Hoe voed ik mijn kitten op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48279
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:53

Ik lees je verhaal en denk na een paar zinnen al met 99% zekerheid te weten dat het een rooie is....zet ze er een zwart-wit foto bij _O-

Hier ook nu een gruwelijk hardleerse (uiteraard rooie....) jonge kat.
Twee kittens, die ene is de goedheid zelve, maar die rooie...man-man die is echt on-leerbaar lijkt het.

Je wordt het na een poosje echt vreselijk zat en dan ga je wel eens zwiepen met zo'n kat.
Ook al is het echt een scheetje, maar hij is zó stout..... :n

Gaandeweg gaat hij het wel begrijpen geloof ik, roodmans is nu anderhalf jaar.
Maar zéér consequent en duidelijk zijn is wel de truck hoor.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-12-21 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xYaartje
Berichten: 1477
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 20:57

Hier een dove kat. Enige wat uiteindelijk werkte was er heel snel en boos op af lopen, haar er af zetten en dat blijven herhalen. Nee zeggen gaat namelijk nogal lastig bij haar. Dat hoort ze toch niet (en daar maakt ze ook echt wel gebruik van hoor. Zo slim is ze ook wel weer :') ).
Opgegeven moment had mevrouw wel door dat op het aanrecht springen toch echt niet mag. Een zeldzame keer probeert ze het nog, maar dan hoef ik er alleen nog maar aan te komen lopen en ze is er af.
Heeft wel een paar maanden geduurd voordat ze snapte 'nee is nee'.

Haar afleren dat ze niet aan de stoffen bank en stoffen stoel mag krabben is nog wel een uitdaging. Want tegen dat ik bij haar ben is ze alweer weg. Niet vanwege de 'nee' maar omdat het moment van krabben te kort is om het direct te straffen. Misschien toch maar de plantenspuit proberen hier bij.

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:06

Je vindt in de gang zetten zielig, maar ik denk dat dat voor dit moment de meest duidelijke optie is. Vooral tijdens het koken en eten.
Geef de kat een speeltje of wat eten, en een speelkwartiertje op een ander moment. Ze zal eerst wel even sputteren, maar zorgt wel voor wat rust.

marleen_88

Berichten: 14105
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Hoe voed ik mijn kitten op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:08

Oei een kat die in je eten duikt is niet tof.
Ik zou de plantenspuit proberen, met daarbij een NEE oid. Hopelijk werkt dat.

Wel een leukerd om te zien hoor. 8-)

Dennis

Berichten: 31485
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:16

Zie hier Nee en Niet-doen (in hun boekje Nika en Norrit). De slag om de vaatwasser hebben wij verloren :').
Afbeelding
Eettafel ook. Oude aanrecht ook, nieuwe aanrecht lijken we wel gewonnen te hebben *\o/* . Dressoir, tv meubel en voortafel zijn ook voor ons. Bank, stoel en vensterbank uiteraard niet.
Ons eten is wel echt ons eten, borden zijn alleen voor hun als ze in de vaatwasser staan.

Wij zijn 1,5 jaar met een plantenspuit bezig geweest, en de enige plant in huis is een hele gemene cactus. Alles in huis zat onder de watervlekken, spuit werd om de dag bijgevuld.
Maar verder zijn ze goud waard.

Moet wel zeggen dat m'n man onze 3poot(inmiddels weer met haar op z'n bibs) gister nog net uit de verse tegellijm kon trekken :j :') .

marga1
Berichten: 907
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Hoe voed ik mijn kitten op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 21:42

Tja Dennis katten hebben toch echt personeel.

Hier was 10 jaar geleden luid de naam van de kat zeggen het sein voor de teckel om er achteraan te gaan. Bewuste kat heeeft nu twee butlers, meneer mauwt en de deur wordt geopend. Helaas zit hij tegenwoordig ook op het aanrecht en als ik vergeet de vliegenkap over het afkoelende eten te zetten zal hij het consumeren / proeven. Vandaag had hij een gat in de griesmeelpudding gegeten de boef (ik had de vliegenkap vergeten). En ja het is een rooie.

pmarena

Berichten: 48279
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 08:58

marga1 schreef:
En ja het is een rooie.


:D

Jessica_1998

Berichten: 3404
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Hoe voed ik mijn kitten op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 09:37

Wat hier heel erg heeft geholpen, is op het moment dat de katten iets doen wat niet mag, je sleutelbos op de grond laten vallen, dan schrikken ze en stoppen ze er mee. Nu hoef ik mn sleutel maar tevoorschijn te halen of ermee te rammelen en ze stoppen al met wat ze aan het doen zijn

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-21 10:47

Afbeelding

Afbeelding

Hij is niet rood maar heeft strepen en streken <3

Die katten in de vaatwasser ook :')

Beetje stout maakt katten natuurlijk ook wel zo leuk.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:13

Wat een doerak <3 !

