Maar.. Ze durft niet door het katten luikje tenzij we het volledig open tapen.. We hebben haar al geprobeerd te lokken met eten, snoepjes, spelen etc. etc. Ze snapt het gewoon niet..
Met de winter op komst willen we graag luikjes dicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieke schreef:[BB] Kat wil niet door het kattenluik.. Hier staan veel tips
har166 schreef:Ik heb een hond die niet door het hondenluikje durft. Tig manieren geprobeerd maar ik heb het opgegeven en hij gebruikt nu dus gewoon een ' gat in de deur '. Sorry
Goof schreef:Mijn vorige kat durfde ook niet. Ik ben daar echt heel simpel in misschien, maar ik heb hem er gewoon 1x doorheen gepropt.
Hij moest kennelijk 1x fysiek ervaren dat je er doorheen kon en hoe dat dan voelt en toen was het probleem opgelost.
Polly schreef:Wij hebben afgelopen zomer een kattenluik met chip geïnstalleerd. Nou dat geluid dat dat slotje naar beneden gaat als je je kop in het gat steekt: RENNEN![]()
Wij hebben heel veel geoefend, kat vasthouden, met z'n koppie het gat in duwen met z'n hoofd tegen het deurtje en dan zelf met 1 vinger het luikje een zetje geven. Heeft een paar weken geduurd en ik was echt moedeloos maar in de laatste week van de vakantie was er een hoop kabaal in de bijkeuken en toen stond ze met grote verwilderde ogen naast me, maar het was gelukt.
Inmiddels snapt ze het helemaal en is de 186431650x per dag aan het binnen en buiten lopen.
Cubone schreef:We hebben het bijna voor mekaar! Ze gaat van binnen naar buiten als het luikje zelfs maar een centimeter open staat nadat ik haar 3 keer als stormram heb gebruiktBuiten naar binnen doet ze echter helemaal niet
Dus nu gaat ze steeds naar buiten om voor de deur te gaan staan miauwen… En HARD! Ik word wakker gemiauwd als ik boven lig te slapen
Vandaag proberen door de zure appel te bijten en haar buiten laten tot ze zelfstandig door het luikje komt.. Duimen dat het lukt want dit is helemaal onhandigZe laat zich buiten ook niet pakken dus door het luikje duwen is onmogelijk.