Wie heeft ervaring met activet borstel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Wie heeft ervaring met activet borstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 16:37

Voor onze engelse springer spaniel (showlijn) ben ik op zoek naar een fijne borste nu lijkt de activet borstel wel fijn. Echter kom ik er niet uit welke het beste zou passen. Onze hond heeft niet echt veel ondervacht, zacht normaal lang/halflang haar. Hij wordt niet echt plukrijp maar soms komt het kleine beetje ondervacht wel vrij.

Ik neig dat ik zilver nodig heb. Maar denk erover om een combiborstel te kopen. Ik twijfel tussen zilver, goud en groen.

Dit is de omschrijving
Groen – Universal Pro zacht voor honden en katten: deze borstel heeft een flexibele borstelkop die een zachte druk uitoefent op de hond of kat. Geschikt voor het onderhouden van: dunne vachten, honden vacht met weinig ondewol, puppy vacht, katten met onderwol.
Paars – Universal Pro hard voor honden: deze borstel heeft een flexibele borstelkop die iets stugger is dan de groene borstel. Hierdoor is deze borstel zeer geschikt voor dikke vachten, vachten met onderwol en voor het uitborstelen van klitten.
Rood – Mat Zapper voor honden: dit is de super ontvilter en ontklitborstel met flexibele borstelkop. Wordt daarom ook veel professioneel gebruikt. Zeer geschikt voor honden vachten met veel klitten of vervilting.
Zilver – Coat Grabber voor honden en katten: zachte borstelkop voor rassen met een dunne vacht met onderwol. Geeft door de zeer flexibele borstelkop minimale druk op de huid. Geschikt voor honden met zijdeachtige vachten en langharige katten.
Goud – Coat Grabber voor honden en katten: ultra zachte flexibele borstelkop. Geschikt voor het onderhouden van lange en zijdeachtige vachten.

mag

Re: Wie heeft ervaring met activet borstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 16:39

Ik heb een Havanezer en gebruik 2 activet borstels. De groene en de rode. De groene als hij niet zo'n lang haar heeft en de rode als het weer bijna tijd is om naar de trimmer te gaan. Hij heeft een lastige vacht die snel vervilt, als het wat langer is gaat dit met de rode wat beter. Als het korter is is de groene fijner omdat deze minder stug is.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 17:10

mag schreef:
Ik heb een Havanezer en gebruik 2 activet borstels. De groene en de rode. De groene als hij niet zo'n lang haar heeft en de rode als het weer bijna tijd is om naar de trimmer te gaan. Hij heeft een lastige vacht die snel vervilt, als het wat langer is gaat dit met de rode wat beter. Als het korter is is de groene fijner omdat deze minder stug is.

Heb je ook wel eens andere pinborstels gebruikt? Merk je ook echt verschil?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 17:14

Ik gebruik de groen/goud voor mijn Border Collies :) Borstelen vinden ze sowieso niet fijn, ongeacht wat ik gebruik. Maar de gigantische pluizige ondervacht van mijn langharige reu krijg ik er perfect mee uit. Ben er dus erg tevreden mee. Kan je niets over de rest vertellen, we verkochten ze wel in de winkel maar het blijft voor mij een beetje abracadabra.

Afbeelding
Hier zie je een beetje de vachttypes

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-21 17:52

Borstelen vind die van ons ook niet altijd prettig. Vergeleken met de borders die ik ken zit hij dunner en zachter in vacht. Groen/goud is denk ik ook wel een optie. Heb nog een omschrijving gevonden met rassen waarbij de zilver kleurige spaniel staat.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:14

Harde pinborstels wel geprobeerd, maar deze vind ik fijner. Je moet geen druk zetten maar de borstel het werk laten doen. Doordat ze flexibel zijn kom je er makkelijker doorheen. Zou vooral kijken naar het haartype van je hond en daarbij de juiste activet zoeken. De omschrijvingen staan er wel bij. Niet iedere hond van hetzelfde ras heeft dezelfde vacht.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 19:39

Ik heb de rode en paarse activet.
Rode gebruik ik alleen als de Franse waterhond erg dik in de vacht zit.
Paarse borstel gebruik ik het meest, maar dus wel voor een stevige krulvacht.
Ik denk dat voor jouw hond de paarse al te sterk is.
Dan zou ik idd ook de groene gaan.

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 20:17

Ik heb een australian labradoodle en gebruik de borstels van bass . Heel fijn

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:27

Ik heb de activet groen lang gebruikt maar heb nu deze: https://www.animalcribs.nl/toobster-fle ... rstel.html

Deze is een stuk groter en flexibeler en dus vriendelijker voor de hond. Die van mij vallen nu in slaap met borstelen. Alleen voor onhandige plekken zoals achter de oren en oksels gebruik in nog de activet i.v.m. de maat (heb een kleine).

Borsteltechniek is minstens zo belangrijk als welke borstel je kiest. Goed de ondervacht vrij leggen en doorkammen en niet alleen over de vacht borstelen. Ik heb 2 bearded collies trouwens. Gemiddeld 4 uur borstelen per week.