Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mloes schreef:Hier een soortgelijk probleem, hond blijft blaffen als er iemand aan komt. Nu wonen wij buitenaf en vind ik het juist fijn dat hij waaks is en gaat blaffen als er iemand aan komt, maar ik wil dat hij op een gegeven moment stopt (op mijn commando). Is dat nog lastiger aan te leren dan helemaal niet meer reageren op de bel?
Ben wel zwanger en het waakse is veel erger geworden sinds een tijdje, wellicht is hij wat beschermender en wordt het weer beter als de baby er is![]()
(Ik wil je topic niet kapen TS, als je liever hebt dat ik een eigen
topic maak geef maar aan!)
meggiemeg schreef:Leren te mopperen ipv te blaffen, hierdoor kan de hond toch aangeven dat er wat is, is voor hem natuurlijk om te waken. Onze hond is ook heel erg waaks, maar omdat ik thuis werk en vaak en veel telefoon heb is dat niet handig. Nu heb ik hem geleerd om te mopperen, dus hij gromt en blaft maar dan binnensmonds, net als een buikspreker zeg maar. Zo is hij tevreden dat hij gewaakt heeft en ik heb er geen last van. Heel soms als hij te enthousiast wordt moet ik hem er even aan herinneren dat hij moet mopperen en dan is het weer goed.
Mloes schreef:meggiemeg schreef:Leren te mopperen ipv te blaffen, hierdoor kan de hond toch aangeven dat er wat is, is voor hem natuurlijk om te waken. Onze hond is ook heel erg waaks, maar omdat ik thuis werk en vaak en veel telefoon heb is dat niet handig. Nu heb ik hem geleerd om te mopperen, dus hij gromt en blaft maar dan binnensmonds, net als een buikspreker zeg maar. Zo is hij tevreden dat hij gewaakt heeft en ik heb er geen last van. Heel soms als hij te enthousiast wordt moet ik hem er even aan herinneren dat hij moet mopperen en dan is het weer goed.
En hoe leer je je hond dat?
janouk schreef:Omdenkenandersom aan leren.
Leer je hond aan op commando te blaffen. Als dat commando goed bevestigd is, leer je daarna het commando stil zijn aan en te stoppen met blaffen.
Als ik het niet vertrouw voor de deur, geef ik het commando om te blaffen. En als het goed is, geef ik het commando stil.
.
Mloes schreef:janouk schreef:Omdenkenandersom aan leren.
Leer je hond aan op commando te blaffen. Als dat commando goed bevestigd is, leer je daarna het commando stil zijn aan en te stoppen met blaffen.
Als ik het niet vertrouw voor de deur, geef ik het commando om te blaffen. En als het goed is, geef ik het commando stil.
.
Hee das ook een leuke optie!