Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilleen333 schreef:Even heel snel: maar er is tegenwoordig een vloeibaar medicijn voor de schildklier. Is nieuw. Thiamacare heet dat
Flevolander schreef:eilleen333 schreef:Even heel snel: maar er is tegenwoordig een vloeibaar medicijn voor de schildklier. Is nieuw. Thiamacare heet dat
weet niet wat je onder nieuw verstaat.. maar ik meen dat er al zeker 5 jaar smeerbare medicatie op de markt is(smeer je in de oorschelp)
Overigens TS... welkom in de wereld van de schildklier katten...
Vaak wordt je er vanzelf handig in, maar idd mocht pillen geven een uitdaging blijven kan je inderdaad kiezen voor bijvoorbeeld bestralen..
opereren wordt tegenwoordig weinig nog gedaan
eilleen333 schreef:Even heel snel: maar er is tegenwoordig een vloeibaar medicijn voor de schildklier. Is nieuw. Thiamacare heet dat
nafkedemi schreef:Oorzalf geprobeerd daar kon die van mij niet tegen. Is het Felimazole? Ik kreeg het naar binnen door het te malen tussen 2 theelepeltjes en dan te mengen met een heel klein beetje vla of slagroom.
Dametje heeft er nog 4 jaar vrij goed mee geleefd. 12,5 toen het geconstateerd werd en op 16,5 in laten slapen.
MarlindeRooz schreef:Onze hond heeft het wonderbaarlijke talent pillen overal uit te halen en van zich af te tuffen. Dus we hebben zo’n pillen verpulveraar en dat doen we door haar natvoer.
Anna79 schreef:Hier bijna alles geprobeerd; pillen (kon hij niet tegen), zalf (allergische reactie), voer (ging een tijdlang goed, maar opeens luste hij het niet meer), operatie (kwam na een jaar weer terug). Mijn advies: tel alle kosten op, pillen en zalf zijn duur, operatie relatief goedkoop maar geen garantie, jodium behandeling duur, maar gegarandeerd succes. Als mijn kat jonger was geweest had ik het laatste gedaan, maar toen het terugkwam was hij al bijna op dus niet meer gedaan. Sterkte!
marleen_88 schreef:Hoop wisselende ervaringen dus. Wij hebben een moeilijke/kieskeurige eter, dus ander voer is niet echt een optie.
Kan iemand een indicatie geven van de (dure?) jodium behandeling.
nafkedemi schreef:Het gemalen door vla doen was tip van de dierenarts...soms beter dan helemaal niks naar binnen krijgen