ik heb een kat, en ik zit standaard altijd bij de achterdeur als deze open staat... Toch is er een kleine flikker die elke keer het huis binnen komt wandelen. Kan het niet via de deur, dan wel via het bovenraampje en de luxaflex. Mijn kat vindt het inmiddels normaal, die reageert niet meer op de vogel. Zolang mijn kat binnen zit, de vogel ook niet op mijn kat. Buiten is dat een ander verhaal want dan begint de vogel te krijsen.
Maargoed, lang verhaal kort. Deze vogel heeft letterlijk de schijt aan mijn kat en mij, komt het huis in, en vreet alles wat los en vast zit. Uiteraard bij voorkeur kattenvoer. Maar ook als er niks staat wandelt hij gewoon gezellig door het huis en bekijkt alles om her en der een poepje achter te laten en weer te vertrekken als ik hem wegjaag, of hij het zelf voor gezien houdt. Als de deur dicht zit krabt hij aan, of tikt hij tegen de deur. Hij wordt ook regelmatig betrapt door de beveiligingscamera in mijn huis.
Sochtends zit hij al te wachten voor de deur, of op de schutting. Dit is nu sinds 1,5 week gaande en hij wordt steeds brutaler. Maar eigenlijk is het wel een beetje een probleem. Daarnaast ziet hij er ook erg gehavend uit, dus ik denk dat er iets met hem aan de hand is, of misschien oud is.
Hoe krijg ik zo'n beest weg? (Niet gok ik zo?) Hij mag gewoon in de tuin blijven van mij, maar niet het huis in. En altijd de deur dicht is helaas geen optie ivm mijn kat. Ze is oud en heeft artrose dus kan geen gebruik meer maken van het kattenluik. (Daarnaast ben ik er van overtuigd dat hij binnen een dag weet hoe een kattenluik werkt).
Ik overweeg hem te vangen en naar het vogelasiel te brengen omdat hij zo gehavend is en dit gedrag vertoont, ze zijn nu niet bereikbaar, dus dacht: Misschien heeft bokt een idee, of kennis mbt wat ik het beste kan doen!
Bedankt!
Even wat fototjes ter illustratie! Jullie mogen lachen hoor :p.