Secret Santa 2021 - The dog edition

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:15

@Nicky met die basis afspreken bv..
Iis maar een voorbeeld. Met de boeken ss was het zo juist een succes en fijn. Iedereen had in basis een zelfde soort inhoud met wat je qua spullen en aantallen had en aangepast op wensen kon je aanpassen gewoon en eventueel iets extra doen als ne budget het toe laat en zo kon iedereen zelf bepalen hoeveel ze aan bepaalde items uitgaven maar had in basis wel iedereen qua spullen een gelijkwaardig pakket. Maar wij zijn met een kleiner groepje daar en iedereen vond dit fijn werken zo. De ss was een groot succes dus ik dacht ik deel die ervaring even :)

Maar met zo’n grote groep als deze is het ook lastig om uiteindelijk voor iedereen alles tot in de puntjes uit te werken qua wensen dus denk dat we een beetje globaal moeten blijven ja.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:17

8nnemiek schreef:
Ik zou het ook leuker vinden als iedereen zo nu en dan wat mee kletst in het topic :j

Qua budget ligt het er hier helemaal aan welke andere kosten ik heb. Een hoger budget zou misschien niet lukken. Een maximumbudget zou ik dan juist weer zonde vinden. Als ik in die maand toevallig wat minder andere kosten heb en een leuk kado voor mijn lootje tegen kom dan zou ik het ook leuk vinden om juist wat meer uit te geven eraan. Ik vind het wel fijn dat iedereen wat vrijheid heeft met budget.

Misschien is het een idee om volgende keer een standaard lijstje te maken dat iedereen met ja of nee kan invullen; balletjes: ja/nee, knuffels: ja/nee, varken: ja/nee, tarwe: ja/nee enz.. of met open vragen: favoriete kleur, ruglengte, waar kun je hem/haar voor wakker maken enz.


Maar dan is het toch juist ook voor jou fijn als we eerder beginnen? met een hoger budget.

En ik denk dat het max budget een beetje kwam vanwege Curse haar pakket voor KimD :') Maar dat is een aanname, want ik weet dat niet zeker.

Ik denk zelf dat het niet uit moet maken hoeveel honden iemand heeft en dat je vrij bent om daar je SS pakket aan te passen of niet..

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:18

cursebreaker schreef:
@Nicky met die basis afspreken bv..
Iis maar een voorbeeld. Met de boeken ss was het zo juist een succes en fijn. Iedereen had in basis een zelfde soort inhoud met wat je qua spullen en aantallen had en aangepast op wensen kon je aanpassen gewoon en eventueel iets extra doen als ne budget het toe laat en zo kon iedereen zelf bepalen hoeveel ze aan bepaalde items uitgaven maar had in basis wel iedereen qua spullen een gelijkwaardig pakket. Maar wij zijn met een kleiner groepje daar en iedereen vond dit fijn werken zo. De ss was een groot succes dus ik dacht ik deel die ervaring even :)

Maar met zo’n grote groep als deze is het ook lastig om uiteindelijk voor iedereen alles tot in de puntjes uit te werken qua wensen dus denk dat we een beetje globaal moeten blijven ja.


Snap ik hoor! :D vind het in de manier voor bijvorbeeld boeken wel een logische optie. Ik gooide alleen even mijn mening er in :o

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:21

Jaa ik kreeg van meerdere kanten wel al reacties er op toen al haha maar goed; ik kocht voor 7 honden dus een beetje jammer als dat wel is waarom er over Max budget begonnen wordt haha. Ik zou voor een volgend loootje namelijk ook speelgoed, snacks en extra (bruikbare) items willen doen zoals ik nu dan voor 7 deed. En of dat dan 1 hond gaat zijn of 2 of 3 etc. Ik zou het jammer vinden als ik voor 3 honden dan bv minder kan doen als wat ik nu deed ivm een Max budget de volgende keer.

Daarom werkte het bij de andere ss waar ik aan mee deed wel heel goed om ipv focussen op budgetten te kijken naar inhoud en die in basis hetzelfde te maken bv. En dan kan iedereen zelf kijken wat handig is met wat ze wel of niet kunnen uitgeven en hoeft niemand zich aan te passen aan wat een ander wel of niet qua budget heeft bv.

Maar dit werkt ook alleen als iedereen op 1 lijn zit dus met zo’n grote groep is dit denk ik ook lastig te bewerkstelligen.



