Gezocht: de ideale krabpaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9442
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 06:36

Lisette0 schreef:
Caitlin_K schreef:
Ik moet er misschien bij vermelden dat ze graag met zijn 4e naast elkaar liggen. Of in iedergeval 2 aan 2. En altijd bij elkaar in de buurt. Ik zag deze ook voorbij komen, iemand hier ervaringen mee? https://petsplace.nl/adori-krabpaal-lun ... 1-pps.html

Zag toevallig deze link, haha.
Ik heb deze krabpaal voor mij twee katten en ben er super blij mee. Ze rennen er nogal eens enthousiast overheen als ze hun dolle kwartiertje hebben, maar hij is nog zo goed als nieuw. Heb 'm bijna een jaar nu.
Het mandje bovenin liggen ze ook geregeld samen in. <3


Deze heb ik ook en hij is hier ontzettend geliefd! Hele stevige paal dus zeker ook geschikt voor de wat grotere katten. Blijft inderdaad lang mooi, hier staat hij in oktober een jaar en nog amper zichtbare slijtage terwijl hij toch zeer actief wordt gebruikt.

cursebreaker

Berichten: 11505
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:03

Wij hebben eerder dit jaar bij dierenvilla eentje gekocht voor grote katten. Eerder hadden we een normale krabpaal met normale palen, maar onze Maine coon dame kon op een gegeven moment nauwelijks nog de paal op zonder dat hij mega heen en weer wiebelde - en dan deed ze echt niet gek. Dus met meerdere katten en/of grotere katten zou ik in ieder geval kijken dat je een krabpaal vind met dikkere palen sowieso en ook even kijken naar het gewicht van de paal + een fatsoenlijke bodemplaat zodat ie stevig blijft staan - zeker in het geval van hoge krabpalen kan dit dan helpen.

Dierenvilla is wel een investering, afhankelijk van hoe groot je je krabpaal wilt hebben, maar so far ben ik echt super tevreden over de kwaliteit! De stof om alle planken e.d. is van veel betere kwaliteit als de gemiddelde krabpaal wat ik in de gewone dierenwinkels e.d. heb gezien, de sisal om de palen zit echt ontzettend strak en goed vast aan de palen en wat ik vooral een voordeel vind is dat je elk onderdeel tot elk individueel schroefje aan toe apart kunt bestellen en vervangen zodat je als het goed is op langer termijn gewoon veel langer hebt van zo'n krabpaal.

Onze prinses is vooral helemaal verzot op haar 'troon' bovenin zoals we het noemen haha. Daar ligt ze echt onwijs veel, maar ze maakt verder eigenlijk van echt alles wat op deze paal aanwezig is gebruik ook. Was even zoeken omdat wij ook bepaalde eisen hadden; er moest hogerop een bredere plank zijn waar ze gevoerd kan worden - zodat de hond er niet bij kan -, er moest een holletje zijn, en meer van dat soort dingen. De gewone krabpalen zijn qua lig plekjes en holletjes voor onze nu 2 jarige Maine Coon sowieso te klein, dus wij hadden ook geen andere keus eigenlijk als kijken voor een paal voor grotere katten. Maar qua stevigheid e.d. zou ik met meerdere katten dus ook sneller kijken naar een krabpaal met wat bredere als standaard palen.

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:08

Hier toevallig gisteren bij dierenvilla een nieuwe krabpaal gehaald.
Afbeelding
Nr 2 inmiddels. Zijn heel tevreden over de kwaliteit en degelijkheid. En een beetje extra korting was ook leuk _O-

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:14

Wij hebben deze van Zooplus en hij bevalt super. Staat stevig, blijft goed en ziet er leuk in mijn interieur.
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:21

Wij hebben een Pet Rebels krabpaal, speciaal gemaakt voor van die grote plofkatten en zelfs onze jongen van 6 jaar zit er regelmatig in want die ligplaten kunnen 25 kg hebben :))

Wij hebben een model met een hele grote bovenmand waar meerdere katten samen in kunnen liggen en over hun "koninkrijk" uit kunnen kijken :j

future_vet
Berichten: 2618
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:24

Ik vind dat plushe echt walgelijk lelijk (sorry) dus wij hebben een klim wand waar ze op kunnen liggen.

(Ik heb 2 Maine Coons en een Ragamuffin)
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gezocht: de ideale krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:46

Wij hebben behalve de krabpaal ook klimwand en zelfgemaakte touwbrug enzo :j

Om een buitenhoek van een muur kun je ook heel leuk krabplanken bevestigen waar ze overheen omhoog kunnen klimmen, en dan in een mandje aan de muur kunnen liggen / de touwbrug op :+:

Afbeelding

(dit is niet de zelfgemaakte touwbrug, die is veel leuker, van houten latjes en sisalkoord :+: )