Ik klap hard in mijn handen en zeg “ UHUH!” als ze iets doen wat ik niet wil hebben.
Werkt hier goed. Maar ik begrijp dat je nog een kat hebt die niet tegen harde geluiden kan?

pmarena

Berichten: 48279
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe voed ik mijn kitten op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:17

Wat een boefje :+:

Pandora2
Berichten: 19869
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:18

Completely innocent :')

Geweldige foto op die kruiwagenband. <3
En die katten van Dennis in de vaatwasser :D

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:25

Haha ik volg, hier ook zo'n kleine draak van 4 maanden. Overigens ook cypers ipv rood :P
Dit is mijn vierde kitten en m'n vriendin heeft ook al meerdere katten gehad, maar dit is echt by far de stoutste, mijn god wat een draak :')

Het aanrecht doet ze hier niet, dat heeft ze één keer geprobeerd toen m'n vriendin stond af te wassen. Die heeft haar toen zo zeiknat gespoten dat ze het nooit meer heeft gedaan (maar goed, ze is nog jong, dus fingers crossed dat ze dit blijft onthouden). Ze weet inmiddels ook dat ze niet tussen ons eten door mag lopen, ze blijft braaf aan het andere eind van de tafel en anders is een klein duwtje genoeg om haar te helpen herinneren.
Maar hier zijn vooral de kamerplanten de dupe. Er is niets leukers dan aarde uit de potten graven en daar dan mee gaan tennissen. Hele huis vol aarde >;) En anders blaadjes van de planten trekken en daar mee tennissen. Of middenin de plant gaan liggen. Of planten van de vensterbank gooien. We hebben inmiddels alle planten met posterbuddy aan de vensterbank vastgeplakt (tip!). En bij een aantal planten kartonnetje op de aarde gelegd. Maar ze blijven een gigantische aantrekkingskracht op haar hebben :') Iemand tips?
We hebben sinds gisteren ook een kerstboom, ik houd m'n hart vast :+

Oh hier valt ze ook erg graag handen aan, of je haar. Wel speels bedoeld maar erg vervelend. We proberen haar nu heel consequent op de grond te zetten of weg te lopen, maar het blijft leuk. Wat kan je daar nog tegen doen?

pmarena

Berichten: 48279
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe voed ik mijn kitten op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:26

Aan een ketting leggen. Een hele dikke :=

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 11:40

Hahaha goed idee :)* :))

Dee_Es

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Hoe voed ik mijn kitten op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:07

Ik vond het zo zielig toen mijn vriend de kittens vliegles gaf toen ze op de tafel klommen. Maar we hebben inmiddels wel de makkelijkste katten ooit.

Vrienden van ons hadden ongeveer tegelijkertijd kittens en gebruikten de "terug op de grond zetten" methode. Nou daar was dus niks veilig in dat huis, je kon nog geen eten uit de oven halen in je eentje want ze vlogen er op. Borrelhapjes op de salontafel was onmogelijk. Toppunt was toen er 1 met een aanloop de chipsbak in dook en echt tot achter z'n oren in de chips verdween. Dan liever een keer heel duidelijk zijn, goede schrikreactie veroorzaken, zodat je nog gewoon je eten op tafel kan zetten. Plantenspuit had geen nut, die waterstraal is juist leuk om mee te spelen :=

Die 2 van ons zijn trouwens echt op en top schootkatten dus ze hebben er niks aan over gehouden.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hoe voed ik mijn kitten op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:13

Haha dat koppie.

Hier mogen de poezen veel.
Maar aanrecht, tafels en kerstboom is een nee.
En dat blijven herhalen en herhalen en herhalen.

Scheelt wel dat wanneer ik nee zeg de hond naar de katten rent en ze wegduwt.

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:19

Dee_Es schreef:
Ik vond het zo zielig toen mijn vriend de kittens vliegles gaf toen ze op de tafel klommen. Maar we hebben inmiddels wel de makkelijkste katten ooit.

Vrienden van ons hadden ongeveer tegelijkertijd kittens en gebruikten de "terug op de grond zetten" methode. Nou daar was dus niks veilig in dat huis, je kon nog geen eten uit de oven halen in je eentje want ze vlogen er op. Borrelhapjes op de salontafel was onmogelijk. Toppunt was toen er 1 met een aanloop de chipsbak in dook en echt tot achter z'n oren in de chips verdween. Dan liever een keer heel duidelijk zijn, goede schrikreactie veroorzaken, zodat je nog gewoon je eten op tafel kan zetten. Plantenspuit had geen nut, die waterstraal is juist leuk om mee te spelen :=

Die 2 van ons zijn trouwens echt op en top schootkatten dus ze hebben er niks aan over gehouden.


Hahaha ik ben visueel ingesteld dus zie het he-le-maal voor me met die chips bak.
Wel minder grappig als dat je dagelijkse leven is idd.