Ik pas me verder gewoon aan. We doen mee voor de leuk en ik kan ook prima minder ‘uitpakken’ als mensen de verschillen te groot vinden onderling qua pakketten. Dus ik laat deze bespreking in het topic nu op z’n beloop gaan en dan zie ik wel wat de regels voor volgend jaar zijn en dan doen we dat haha.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-12-21 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:26

cursebreaker schreef:
Jaa ik kreeg van meerdere kanten wel al reacties er op toen al haha maar goed; ik kocht voor 7 honden dus een beetje jammer als dat wel is waarom er over Max budget begonnen wordt haha. Ik zou voor een volgend loootje namelijk ook speelgoed, snacks en extra (bruikbare) items willen doen zoals ik nu dan voor 7 deed. En of dat dan 1 hond gaat zijn of 2 of 3 etc. Ik zou het jammer vinden als ik voor 3 honden dan bv minder kan doen als wat ik nu deed ivm een Max budget de volgende keer.

Daarom werkte het bij de andere ss waar ik aan mee deed wel heel goed om ipv focussen op budgetten te kijken naar inhoud en die in basis hetzelfde te maken bv. En dan kan iedereen zelf kijken wat handig is met wat ze wel of niet kunnen uitgeven en hoeft niemand zich aan te passen aan wat een ander wel of niet qua budget heeft bv.

Maar dit werkt ook alleen als iedereen op 1 lijn zit dus met zo’n grote groep is dit denk ik ook lastig te bewerkstelligen.



Ik pas me verder gewoon aan. We doen mee voor de leuk en ik kan ook prima minder ‘uitpakken’ als mensen de verschillen te groot vinden onderling qua pakketten.


Daarom zei ik, het is een aanname, ik weet niet of dat de reden erachter is.

Het zou inderdaad een optie zijn om het globaal te houden, maar heb alleen even niet een idee waar je dan aan zou kunnen denken bij een honden SS :')

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:28

Met zo’n basis zou je ik zeg maar even iets kunnen zeggen bv: 1 speeltje, wat snacks en eventueel een 1 extra item wat bv bruikbaar is of leuk: reisdrinkbak, poepzakjes houder, voerbak, tag, halsband, riem, slowfeeder, dat soort dingen, afhankelijk van wie je hebt. En misschien iets lekkers voor t baasje. Dan heeft in basis iedereen dus iig zoiets erin zitten. En wat iemand dan aan een speeltje of snacks etc uitgeeft kunnen ze zelf bepalen.

En iemand die aangeeft geen speeltjes te willen koop je dan een extra item erbij ipv speeltje of geen snacks dan een extra speeltje erbij bv. Daar kun je dan wel goed op inspelen.

Zo deden wij dat dan idd. Wij hadden dan ‘zoveel boeken’, ‘zoveel items’, ‘zoveel boekenleggers’, iets lekkers etc en dan had in basis iedereen ongeveer hetzelfde en wie budget had kon ook nog wel een extra item ofzo doen, daar waren mensen vrij in. Maar zo had iedereen wel eenzelfde mooi basis pakket waarbij ze zelf budget controle in handen hadden. Iemand die aan gaf geen boekenleggers te willen kreeg dan een extra boek of item bv.

Edit:
Maar met zoveel deelnemers is t denk ik lastig om dit op te zetten zo en dat je dan met z’n allen op 1 lijn zit dus als er idd gewoon budget gedaan wordt weer en ook eventueel een Max budget passen we ons gewoon aan :) moet voor iedereen leuk blijven natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-12-21 14:32, in het totaal 2 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:30

Een idee met verzenden. Om bijv een pakketpunt van DHL bijv te gebruiken?
Verzenden naar een pakketpunt is nog wel goedkoper. Geloof dhl 4,50 naar pakketpunt.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:33

DHL vind ik persoonlijk één grote ramp.. Dan betaal ik liever iets meer dat het 99% zeker is dat het pakketje ook daadwerkelijk aankomt

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 14:38

Drico schreef:
DHL vind ik persoonlijk één grote ramp.. Dan betaal ik liever iets meer dat het 99% zeker is dat het pakketje ook daadwerkelijk aankomt


Precies!

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:46

Minima Budget omhoog zou voor mij een afknapper zijn 12.50 vind ik fijn .
Ik heb een bijstanduitkering en ik heb mijn pakket ook samengesteld van tweedehands of gratis producten en uiteindelijk was mijn pakket ook gewoon 12.50 gekochte producten waard.
Dus dat zou ik niet fijn vinden.

Laat het budget staan en de mensen zelf kiezen of ze erover heen willen gaan.

