Wij hebben een Aus van bijna 3. Soms hebben wij periodes dat een tweede hond ons erg leuk lijkt. We doen veel met onze Aus, ze gaat mee naar de paarden, we doen schapendrijven en elke dag zijn we met haar in touw. Ze is super sociaal en speelt graag met andere honden. We hebben een aantal keer honden tijdelijk opgevangen (vaak met rugzakje) en dit ging altijd erg goed. Wel was het zo; als je de opvanghond aanhaalde sprong zij er vaak tussen met dr kop om onze aandacht op te eisen (jaloers denk ik). Onze fokster heeft nu een nestje met hele leuke pups en daardoor zijn we nu gaan twijfelen of het misschien nu het goede moment is.
Redenen om het te doen:
*onze Aus heeft dan een (speel)mattie, ook als we wat langer van huis zijn (meestal max 4u alleen)
*Honden vinden het fijn in een "roedel", mijn Aus iig wel denk ik
*een pup is leuk, nieuw leven in huis om van te genieten en mijn man wil het eigenlijk gewoon erg graag.
Redenen om het niet te doen
* we hebben al aardig wat dieren (pony's, 2 katten, kippen). Ik denk nu al vaak; ik ben de hele dag met mijn dieren bezig naast mijn werk terwijl een avondje op de bank ook welkom is (maar van de Hond krijg ik wel echt het meeste energie

* mijn aandacht verdelen tussen 2 honden, ik geniet nu heel erg van mijn Aus en ben bang dat ik haar tekort (en misschien mezelf)schiet als ik mijn aandacht moet verdelen
*moeilijker om even ergens mee naartoe te nemen. Mijn Aus gaat overal mee naartoe, vrienden, familie etc. Twee honden neem je toch minder makkelijk mee.
* zelfde geld voor als we een weekend weggaan, accomodaties zijn al iets moeilijker met 1 hond, laat staan 2 honden. Of als we een dagje weggaan moeten ze echt naar een pension, nu breng ik mijn hond even naar mijn ouders (2 doe je toch minder snel, ze hebben zelf ook een hond)
*dubbele kosten (we kunnen het wel "makkelijk" betalen.)
Mijn "tegens" zijn momenteel groter dan de "voors" en toch kriebelt het heel erg.
Ik open dit topic niet om te horen of we het wel of niet moeten doen. Meer om ervaringen te lezen. Dus; waarom heb jij een tweede hond genomen? Merk je in praktijk dat je ze ergens minder snel mee naartoe neemt? Vind je de aandacht verdelen moeilijk? Ben je veel meer tijd kwijt? Zou je het zo weer doen?