November 2019 vertrok ik naar Zweden om een winter te gaan werken met sledehonden.
1)

Lange dagen hard werken, maar wauw wat was dit gaaf. Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad in werken. En wat een prettige honden. Alaskan huskies.
2)

Keiharde werkers met een enorm zacht karakter.
3)

Hier liepen onder andere deze dame en heer rond. Van deze combinatie hadden ze nu een nest rondlopen van 1 jaar. Enorm leuke honden die erg mensgericht waren. Dit trok mij zo aan dat ik wel eens grapte: nou als jullie deze combinatie herhalen, dan koop ik graag een pup!
En rond kerst die winter gebeurde exact dat. Ze herhaalden deze combinatie

4)

Eind februari was het zo ver! De pups werden geboren. 4 reutjes en 2 teefjes. En aan mij de keus om mijn nieuwe partner in crime uit te zoeken
5)

Na twee weken elke dag met de pups zitten wist ik het: dit is mijn meissie. Dit is Maya!
6)

Met 7 weken oud kwam ze thuis bij mij en Enzo (mijn Hollandse herder). Elke dag ging ze nog terug naar haar broers en zus als ik naar het werk was.
7)

Tot dat ze oud genoeg was om mee te gaan. Ik plantte bomen, en zo kon zij mooi los mee het bos is. Heerlijk op ontdekking
8)

Samen slapen
9)

Samen spelen
10)

En nu is de tijd gekomen om samen te werken

11)

Maar zoals gewoonlijk gaat het leven niet altijd over rozen

Wij kijken nu enorm uit naar de winter. De training is begonnen en ze pakt het geweldig op. Ik kan niet wachten tot ik ze echt samen kan inspannen

12)