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 14:55

Toch is denk ik zo'n 90 tot 95% van de pakketten zeker €20,- tot €25,- gevuld als ik de unboxing bekijk in het topic.

Het lijkt mij dus helemaal niet gek om het budget te verhogen, als dat betekend dat een aantal mensen niet mee (kunnen) doen is dat heel jammer maar niks aan te doen natuurlijk.

Door het verhogen worden de pakketten ook meer gelijk. Hondenspul is nou eenmaal iets duurder.

CupCakes_

Berichten: 3344
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:01

Ik heb niet zulke beste ervaringen met DHL :')

Het verhogen van het minimale budget ben ik wel voor ondanks dat ik ook maar een student ben met een heel beperkt inkomen. Hondenspullen zijn nou eenmaal vrij prijzig en voor €12,50 ben je vaak met 1 speeltje al klaar. Daarnaast mogen tweedehands spullen natuurlijk ook, mits het er netjes en weggeefbaar uit ziet. Eerder de lootjes trekken is ook nog een optie, dan kunnen de kosten wat meer verspreid worden.

Daarnaast vind ik dat idee van CB wel iets om over na te denken. Dat 'basis' pakket is wel een slim iets. Dan heeft iedereen een beetje dezelfde inhoud en zijn er misschien minder scheve gezichten als pietje een wat groter pakket heeft en jantje een wat kleiner pakket. Ondanks dat het om het gebaar gaat. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:05

Gho, ik denk dat het hier niet gaat over jaloezie, maar vooral over een schuldgevoel dat je zelf niet genoeg hebt gedaan?
Uiteindelijk, als je aan het minimumbedrag zit, heb je toch meer dan genoeg gedaan? Kun je erover, prima! Is €12,50 een smak geld voor jou, ook prima. Niets om jou slecht over te voelen :)

Aan iedereen die heeft gedoneerd: Ongelofelijk bedankt! Er is €22,50 op gehaald, waarvan er dus prima een pakket kan samen gesteld worden voor Theodora. Ik heb ondertussen ook haar adres mogen ontvangen *\o/*
Ook gaat een erg lieve bokker wat spullen doneren!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-21 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:06

CupCakes_ schreef:
Ik heb niet zulke beste ervaringen met DHL :')

Het verhogen van het minimale budget ben ik wel voor ondanks dat ik ook maar een student ben met een heel beperkt inkomen. Hondenspullen zijn nou eenmaal vrij prijzig en voor €12,50 ben je vaak met 1 speeltje al klaar. Daarnaast mogen tweedehands spullen natuurlijk ook, mits het er netjes en weggeefbaar uit ziet. Eerder de lootjes trekken is ook nog een optie, dan kunnen de kosten wat meer verspreid worden.

Daarnaast vind ik dat idee van CB wel iets om over na te denken. Dat 'basis' pakket is wel een slim iets. Dan heeft iedereen een beetje dezelfde inhoud en zijn er misschien minder scheve gezichten als pietje een wat groter pakket heeft en jantje een wat kleiner pakket. Ondanks dat het om het gebaar gaat. :Y)


Helemaal mee eens! :D Al trekken we in januari gelijk lootjes, maakt mij dat ook echt niet uit, als het daardoor makkelijker word voor mensen met een kleine portomonnee

Ik vond dat echt lastig, als ik mij aan het budget had gehouden had Jip letterlijk 1 speeltje en 2 balletjes gehad. :')

Het is inderdaad het gebaar zeker weten! Ik vond het ook gewoon al leuk om te puzzelen!

Maar ik kan ook wel begrijpen waar sommige punten vandaan komen.

josewoos

Berichten: 4817
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:16

Moestuin schreef:
Aan iedereen die heeft gedoneerd: Ongelofelijk bedankt! Er is €22,50 op gehaald, waarvan er dus prima een pakket kan samen gesteld worden voor Theodora. Ik heb ondertussen ook haar adres mogen ontvangen *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/* Bedankt dat je dit wil regelen!

