Mijn vriend en ik wandelden altijd ontzettend veel met onze hond Misty

Helaas hebben we haar een aantal maanden geleden laten inslapen. We wandelen nog steeds veel maar missen toch een hond. Nu past een nieuwe hond even niet in de ideeën die we hebben voor de korte termijn.
Nu bedacht ik mij ineens of het mogelijk zou zijn om met honden uit het asiel te wandelen. Gisteren dus naar het asiel hier in de buurt gereden en dit blijkt zeker te kunnen. Graag zelfs!
We kregen een hele leuke drukke hond mee en daar hebben we heerlijk 2,5 uur mee gewandeld.
Het was wel even inkomen met zo'n groot bakbeest tov van het lieve schattige hondje wat we hadden. Maar omdat we wel ervaring hadden met honden kregen we ook wel een uitdaging mee.
Dit is Mambo een schat van een beest van 1,5 jaar oud. Hij is helaas al 3 keer teruggebracht naar het asiel omdat hij zo druk is. Klopt ook echt. Zolang hij in beweging is, is er niets aan de hand. Maar even stil zitten of staan resulteerde gelijk in heel enthousiast in de riem bijten en hoog springen. Als je dan niet consequent bent dan houdt hij niet op. Het was dus even zoeken wat hij nodig had om zijn spanning weer af te laten vloeien. Maar ik weet zeker dat als iemand daar de tijd insteekt en echt een plek voor hem heeft waar hij zijn energie kwijt kan dat het echt een top hond is!

https://www.dierencentrumdeark.nl/dier/mambo/
Wat wil ik met dit topic?
Wellicht mensen inspireren dit wandelen ook te gaan doen.
Asielhonden onder de aandacht brengen waarmee we hebben gewandeld en zo misschien zorgen dat ze een goed huisje vinden.
En vragen om andere bokkers die ook met asielhonden wandelen hetzelfde te doen. Dus hun wandelingen delen in dit topic met een verhaaltje en link naar de hond.
Leuk idee?