Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13151
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 15:15

Ik denk ook aan de toekomst.Stel ik kan het hondje bij iemand kwijt,maar degene wil dat volgend jaar niet meer,dan is er wel een probleem.Een pension is te duur.Dat kost dan meer dan onze vakantie.En dat is dan 3 keer per jaar en misschien 10 jaar lang.Dus het hondje zit nu in de ijskast.

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:23

En de hond op de dagen dat je dochter werkt meegeven bij een uitlaat service?

Dan is het een deel van de dag lekker actief bezig en de rest van de dag gewoon in huis tot je dochter weer komt.

Britta31

Berichten: 13151
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 15:29

Het is zoveel geregel dan.Beter van niet.We hebben gelukkig wel katten die ook binnen komen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:36

soesie schreef:
De vraag die bij mij opkomt, is:
Blijft je dochter dan ook echt thuis bij de hond ‘s avonds en in het weekend?
Die gaat echt niet de hort op? Wat ik me wel voor zou kunnen stellen, als de ouders weg zijn :o
Want dan zit de hond niet alleen overdag in de tuin of alleen…


Dit dacht ik ook. Hoe toegewijd is dochter? Kan die ook nog twee middagjes vrij nemen? Dat zou al veel schelen. En ik zou de hond dan liever in het vertrouwde huis alleen laten dan in de tuin.

Tieme
Berichten: 4960
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:46

Britta31 schreef:
Een pension is te duur.Dat kost dan meer dan onze vakantie.En dat is dan 3 keer per jaar en misschien 10 jaar lang.Dus het hondje zit nu in de ijskast.


Pension dat meer kost dan je vakantie??
Dan zou ik toch eens goed zoeken naar een ander pension.
Hier kost een klein hondje voor 5 dagen 65 euro...
Hele dag honden om zich heen en aandacht, 4x per dag naar buiten en z'n eten en drinken. Vind ik persoonlijk reuze meevallen....

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:48

Britta31 schreef:
Ik denk ook aan de toekomst.Stel ik kan het hondje bij iemand kwijt,maar degene wil dat volgend jaar niet meer,dan is er wel een probleem.Een pension is te duur.Dat kost dan meer dan onze vakantie.En dat is dan 3 keer per jaar en misschien 10 jaar lang.Dus het hondje zit nu in de ijskast.


Als deze kosten het probleem zijn, is het in ieder geval verstandig om niet aan het beestje te beginnen. Pensionkosten zijn nog te voorspellen, maar bij een dierenarts gaat het nog harder en dat komt altijd op een onverwacht/ongewenst moment. Dus goede keuze.

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 15:49

Kan je dan voor die dagen geen uitlaatservice nemen?
Op zich vindt ik het niet zo een slecht idee ,mits de weersomstandigheden ÉN natuurlijk dat het hondje het gewoon is

Dus wel van te voren paar x per week je hondje erin latenwennen

Als ze dan tussendoor wordt opgehaald door een uitlaatservice en lekker moe is erna en slaapt,zal het hondje er niet veel alleen in zijn

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:10

Een dier weet dat als de bazen op vakantie zijn. Dat voelt heel anders dan dat ze overdag enkele uren weg zijn.Ik denk dat ts er verstandig aan doet de beslissing van het nemen van een hond even uit te stellen.Trouwens zelf heb je ook geen rustige vakantie als je je zorgen zou moeten maken over je hond.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:12

turtlelito schreef:
Britta31 schreef:
Ik denk ook aan de toekomst.Stel ik kan het hondje bij iemand kwijt,maar degene wil dat volgend jaar niet meer,dan is er wel een probleem.Een pension is te duur.Dat kost dan meer dan onze vakantie.En dat is dan 3 keer per jaar en misschien 10 jaar lang.Dus het hondje zit nu in de ijskast.


Als deze kosten het probleem zijn, is het in ieder geval verstandig om niet aan het beestje te beginnen. Pensionkosten zijn nog te voorspellen, maar bij een dierenarts gaat het nog harder en dat komt altijd op een onverwacht/ongewenst moment. Dus goede keuze.


Dit inderdaad.

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:17

Out of the box: wordt 'gastouder' voor opvanghonden. Dan heb je af en toe een hond in huis die je de basisregels leert, en die na die periode naar een definitie adoptieadres gaat.
Wel de lol van een hond, geen vakantieproblemen want je zorgt gewoon dat je geen opvanghond in huis hebt als je weg wilt/je gaat pas met vakantie als je opvanghond een nieuw huis heeft.

