Sinds eergisteren nacht hebben wij ons 2de katje in huis gehaald, onze Sansa haar zusje Arya. Edit: Sansa hebben we vandaag al 6 weken, die is hier al vrij thuis, voor Arya is het allemaal nog heel nieuw hier en dus heel spannend. Voor Sansa is het door Arya's komst terug spannend, ze lijken elkaar niet te herkennen.
Al bij al doen ze het goed - ze tonen interesse in elkaar, hebben een paar x contact gehad, spelen al een beetje. Sansa kijkt de kat uit de boom (lol) en bewaart een beetje afstand, maar gaat ook al dichterbij. Maar je ziet wel dat ze allebei niet op hun gemak zijn, wat natuurlijk wel normaal is.
Nu maak ik me heel druk om het gebrek aan poep in de kattenbakken.
Ze hebben beide gisteren niet gepoept. Sansa hebben we al een paar x zien eten, beide hebben we ook weten drinken en plassen. Arya heb ik snoepjes zien eten.
Ik heb brokjes en water op de normale plaats in de woonkamer staan - de fontein staat ook zoals altijd in de keuken. Ik heb in de keuken ook brokjes gezet, en in de gang staan nu ook brokjes en water, dus ik zié het misschien gewoon niet doordat er nu in meerdere ruimtes voer/water staan.
Maar... Ze poepen dus niet. En daar maak ik me ontzettend druk over. Mijn vorige kattenkindje had een aangeboren darmprobleem, en is daar uiteindelijk op 11 weken oud aan gestorven.
Sansa en Arya zijn 5 maanden en half oud nu.
Ze krijgen enkel droge voeding - zo zijn ze het gewend, en van nat voer poepen ze plat. Ik kan het wel proberen voor een dag of 2, in de hoop dat ze daardoor beter eten (want ze zijn nogal op hun hoede) én gaan poepen.
Wat kan ik het beste doen?
De kattenbakken staan ook verspreid, eentje in de keuken en eentje in de gang.