Wij zijn ook heel consequent geweest en vrij 'duidelijk'. Idd gekoppeld met een 'NEE' en soms ook de plantenspuit erbij gehad (van de spuit trekt ze zich nu niks meer aan haha) of eens even met een duwtje ergens weggehaald, tja.. Dat vinden sommige misschien al te ver gaan, maar het is ook niet dat ik het bij onze poes heel veel moest doen en het was wel snel duidelijk voor d'r. Nu mag onze poes verder wel veel, maar sommige dingen weet ze ook wel dat gewoon not done zijn; geen aanrecht, van het eten af blijven en van de kerstboom af blijven. Aanrecht heeft ze gelukkig uit d'r zelf ook echt maar 3x geprobeerd ofzo toen ze jonger was en heeft ze verder ook totaal geen interesse meer in. En met eten hetzelfde: Van m'n eten blijf je af hoor. Dat heb ik ook wel duidelijk gemaakt want als kitten heeft ze ook echt wel vaker met die poot zitten graaien naar m'n borden enz :') En ik zou er ook echt niet blij van worden als ze idd met warm eten van het fornuis of uit de oven anders het gevaar liep dat ze zich kon bezeren nee. Hier hebben we ook een kerstboom staan vanaf het eerste jaar en toen was zowel zij als onze hond beide 6 maanden oud. Gewoon duidelijk zijn wat wel en niet mag doet bij veel katten wel al wat. Niet elke kat natuurlijk; sommige zijn Echt hardleers haha maar consequent en duidelijk zijn doet vaak altijd wel iets.

Het is ook echt even zoeken wat werkt bij het individu.
Er is denk ik geen kant en klaar antwoord wat dat betreft.

BigOne
Berichten: 38419
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:27

Al meer dan veertig jaar katten en wanneer ze als kitten iets deden wat niet mocht kregen ze direct een tik tegen een oor gecombineerd met het woord nee! Even met één vinger petsen en klaar. Altijd huis tuin en keuken katten gehad en nog nooit een kat in m’n bord met eten gehad of de gordijnen, misschien mazzel maar wij hebben het altijd zo gedaan. Die tik zullen ze echt wel voelen maar meestal is één of twee keer genoeg. Die tik doen we net alsof je een propje wegschiet dus niet een aaitje want dan lachen ze je uit.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 12:44

ik kom dit net tegen, een webinar over ongewenst kattengedrag, misschien is dat interessant om te kijken op 15 dec. a.s.

detos240
Berichten: 444
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 13:06

Afbeelding


Dit zijn onze twee deugnieten. Inmiddels 4 1/2 jaar oud. Maar als kitten....... had nog nooit zulke bandieten meegemaakt.

De rechtse op de foto, Tom, die eet alles wat eetbaar is....... (nu nog steeds)
De linkse op de foto, Jerry, die sloopt graag........ Kabels doorbijten en dat soort dingetjes. We hebben nu alles beveiligd. Jerry is gelukkig ook veel en graag buiten. Tom niet.

Als kitten hebben we ze opgehaald en in een grote bench gedaan. In huis het eerste jaar 's nachts ook en als we gingen eten (gourmetten bijvoorbeeld) of als er een vertegenwoordiger langs kwam en er lag papierwerk op tafel in de bench.

We hebben ook heel lang een goede plantenspuit gebruikt.Wel eentje die je dan niet eerst weer water moet oppompen want dat hadden ze ook door. Eentje die direct water spuit.

Nu 4 jaar verder zijn ze redelijk "gehoorzaam" Komen in ieder geval niet meer op de tafel als we aan het eten zijn........

pmarena

Berichten: 48279
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe voed ik mijn kitten op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:24

Het is ook echt wel heel kat-afhankelijk hoor. Die rooie hier weet zichzelf op de meest wonderlijke manieren in de nesten te werken en is gewoon vreselijk stout en hardleers. Het lijkt ook wel of hij het niet snapt ofzo want dan kijkt hij volmaakt onschuldig terwijl hij voor de 6.000.387 ste keer aan de stoel begint te krabben. Of springt wéééééér op de aanrecht >;)

Die doodbrave grote grijze zit er dan met zo'n onnozele blik en van die grote verbaasde ogen naar te kijken van :oo Dat màg toch helemaal niet....?? :wow:

Eretria

Berichten: 451
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Hoe voed ik mijn kitten op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:42

Die van ons waren ook terroristen. Hebben dat wel opgelost met de plantenspuit. Richten op t gezicht want dat vinden ze ècht niet leuk! Op t lichaam interesseerde het ze geen malle moer. En nu niet meer nodig. Als ze nu soms nog wat doen schreeuwen gewoon ‘hey’ en dan vliegen ze al weg. :Y) ze zijn verder ontzettend lief en zeker niet kopschuw of iets.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:49

Hier ook zo'n brutale kat, geen rooie maar een zwarte. Onze katten mogen echt veel maar eten uit mijn bord stelen mag toch echt niet. Toen we Lowie in huis namen was hij 6 maand oud en een echte puber, ik zie hem nog zo met een boterham door het huis lopen :'). Ondertussen is ie 3 en een stuk braver, wij zijn gewoon consequent blijven corrigeren met idd een hele luide "NEE" en af en toe eens een vliegles richting de bank (zodat ie wel zacht landt want ja... blijft toch een beetje m'n kindje :o ).
Nu hebben we maar geaccepteerd dat hij aan onze rieten mand en leren bankje zijn nagels scherpt want dat kregen we echt niet afgeleerd.
Het stuk ondeugd in kwestie <3
Afbeelding
Afbeelding

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:55

Sorry, tegen dat lieve koppie kan ik niks bedenken :+