Jij blij, stichting die dit soort honden herplaatst blij, hond blij en tóch met vakantie kunnen. En onverwachte DA-kosten hoef je ook niet te betalen, die zijn voor rekening van de stichting.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:26

Ja of je wordt zelf oppasadres voor mensen die op vakantie gaan. :)*
Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een eigen hond. Maar voor een eigen hond moet je wel bereid zijn je eigen leven aan te passen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:05

Citaat:
Dus het hondje zit nu in de ijskast.


Dat is ook een oplossing, hoor je hem ook niet blaffen :Y)

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:08

Wat moeilijk gedacht ts
Hond mee op vakantie en kan dat niet (altijd) dan moet je iets regelen, uitlaatservice, pension, vrienden ect

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 19:18

Een hond is een roedeldier, die zou er doodongelukkig van worden om zoveel alleen te zitten voor meerdere dagen achter elkaar. Die heeft sociale aandacht, stimulans en ook stabiliteit nodig.
Zelf al zou hij niet blaffen en niemand tot last zijn, zal hij hoe dan ook gestresst zijn.

Ik begrijp niet hoe mensen op zulke ideeën kunnen komen. :\

Waarom ga je niet op zoek naar een oppas? Er zijn genoeg mensen die zich hiervoor aanbieden via organisaties. Dus ook als iemand een keer niet kan of stopt, zijn er genoeg andere mogelijkheden.
Ik heb het zelf ook een aantal jaar gedaan, meestal verbleef ik dan in het huis van de mensen die op vakantie waren, zodat ik er echt voor het dier kon zijn. Vlak voor ze terugkwamen liet ik alles schoon en opgeruimd achter en vertrok ik weer.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:49

Kabayo schreef:
Mijn husky (en hiervoor rottweiler) slaapt in een geïsoleerd nachthok met tochtflappen en een dichte uitloop. (Kenneldelen) Dit dan wel enkel snachts en wanneer wij even wegmoeten (maximaal 5u) zit ze in dat hok. Verder zijn ze gewoon bij ons of mijn ouders

Het is niet ideaal maar mits de hond de kou kan hebben en aan het hok gewent is (als haar huis beschouwt) zou het gewoon moeten kunnen. Er zijn best veel kennelhonden (op boerderijen bijv)

Ik snap je punt, maar TS heeft het over hondje, denk niet dat ze aanschaf Rottweiler of Husky overweegt. Bij hondje denk ik aan Cockerspaniël, poedel, Jack Russell, Keeshond, etc. Geen honden die je buiten laat zitten.

Kabayo

Berichten: 14044
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 22:51

truus1957 schreef:
Kabayo schreef:
Mijn husky (en hiervoor rottweiler) slaapt in een geïsoleerd nachthok met tochtflappen en een dichte uitloop. (Kenneldelen) Dit dan wel enkel snachts en wanneer wij even wegmoeten (maximaal 5u) zit ze in dat hok. Verder zijn ze gewoon bij ons of mijn ouders

Het is niet ideaal maar mits de hond de kou kan hebben en aan het hok gewent is (als haar huis beschouwt) zou het gewoon moeten kunnen. Er zijn best veel kennelhonden (op boerderijen bijv)

Ik snap je punt, maar TS heeft het over hondje, denk niet dat ze aanschaf Rottweiler of Husky overweegt. Bij hondje denk ik aan Cockerspaniël, poedel, Jack Russell, Keeshond, etc. Geen honden die je buiten laat zitten.

Dat heb ik niet gelezen. Dat zou ik ook niet doen of zelfs maar aandurven met vrieskou...

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:00

Geef mij zo een goedkope vakantie als pension duurder is.
Even zonder gekheid, de opvang waar mijn hond heen gaat is 15 euro per dag als ze blijft slapen. Als ik zou willen is het incl het eten van daar
Ze gaat er op een dag een paar keer uit om buiten te spelen en tussendoor slaapt ze in de kennel binnen. 's Avonds nog een prive wandeling en tussendoor kroelen met de pensionhouder.

Wil ik opvang bij iemand in huis heb ik een adres voor 17.50 per nacht, dan draait ze mee met de honden daar qua alles.

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:42

Het is ten eerste nog maar de vraag of het hondje wel zo lang alleen thuis kan blijven zonder verlatingsangst.. Ookal is het een oudere hond, die het bij zijn huidige baasjes wel kan. Je zal daar eerst tijd in moeten steken en afwachten hoe het loopt.

Het is daarom sowieso erg handig om als hondeneigenaar een oppas adresje te hebben.

Daarnaast zou ik hem zeker niet in de tuin laten, dan beter nog binnen met een uitlaatservice, buurvrouw die een middagrondje doet.