Wat betreft budget volgend jaar maakt het mij persoonlijk niets uit. Ik heb ook zeker het dubbele uit gegeven, maar iemand die dit niet kan of wil zou vast en zeker zijn/haar best doen om er wel een mooi gevuld pakket van te maken denk ik?
Zoals AfricanLady al zegt, zij is creatief geweest met 2e hands en gratis spullen! Super leuk dat ze wel die moeite erin steekt :)

En bezorgen kan je toch ook de keuze aan de verzender laten? Ik heb met zowel PostNL als DHL goede en slechte ervaringen. Maar eerder verzenden, vooral max datum van verzenden is misschien ook leuker.
Ik heb het idee dat de laatste pakketten ook minder gezien zijn in dit topic dan het begin toen alles binnen druppelde en iedereen nog afwachtend was van hun pakket. Vind ik toch ook jammer voor degene die ze verstuurd hebben

yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:23

Citaat:
- Voorstel rondje start topic / document of vermelden in extra info van lootje
- uitgangspunten voor pakketsamenstelling
- Aangeven of je wel/niet naar België en/of buitenland wil verzenden. > voorkeur verzending pakketpunt oid?
- Eerder lootjes trekken, meer tijd om te puzzelen (zodat het hogere budget voor meer mensen haalbaar is).
- budget omhoog / max budget
- het verzenden één hele week naar voren schuiven zodat we de ergste kerstdrukte voor zijn.
- anoniem T&T naar je lootje zenden. Of eventueel pakketpunten als optie toevoegen.
- goed lezen mbt allergieën of dingen die niet gewenst zijn. (denk aan slopers en knuffels, granen met gevoelige darmen etc)
- Hints & Unboxing delen in het topic.


Toffe ideeen! Ik sluit me erbij aan.
Iets eerder beginnen geeft langere spanning en extra tijd om puzzels / hints te bedenken en kadootjes met korting te scoren.

Nabrander: een ietwat actieve houding is wel noodzaak. Ik ben ook geen actieve bokker, en de snelheid van topics (deze included) is soms wel errug hoog, maar daar kies je dan ook werl bewust voor toch? Als iemand moeite doet voor een toffe verpakking, cadeau's en hints, mag je daar ook wel tijd in steken!

Zo was ik als SS echt zoooo blij met het lange filmpje van mijn lootje. Echt heerlijk om te zien! *\o/*
Laatst bijgewerkt door yvetjes op 27-12-21 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:24

josewoos schreef:
Moestuin schreef:
Aan iedereen die heeft gedoneerd: Ongelofelijk bedankt! Er is €22,50 op gehaald, waarvan er dus prima een pakket kan samen gesteld worden voor Theodora. Ik heb ondertussen ook haar adres mogen ontvangen *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/* Bedankt dat je dit wil regelen!

Wat betreft budget volgend jaar maakt het mij persoonlijk niets uit. Ik heb ook zeker het dubbele uit gegeven, maar iemand die dit niet kan of wil zou vast en zeker zijn/haar best doen om er wel een mooi gevuld pakket van te maken denk ik?
Zoals AfricanLady al zegt, zij is creatief geweest met 2e hands en gratis spullen! Super leuk dat ze wel die moeite erin steekt :)

En bezorgen kan je toch ook de keuze aan de verzender laten? Ik heb met zowel PostNL als DHL goede en slechte ervaringen. Maar eerder verzenden, vooral max datum van verzenden is misschien ook leuker.
Ik heb het idee dat de laatste pakketten ook minder gezien zijn in dit topic dan het begin toen alles binnen druppelde en iedereen nog afwachtend was van hun pakket. Vind ik toch ook jammer voor degene die ze verstuurd hebben


Misschien dan toch het openen op kerstavond, 1e en 2e kerstdag doen?

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:25

Moestuin schreef:
Aan iedereen die heeft gedoneerd: Ongelofelijk bedankt! Er is €22,50 op gehaald, waarvan er dus prima een pakket kan samen gesteld worden voor Theodora. Ik heb ondertussen ook haar adres mogen ontvangen *\o/*
Ook gaat een erg lieve bokker wat spullen doneren!

Ik had nog niet gereageerd hier verder op omdat ik me ergens een beetje bezwaard voelde. Laraaj had zo haar best gedaan en het voelde alsof ik jullie nu geld wilde afpakken en ik voelde me heel hebberig en egoïstisch om het te accepteren. Heb het er wel over gehad en (hoewel ik het wel lastig vind) besloten dat als jullie het niet wilden of konden, het niet zou hoeven en ik wil jullie alvast heel erg bedanken. Vind het zo lief

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:27

voor 12.5 heb je ook al heel veel spulletjes bij action of bv een big bazaar of van creanenbroek.
Had nu dit jaar zelf de keuze gemaakt om wat duurder speelgoed te gebruiken omdat ik zelf wat onzeker was of ik het juiste formaat van speelgoed had :+

Weet met dat ik een XXL hond heb en 3 chihuahua's dat het dan al snel wat duurder wordt voor mijn lootje. Zeker zo'n grote hond spullen zijn gewoon duur. wij betalen voor een fatsoenlijke snack al 5 euro voor hem haha!

