maar ik koop ook bepaalde soorten baby voeding/potjes. Daar zitten groenten potjes tussen die namelijk mooi gepureerd zijn, geen toevoegingen hebben en dus ideaal zijn om aan de vullers/matten toe te voegen gewoon voor de lekker zeg maar. Maar je kunt echt ein-de-loos varieren met wat je aanbied en Hoe.
-
Haar normale menu bestaat uit kvv met zelf toevoegen van groenten/fruit mix, rauw eitje elke week, en bepaalde supplementen zoals in ons geval veendrenkstof, zeewier, super foods oa, karnemelk, schapenvet, dat soort dingen. Ik vind het echt heerlijk om bezig te zijn met d'r voer (ben afgelopen jaar ook gestart met een hond/kat voedingsstudie en hoop daar de komende jaren nog in verder te leren ook na deze studie, vind het zo interessant!) en te kijken wat ik kan doen om haar immuunsysteem, spijsvertering e.d. op een natuurlijke wijze te ondersteunen.
Wat super interessant!
Hier ga ik me eens verder op inlezen.
Wij voeren standaard brok, maar ook soms schapenvet of stukjes vleesworst erbij.
Als we brok los voeren doen we dit in de wobbler van Kong of in een snuffelmat.
We vullen inderdaad ook wel eens een lickimatt of Kong.