Misschien is het voor jullie wel een idee om mensen te zoeken die een hond hebben en een regelmatige oppas zoeken? Toch het genot van een hond maar genoeg vrijheid om weg te gaan. Of tijdelijke opvang voor een stichting.

maj0

Berichten: 6600
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:45

Britta31 schreef:
Het hondje kan niet mee.Het hondje is er ook nog niet.Kunnen we geen oplossing vinden komt er geen hondje.En 8 uur alleen binnen kan ook niet dat is te lang.We wonen in het buitengebied.


Waarom kan hij niet mee dan?

Verstandig dat jullie zo geen hond nemen. Misschien ooit als er meer tijd is voor een hond

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:58

Even over een hele andere boeg; hoe groot gaat de hond worden? Kan je niet zo'n kattenluik nemen met chip, dan kan hij zelf bepalen of hij naar buiten/binnen wil. Moet je alleen geen hond groter dan formaat kat nemen...
Overigens lijkt me het geen probleem als jullie dochter hem gewoon meerdere keren per dag uitlaat. Het moet hem dan wel goed aangewend worden.

santie

Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 01:19

Britta31 schreef:
Ik denk ook aan de toekomst.Stel ik kan het hondje bij iemand kwijt,maar degene wil dat volgend jaar niet meer,dan is er wel een probleem.Een pension is te duur.Dat kost dan meer dan onze vakantie.En dat is dan 3 keer per jaar en misschien 10 jaar lang.Dus het hondje zit nu in de ijskast.


Voor een paar keer per jaar, een paar dagen weg kan je toch wel iets regelen, bv een huisoppas, opvangadres of een pension vinden? Een pension kost echt geen vermogen hoor. Ik vind dit echt een rare vraag...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 01:36

Ik pas met regelmaat op honden, ik ben veel thuis en ga straks ook een baan zoeken waar ik veel ga thuiswerken. Ik durf best te zeggen dat de honden het bij mij erg goed hebben en strontverwend worden. Iets met een kruik speciaal voor de hond maken omdat die van warmte houdt. :))

Ik vraag hier nu 12 euro per dag voor omdat ik erg klein woon. Maar indien ik groter zou wonen (planning) wordt dit hooguit 15 euro per dag. :P

Je kan ook met je vaste oppas afstemmen wanneer diegene kan en dan pas je vakantie plannen. Dit doen mijn ouders ook met hun dochters zodat er altijd iemand thuis is als zij weg willen. Er wonen namelijk geen kinderen meer thuis. En anders gaan ze niet, maar dat is nog nooit een probleem geweest.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Hondje met vakantie overdag in de tuin met hok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 09:59

Ik wil eerst gezegd hebben dat ik het knap vind van je TS, dat je het belang van de hond boven je eigen plezier stelt en dat je nu al over deze vragen nadenkt en eventueel besluit geen hond te nemen als er geen oplossing is. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen.

Dat gezegd hebbende: Ik denk dat je het wel wat moeilijker maakt dan het is.
Ik vind een hond die normaal niet buiten leeft, ineens in de tuin laten leven niet een heel verstandig plan, maar dat wil niet zeggen dat er geen andere alternatieven zijn.
Kun je bijvoorbeeld een hondenluik in de achterdeur/deur van de bijkeuken maken? Dan kan hond naar buiten als het nodig is, maar kan hij ook gewoon vertrouwd op zijn eigen plek zijn als jullie er niet zijn.
Eventueel een uitlaatservice voor de middagen dat jullie weg zijn?
Een buur die in de middag de hond wil uitlaten/even mee wil knuffelen?
via pawshake/marktplaats/bokt/facebook/vrienden/familie een oppas aan huis vinden, of de hond uit logeren sturen? Dat hoeft op zich de kop niet te kosten.

Als dochter de avonden gewoon thuis is, zie ik echt het probleem niet om de hond een paar keer per jaar een dagje alleen te laten. Zeker niet als hij gewoon naar buiten kan voor zijn behoeften. De hond moet dan natuurlijk wel alleen kunnen zijn. Dat is wel een vereiste hiervoor.

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:03

Britta31 schreef:
Het hondje kan niet mee.Het hondje is er ook nog niet.Kunnen we geen oplossing vinden komt er geen hondje.En 8 uur alleen binnen kan ook niet dat is te lang.We wonen in het buitengebied.

Je vakantie aanpassen aan de hond en dan wel meenemen kan ook.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 10:05

Er worden goede dingen gezegd, maar kijken mensen ook naar de reden dat er geen pension wordt gezocht? De kosten. En als pensionkosten een issue zijn, is het heel verstandig om het idee 'hond' in de ijskast te zetten. Zeker indien het een ouder hondje betreft zoals TS voor ogen had, want de dierenartskosten kunnen natuurlijk enorm oplopen met de leeftijd. Nog veel hoger dan pensionkosten.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 06-01-22 10:14, in het totaal 2 keer bewerkt