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:19

Okeee wist niet dat iedereen hier slechte ervaringen heeft met DHL... is het enige wat hier op dit moment goed gaat... was ook maaar een idee...

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-21 16:20

Luna2006 schreef:
voor 12.5 heb je ook al heel veel spulletjes bij action of bv een big bazaar of van creanenbroek.
Had nu dit jaar zelf de keuze gemaakt om wat duurder speelgoed te gebruiken omdat ik zelf wat onzeker was of ik het juiste formaat van speelgoed had :+

Weet met dat ik een XXL hond heb en 3 chihuahua's dat het dan al snel wat duurder wordt voor mijn lootje. Zeker zo'n grote hond spullen zijn gewoon duur. wij betalen voor een fatsoenlijke snack al 5 euro voor hem haha!


Echter heb ik aangegeven geen spullen te willen ontvangen van de action & Co voor de honden. Daar zitten veel schadelijke stoffen in, vooral in de plastic spullen. Die krijgen de honden dus ook niet, net zoals chemische snoepjes en dergelijke.

Heb dat ook aangegeven voor mijn SS.

Dat heeft niks ermee te maken dat ik alleen duur spul wil ontvangen maar ik wil gewoon graag wel zo gezond mogelijk honden en zo min mogelijk milieuonvriendelijk.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:23

Luna2006 schreef:
voor 12.5 heb je ook al heel veel spulletjes bij action of bv een big bazaar of van creanenbroek.
Had nu dit jaar zelf de keuze gemaakt om wat duurder speelgoed te gebruiken omdat ik zelf wat onzeker was of ik het juiste formaat van speelgoed had :+

Weet met dat ik een XXL hond heb en 3 chihuahua's dat het dan al snel wat duurder wordt voor mijn lootje. Zeker zo'n grote hond spullen zijn gewoon duur. wij betalen voor een fatsoenlijke snack al 5 euro voor hem haha!


Precies bij bij dit soort winkels kan je voor een klein bedrag al veel halen.
Ook bij een jumper etc en welkoop.

Tuurlijk als je echt naar een duurdere dierenspeciaalzaak gaat ben je al veel meer geld kwijt.
Daarom zou ik het erg jammer vinden als het minimaal inlegbedrag zou worden verhoogd.
Je moet gewoon creatief zijn!

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:32

KimD schreef:
Echter heb ik aangegeven geen spullen te willen ontvangen van de action & Co voor de honden. Daar zitten veel schadelijke stoffen in, vooral in de plastic spullen. Die krijgen de honden dus ook niet, net zoals chemische snoepjes en dergelijke.

Heb dat ook aangegeven voor mijn SS.

Dat heeft niks ermee te maken dat ik alleen duur spul wil ontvangen maar ik wil gewoon graag wel zo gezond mogelijk honden en zo min mogelijk milieuonvriendelijk.


Ik ben het hier wel mee eens, veel spullen zijn voor veel mensen al geen optie. < ik bedoel dus qua gezondheid

Tuurlijk is het niet duur, maar ook bij een zooplus of andere winkels kun je goedkoop shoppen.

het kost alleen wat meer moeite, maar vandaar toch ook het idee om eerder te beginnen..

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:47

Nicky91 schreef:
KimD schreef:
Echter heb ik aangegeven geen spullen te willen ontvangen van de action & Co voor de honden. Daar zitten veel schadelijke stoffen in, vooral in de plastic spullen. Die krijgen de honden dus ook niet, net zoals chemische snoepjes en dergelijke.

Heb dat ook aangegeven voor mijn SS.

Dat heeft niks ermee te maken dat ik alleen duur spul wil ontvangen maar ik wil gewoon graag wel zo gezond mogelijk honden en zo min mogelijk milieuonvriendelijk.


Ik ben het hier wel mee eens, veel spullen zijn voor veel mensen al geen optie. < ik bedoel dus qua gezondheid

Tuurlijk is het niet duur, maar ook bij een zooplus of andere winkels kun je goedkoop shoppen.

het kost alleen wat meer moeite, maar vandaar toch ook het idee om eerder te beginnen..



Eens met beide dames.

