Mijn kat, 7 jaar, kruising Sphynx x Cornish rex. Heeft een slechte start gehad in zijn leven, met 4 maanden is hij door het oog van de naald gekropen ivm niesziekte.
Hij heeft meestal wel iets. Vorige week, tijdens de enting, bleek hij oorontsteking te hebben. (Daarom nu niet geënt) Daarnaast speelt zijn tandvlees weer op. Zijn tanden zijn keurig schoon, het zijn uitsluitend de weke delen. Hij eet overigens prima en heeft geen pijn. Toen hij dat wel had, was dat overduidelijk.
Hij heeft een pijnstiller en oorzalf gekregen, 5 dagen tabletjes en 2x daags zalven.
Vandaag controle. Oren schoon (gelukkig!!) tandvlees oogt al rustiger. Maar achterin de bek zagen we plekjes die lijken op aften. Hij was wel wat aangekomen, dus ook dat stelt wel gerust.
Nu geeft mijn dierenarts aan dat we 7 dagen antibiotica doen (noroclav 50 mg) en over 10 dagen bloed trekken. Daarnaast begon ze over prednisolon.
Nou wil ik natuurlijk alleen maar het beste voor hem, maar het klinkt behoorlijk heftig. Zijn er alternatieven zonder dat ik mijn kat moet vol pompen met prednisolon?
Ik probeer er e.e.a. over te vinden, maar er is zoveel verschillende info. Dus ik probeer het even hier, wie weet heeft iemand tips. Ik wil alles proberen, kat en ik hebben afgesproken dat hij nog even mee moet!
Mijn jongen, Whiskey