Dat roep ik inmiddels zo'n tientallen keren per dag.

Ik heb sinds enkele jaren 2 katten. Hartstikke lief en ze snapten al snel wat ik bedoelde. Bijvoorbeeld niet op het aanrecht springen.
Nu heb ik sinds kort een kitten van nu bijna 4 maanden oud en hij is stouuuut

Oke hij is ook de aller liefste knuffelaar van de hele wereld maar hij is echt niet op te voeden.
Ik haal m 100x van het aanrecht, hij springt er 101x op. Zelfde met de tafel als ik zit te eten en de salontafel.
Ben echt wel realistisch, ben heel de dag aan het werk dus dan zit hij ook met z'n anus op mn eet tafel maar de andere 2 hadden echt snel door dat als ik aan het eten ben dat ze er dan niet op mogen. Deze niet.
Het is met koken ook echt gewoon geen doen als hij steeds midden in het eten op het aanrecht springt haha
Kan m natuurlijk in de hal opsluiten maar zou het m liever wel leren zodat ie gewoon bij ons kan blijven zonder huilend voor de deur te moeten wachten
Heb eerst heel lang geduld gehad en m er gewoon iedere keer vanaf gehaald. Dat werkte niet dus toen de plantenspuit toch maar geprobeerd. Hij knijpt zn ogen dicht en pakt zn verlies.
Toen met een lege keukenrol vlak naast m geslagen, hij schrok eerst van de herrie maar ook nu past hij de ogen dicht methode toe.
Schreeuwen helpt ook niet en daar wordt mn andere kat bang van.
En ik wil vooral wel dier vriendelijk blijven aangezien ik zielsveel van de ondeugd hou maar heb even geen ideeën meer..
Wie helpt mij de liefste knuffel ondeugd op te voeden?? Tips zijn welkom!!
En nog even een foto van 'de dader'