Wat voor kat/kitten erbij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Wat voor kat/kitten erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 23:08

Ik ben echt dol op mijn asielkat en hij ook op mij, maar soms heb ik toch het idee dat hij op zoek is naar een maatje. Ik ken zijn verleden verder niet, maar misschien heeft hij wel bij een andere kat gewoond.

Maar nu, waar doe ik wijs aan? Het is een ongeveer 7-jarige kater.

Ik heb nu in verschillende asielen ook weer 2 super leuke katers gezien, een 9-jarige en een 6-jarige.
Nu las ik dat je misschien beter een poes of een kitten kunt nemen omdat dat eerder zou klikken.
Zelf heb ik niet zoveel met vrouwelijke dieren en ik wil dus liever een kater. Onmogelijk of gewoon proberen?

Edit: ik vind Britse kortharen overigens geweldig dus een kitten daarvan lijkt me wel wat. De meeste fokkers staan er echter op dat ze of binnen blijven of in een afgeschermde tuin mogen. Die heb ik niet en ben ik ook niet van plan te maken. Mocht iemand een cattery weten waar dat geen eis is, houd ik me ook aanbevolen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:21

Ik heb ook liever katers, die blijven meestal speelser en zijn minder serieus dan poezen. Ik heb al vaak katten bij andere katten genomen, omdat ze een maatje misten (maatje overleden), maar ook geregeld zwerfkatten opgenomen.

Wat je vooral moet doen is kijken naar het karakter van je eigen kat en dat van de 'kandidaten'. Is jouw kater dominant kies dan een niet te dominant dier. Is hij schuw dan is een wat moediger dier een goed idee. Vraag of ze op proef kunnen en bedenk dat het wennen aan elkaar heel snel kan gaan, maar voor hetzelfde geld een poosje kan duren. Laat de nieuweling de ruimte eerst alleen verkennen en laat ze dan pas kennismaken, zorg voor veel ruimte en verstopplekken.

Ik heb overigens gewone 'huis, tuin en keuken'-katten :) Vind eigenlijk alle katten leuk, als ze maar gezond zijn en een fijn karakter hebben.

MarlindeRooz

Re: Wat voor kat/kitten erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 23:37

Ik zou zelf nooit een dier willen die gefokt is op een platte snuit (naar en ongezond). Ik denk ook dat zo’n kat buiten laten lopen onhandig is ivm diefstal.

Kan je niet een plaatselijk asiel bellen voor tips wat betreft koppelen?