Ik heb nu 2 hele lieve parkietjes!! Maar nu zit ik te denken aan iets leuks te gaan doen, maar nu weet ik niet of dat nou zo handig is. Wij hebben voor onze parkietjes een grote kamer die nog "over" was. Daar staan speel bomen en andere speelplekken in. Het is een niet hele grote kamer maar zeker wel een meter of 8 lang en 5 breed. Onze vogels zijn echter niet heel erg van het los vliegen. Soms zetten we ze even uit de kooi en zolang ze de kooi niet echt door hebben spelen ze lekker, eten en drinken ze en slapen ze op de speelboom. Wel heeft 1 van de parkietjes last van stres vooral als er veel mensen zijn. Daarom wil ik ze ook niet iedere dag los doen want hij eet dan als hij in de kooi is de eerste paar uur niet, en ze eet al nooit zo veel dus iedere dag is niet zo slim.
Als ik bijvoorbeeld een geluidjes maak door me vinger over de kooi te halen komen ze er heel graag terug in. Ook zullen ze er zelf nooit uit gaan, helaas. Maar de laatste tijd vinden ze het wel steeds leuker!!!

Maar nu me vraag: Ik wil graag nog een paar parkietjes kopen en hun ook zo'n goed leven geven! Maar ik wil dan graag dat ze heel veel los mogen. Het liefst de hele dag!! Maar ik weet niet of dat slim is, ik ben natuurlijk overdag niet altijd thuis, kunnen ze dan los blijven? Er zijn geen planten, spiegels of open ramen of deuren en ook maar 1 kast die helemaal tegen de muur staat, kan niks achter. Ook zijn er 6 voer plekken en 5 water drinkplekken. Maar kan ik ze wel alleen laten overdag? En ik neem aan dat snachts wel in een kooi moeten?
Hopelijk kan iemand me helpen zodat ik zit leuke ideen zo leuk mogelijk kan maken voor de parkietjes!!
gr van mij