Ik geef Arya al dat snoep niet dus is toch zonde als ik het weggooi na ontvangst. En eerlijk; er zijn echt wel opties om buiten action om te kopen als je een beetje op leuke aanbiedingen let. Ook gedroogde snacks kun je lokaal kopen bij verkopers (en ik vind het zelf juist wel leuk om lokale winkels te steunen ook bv ook al zijn ze misschien iets duurder als action) op de meeste plaatsen. Ik heb liever 1 kwalitatief goede gedroogde snack of geen snacks en een extra speeltje bv tov 3 zakjes action snoepjes wat vol zit met dingen die ik m’n hond niet voer, maar dat ben ik. Dus ik wil daar eerlijk in zijn naar mijn SS toe en dat moet imo ook kunnen. Mijn SS heeft daarin dus ook rekening gehouden wat ik super fijn vind <3

Ik heb ook bepaalde dingen met korting kunnen kopen etc. En als we eerder lootjes trekken kun je nog meer de tijd nemen om financieel te verdelen en aanbiedingen in de gaten te houden dus dan kun je vaak voor prima betaalbare prijzen de kwalitatief net wat betere dingen kopen bv. T hoeft echt niet duur te zijn om aan te sluiten bij wensen van iemand die idd geen action spul wil, om dat even als voorbeeld te geven hè :)

Ik heb bv een snack shop om de hoek met mooie kwaliteit gedroogde snacks voor super goede prijzen (hij koopt zelf grootschalig in) en daar vind ik dus echt wel meerdere snacks voor eenzelfde bedrag als wat ik bij action ook kwijt was geweest voor twee zakjes snoep bv. Het is soms alleen even zoeken en vergelijken.

En met speeltjes ed kun je tegenwoordig zoveel kanten op dat daar met wat meer tijd denk ik ook voor iedereen wel wat mee te doen is. Genoeg shops die regelmatig kortingen hebben etc. En je zou dit jaar ook met Black Friday misschien nog wat kunnen doen als we op tijd beginnen :) kan ook enorm schelen met items of speeltjes.

Lau07
Moderator

Berichten: 1582
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:56

AfricanLady schreef:
Luna2006 schreef:
voor 12.5 heb je ook al heel veel spulletjes bij action of bv een big bazaar of van creanenbroek.
Had nu dit jaar zelf de keuze gemaakt om wat duurder speelgoed te gebruiken omdat ik zelf wat onzeker was of ik het juiste formaat van speelgoed had :+

Weet met dat ik een XXL hond heb en 3 chihuahua's dat het dan al snel wat duurder wordt voor mijn lootje. Zeker zo'n grote hond spullen zijn gewoon duur. wij betalen voor een fatsoenlijke snack al 5 euro voor hem haha!


Precies bij bij dit soort winkels kan je voor een klein bedrag al veel halen.
Ook bij een jumper etc en welkoop.

Tuurlijk als je echt naar een duurdere dierenspeciaalzaak gaat ben je al veel meer geld kwijt.
Daarom zou ik het erg jammer vinden als het minimaal inlegbedrag zou worden verhoogd.
Je moet gewoon creatief zijn!


Ik vind het creatief shoppen zelf erg leuk. Ik had nu Seven als lootje met twee grote honden. Zoals Luna2006 zegt met grotere honden geef je al snel meer geld uit, want alles is nu eenmaal groter. :D Ik heb toen vrij snel een lijstje gemaakt met dingen die me leuk leken om te geven (kauw spullen, speeltjes etc) en toen ben ik naar verschillende winkels gegaan om alle spullen voor een leuke prijs te kopen. Ik wilde namelijk niet extreem veel van het budget afwijken om scheve gezichten te voorkomen, maar ik wilde ook niet met maar 1 kauwstaaf aankomen :'). Ik wist dat Black Friday eraan kwam en daar heb ik ook goed gebruik van kunnen maken. Ik denk dat het best zal helpen als we eerder lootjes trekken zodat mensen meer de tijd hebben om slim of creatief te shoppen. :j

Het hele leuke van Secret Santa vind ik het spontane. Je weet niet wat je kunt verwachten. Als je heel erg gaat vastleggen wat er in het pakket moet, gaat het spontane er wel af met een kleiner budget, want dan is er weinig extra ruimte meer om er zelf invulling aan te geven. Wat mij betreft mag het budget omhoog, maar ik kan niet in iemand anders portemonnee kijken, dus ik vind het moeilijk om daar echt een strak budget voor te stellen.

Even een edit om toe te voegen dat ik dit een hele geslaagde eerste editie van SS voor honden vond en dat ik niet kan wachten om volgend jaar weer mee te doen. *\o/*