Hoi bokkers, ik zit even met mijn handen in het haar en weet het niet meer. Help! Morgen ga ik weer naar de DA om nog wat medicijnen op te halen en hond te wegen. Ik wil dan meteen een afspraak maken om te bespreken hoe of wat. Maar misschien hebben jullie nog tips?
Het betreft een leonberger teef van bijna 10 jaar. Bijna een maand geleden had ze een buikvirus, wat aan de diaree en braken, dat kan. Uiteindelijk is zij opgeknapt, op het braken na. Nu zoveel weken later blijft ze spugen. Soms een dag niet, of zoals vandaag 3x op een dag.
Normaal is ze een allesvreter, nu wilt ze eigenlijk alleen maar gekookte kip en af en toe een ei, maar dit spuugt ze nu ook weer uit. Op een zeer uitgebreid bloedbeeld is niks te zien, urine was goed, ontlasting goed, 2x een echo laten maken maar er is niks te vinden.
Anti-misselijkheid medicijn werkt niet. Ze krijgt nu 2x omeprazol en op het moment 5 zakjes sucralfaat, dit is een soort kalk wat een beschermlaag wordt in de slokdarm en maagwand en ook zuurremmend is. Ze geeft geen pijn aan. Sinds de kalk is ze wel levendiger geworden, maar blijft nog braken. Ze is ook niet misselijk.
Wat ze spuugt is zeer slijmerig, vaak eten en nooit gal. Soms zelf nog wat stukjes eten van een paar dagen geleden! Wat heel raar is.
Vermoeden is geen tumor en geen maagzweer, gezien ze ook geen pijn aangeeft, er geen bloed bij zit en haar bloed goed is.
Echter maak ik mij super veel zorgen omdat ik gewoon niet weet wat het nou is. En zoveel braken is gewoon niet goed.
Ik wil het even kwijt, misschien heeft iemand hier ook ervaring mee en kunnen mij vertellen over hun traject en wat er uitgekomen is! Want ik weet het even niet meer!
Ze gingen eerst drukken op verschillende plekken op de buik waarbij hij soort van jankte. Toen hebben ze hem onder narcose laten gaan en zo'n onderzoek gedaan (of het een scopie was weet ik niet) toen kwamen ze erachter dat het heel ernstig was en hebben ze hem meteen ingeslapen toen hij nog onder narcose was
Onze oude herder met pancreatitis kregen we niet op regel met het poeder van de dierenarts, maar deed het heel goed op de Duck Pancreas: https://petshome.nl/product/duck-pancre ... gJhnPD_BwE (Hond is ruim 16 jaar geworden)