Gecastreerde reu wordt gek tijdens en na loopsheid teefje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Gecastreerde reu wordt gek tijdens en na loopsheid teefje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-21 11:20

We hebben 3 honden, allerdrie al van pups af aan.

Eerst hadden we onze oudste Duitse herder, is er nu 6,5. Gecastreerd op zijn 5 maand, dus nooit reu geweest. Hij is opgegroeid met ook een teefje(oud), die nog loops werd, nooit problemen.
Dit teefje is een 2-tal jaar terug ingeslapen, ze was op.
Sinds een kleine 2j hebben we nog 2 nieuwe Duitse herders, een reutje(ook al gecastreerd op jonge leeftijd) en een teefje.

Dit voorjaar werd ze voor het eerst loops, geen probleem.
Nu is ze opnieuw loops en de oudste herder loopt al een week hyper nerveus en nu ze geen bloed meer verliest heeft hij de hele dag door een missie: het teefje proberen te dekken.

Zij komt er gek van want wordt niet met rust gelaten, hij ook volgens mij, en wij ook.

Binnen liggen ze allemaal rustig als wij erbij zijn, maar zodra we bv even in een ander kamer zijn, hoor je haar grommen en miepen en weet je hoe laat het is, buiten stopt hij niet van er achteraan te zitten.

Echt reu-gedrag, alleen hoort dit toch helemaal niet bij een neutrale reu? Nooit gehoord of gezien en vandaar even een topic hier, zijn er mensen die dit herkennen?
(Het gaat hier niet over gedrag afstraffen of apart steken om het teefje rust te gunnen, zo ver zijn we zelf ook al)

Is dit zelfs gewoon mogelijk dat een gecastreerde reu(hij heeft dus sinds zijn 5 maand geen ballen meer, was er zelf bij, er zijn er effectief 2 intacte verwijderd), of kan bv iets medisch hier aan de basis liggen? Of …..?

luuntje

Re: Gecastreerde reu wordt gek tijdens en na loopsheid teefje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:08

Ik ken mensen en die hadden een Duitse dog.
Die had zoveel last van zijn hormonen dat een gewone castratie niet voldoende was.
Die is ook chemisch gecastreerd.
Was een geval apart. Maar het kan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:39

Kan het zijn dat ze een baarmoeder ontsteking heeft? Of flink schijnzwanger? Kan ook door medisch probleem bij de reu zelf komen waardoor hij nu zo overdreven reageert.
Ik zou het persoonlijk wel zoeken in de medische hoek omdat hij nooit eerder dit gedrag vertoont heeft maar het hoeft niet zo te zijn natuurlijk

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:18

Ik ga met met bovenstaand mee, ik zie dat in m'n roedel vaak als er medisch iets mis is met de reu of teef die loops geweest zijn.
Zie ook vaak dat reutjes die behoorlijk op leeftijd zijn ook ineens Dit gedrag laten zien

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:22

Mijn gecastreerde reu dekt ook gewoon maar dat heeft hij altijd al gedaan(ex dekreu)
Bij een reu die dit nooit eerder heeft gedaan zou ik ook mijn vraagtekens zetten. Ik zou beide dieren eens na laten kijken

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:26

Van schreef:
Mijn gecastreerde reu dekt ook gewoon maar dat heeft hij altijd al gedaan(ex dekreu)
Bij een reu die dit nooit eerder heeft gedaan zou ik ook mijn vraagtekens zetten. Ik zou beide dieren eens na laten kijken

Hier ga ik in mee.
Teefje laten checken op een evt baarmoederontsteking oid. En bij de reu is te testen wat de testosteron waarde is geloof ik

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:50

Doet me een beetje denken aan een klophengst....... zit er niet stiekem nog een bal in de buikholte? Ik heb een volle reu en die doet dit ook, maar die is niet gecastreerd en ik heb ook geen plannen in die richting. Ik heb wel geen teven.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 23:23

Als ze geen bloed meer verliest is ze dekrijp. Ook een jong gecastreerde reu blijft een reu, kennelijk komt hij daar nu achter. Kan zijn dat jullie oude teef hem niet toeliet en je jonge teef geen idee had bij haar eerste loopsheid en hem nu wel wil toelaten.