Nog echte speelse baby's dus - maar wel al reuzegroot ondertussen

En... Ik weet gewoon niét wat ik met de kerstboom moet doen...
Ik ben zo'n halvegare Kerst-elf die de boom halfweg november al opzet, en die laat staat tot in de eerste week van februari.
Boom is een gigantisch ding, en was best duur. Met nepsneeuw

Merendeel goedkope ballen, maar hier en daar ook dure, en glazen ballen, en breekbare ophang-dingen waar ik emotioneel nogal aan gehecht ben.
Breek me ook de mond niet open over de piek - daar rust een vloek op hier haha.
Ik moét en zal een ouderwetse piek hebben. Vorig jaar heb ik er 3 weten sneuvelen - vriendje wil dan de boom een centimeter verzetten en - pats - daar gaat mijn piek

En lichtjes. KILOMETERS lichtjes. Je moet bijna een las-bril dragen als de hele boel in de stekker steekt

En slingers ook natuurlijk!
Nu met de kattenkindjes schiet ik op voorhand in de stress.
Kan ik de boom wel zetten?
Ze zijn nog zo jong, en ontzettend speels.
Ze zijn anderzijds nogal aan de maat, en gaan nu al richting de 4kg. Groeien als kool, die kleine donderstenen. Zijn Maine Coon kruisingen, dus ik gok zomaar dat ze nog wel even doorgroeien...
Ik zet de boom altijd op zo'n vierkant ikea-tafeltje, met een leuk tafellaken rond de poot en het tafellaken gedrapeerd. Piek komt nét niet aan het plafond, zal 1-2 cm schelen.
Het geheel is dus echt wel een gevaarte, en ik zou echt huilen als mijn 2 poezels hem op de grond zouden krijgen. Ik wil natuurlijk ook absoluut niet dat de poezels zich dan zouden bezeren!
Dus... Wat moet ik nou doen?
Hoe doen jullie dat, kerstbomen en katten?
Punt is ook - ze hebben een zelfgemaakte krabpaal, die nogal op een boom lijkt. Is maar een half metertje kleiner dan de kerstboom. In theorie mogen ze hier ook overal op, ze zijn het dus niet gewend ergens eens niét op te mogen.
Hoe pak ik dat aan?
Corrigeren als ik thuis ben, kan. Maar - hoe?

En wat op de momenten dat ik niét thuis ben? Want ik moet natuurlijk ook wel gaan werken

Mijn vriend heeft zoiets van "dan zetten we hem dit jaar niet". Ik kan wel huilen haha.
En dat heeft volgens mij ook niet zo heel veel zin - ik gok er maar op dat ze de komende jaren nog wel speels zullen blijven

Eén van mijn vriendinnen zei gisteren "don't let the cats rule your life!" En ik dacht "ja, ze heeft eigenlijk wel gelijk haha!"
Maar.. Hoe pak ik dat aan? Ik wil de boom kunnen zetten zonder dat de katten of de boom sneuvelen.. En ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet aanpakken

Brand los met jullie tips aub

De partners in crime:

Zien jullie het kattenkwaad er ook zo af stralen?

HELP