Ons oudje van 11 heeft al een hele tijd veel jeuk. Ik heb al behoorlijk wat dierenartsbezoeken achter de rug inmiddels.
Het is begonnen met dat ze dachten dat hij een acute allergische reactie had op voer. AB kuur en advies om verschillend te geprobeerd en verder geen snacks oid, hielp allemaal niet of maar heel even. Het hypo-allergene voer wat verkrijgbaar was via de dierenarts leek een aantal weken te werken, maar daarna verslechterde het weer.
Inmiddels heeft hij al meerdere keren een flinke oorontsteking gehad, getest op gisten en dat was het dan weer, dus ook al meerdere ab kuren doorlopen. Dat werkt, maar een week later begint het weer als de AB op is.
Heb de vraag gekregen of het in het zomer seizoen erger is, omdat het ook nog pollen konden zijn, maar dat idee heb ik niet. Ook nu zou het dan minder moeten worden, maar kan niet zeggen dat ik echt verschil merk, hoewel het nu lastig is omdat hij iedere keer tijdelijk medicijnen krijgt.
Ook is zijn huid door de maanden en het gedokter heen wat verkleurd, er lijken in de liezen en bij de oksels zeg maar, zwarte vlekjes te ontstaan.
Op dit moment zitten we weer net na een ab kuur, het ging even, maar ik zie hem gewoon weer steeds meer jeuk krijgen en zijn huid wordt weer rood.
Ik kreeg shampoo mee, 3x per week wassen om de jeuk te verlichten, maar ook dat werkt niet.
De optie die we nu nog kunnen proberen is bloedonderzoek, maar dierenarts gaf aan dat dat vrij kostbaar is (gaven ze met name aan vanwege het feit dat het een oude hond is) plus dat de mogelijkheid bestaat dat hij daarna blijvend aan de medicijnen moet en de vraag is dan wat dat gaat kosten natuurlijk. Niet dat ik dat er niet voor over heb, maar is het dan ook echt goed voor hem vraag ik me af. Dieren dagelijks volduwen met medicijnen voor pijn of jeuk ben ik eigenlijk ook niet helemaal fan van, meer in de zin van, voor wie doe ik het dan. Voor hem of voor mij?
Zijn er, voor ik ga beslissen of ik dat traject in ga, nog andere dingen die ik kan proberen?
Dingen die als een tierelier geholpen hebben bij honden met dezelfde klachten waar ik nog niet aan gedacht heb om te proberen?
Anders wordt het dus bloedonderzoek doen, of erover denken wanneer genoeg genoeg is... en dat vind ik toch een verdomd lastige keuze, want heb hem al 11 jaar bij me...