Poezen samen gezet - poepen niet ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Poezen samen gezet - poepen niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 07:57

Hoi allemaal, ik heb een vraag en hoop dat jullie kunnen helpen.

Sinds eergisteren nacht hebben wij ons 2de katje in huis gehaald, onze Sansa haar zusje Arya. Edit: Sansa hebben we vandaag al 6 weken, die is hier al vrij thuis, voor Arya is het allemaal nog heel nieuw hier en dus heel spannend. Voor Sansa is het door Arya's komst terug spannend, ze lijken elkaar niet te herkennen.
Al bij al doen ze het goed - ze tonen interesse in elkaar, hebben een paar x contact gehad, spelen al een beetje. Sansa kijkt de kat uit de boom (lol) en bewaart een beetje afstand, maar gaat ook al dichterbij. Maar je ziet wel dat ze allebei niet op hun gemak zijn, wat natuurlijk wel normaal is.

Nu maak ik me heel druk om het gebrek aan poep in de kattenbakken.
Ze hebben beide gisteren niet gepoept. Sansa hebben we al een paar x zien eten, beide hebben we ook weten drinken en plassen. Arya heb ik snoepjes zien eten.

Ik heb brokjes en water op de normale plaats in de woonkamer staan - de fontein staat ook zoals altijd in de keuken. Ik heb in de keuken ook brokjes gezet, en in de gang staan nu ook brokjes en water, dus ik zié het misschien gewoon niet doordat er nu in meerdere ruimtes voer/water staan.

Maar... Ze poepen dus niet. En daar maak ik me ontzettend druk over. Mijn vorige kattenkindje had een aangeboren darmprobleem, en is daar uiteindelijk op 11 weken oud aan gestorven.

Sansa en Arya zijn 5 maanden en half oud nu.
Ze krijgen enkel droge voeding - zo zijn ze het gewend, en van nat voer poepen ze plat. Ik kan het wel proberen voor een dag of 2, in de hoop dat ze daardoor beter eten (want ze zijn nogal op hun hoede) én gaan poepen.

Wat kan ik het beste doen?

De kattenbakken staan ook verspreid, eentje in de keuken en eentje in de gang.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 27-08-21 08:26, in het totaal 3 keer bewerkt

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:07

Wat een leuke poezen :)

Het kan natuurlijk heel goed spanning zijn. Het is voor hun beide als ik het goed begrijp een nieuwe omgeving, en ook al kennen ze elkaar al, dan is het alsnog alles weer opnieuw een beetje aanvoelen. Ik begrijp ook goed dat Sansa er al even was voordat Arya kwam? Net als ons kan het dan zijn dat de stoelgang wat vast gaat zitten. Als je het echt niet vertrouwd zou ik de dierenarts bellen en vragen om advies (of even natvoer proberen en kijken of het er dan makkelijk uit komt :) ), maar als ik jou verhaal zo lees denk ik dat het heel goed spanning kan zijn, zeker gezien ze niet meer poepen sinds de introductie.

Laten ze elkaar wel rustig op de kattenbak zitten?

Toen ik mijn nieuwe kat had geïntroduceerd had bij de oudste, had de oudste ook wat moeite met naar de kattenbak gaan. Wat bleek, de nieuweling viel de oudste lastig (op alle drie de kattenbakken :') ) waardoor de oudste niet zo goed meer naar de kattenbak durfde. De nieuweling heb ik toen als ze aanstalte deed om naar de kattenbak te rennen afgeleid met een speeltje en als ik weg was in aparte kamers gezet. Uiteindelijk liet de nieuweling de oudste gewoon zonder gedoe op de kattenbak. Nu de oudste is overleden en ik een jongere nieuwe kat heb geïntroduceerd zie ik dat ze dat ook weer doen bij elkaar, maar zij hebben er wat minder stress van.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:17

Leuke kereltjes! Als ze er nog veel onder de indruk zijn en nog niet veel eten, zou het kunnen, dat ze nog niet echt gepoept hebben.
Verder

3e katten bak ? Of heb je kattenbak nr 2 al nieuw?
Mij is altijd geleerd : aantal katten plus 1 - tenminste in begin.
Ik heb hier iedere keer als een nieuw katje erbij kwam 1 nieuwe extra bijgezet, die heeft nog niet de geur van de andere(n)
Naarmate zij elkaar kennen en dus gezamenlijk de bakken gebruiken, kun je dan weer 1 weghalen.
Bij mijn 4 Siberen had ik in het begin 4 ( jaaa, één te weinig maar hier waren er al 2 en toen 2 kittens uit een nest bij gekomen) .
Duurde n paar weekjes en toen was er nr 4 overbodig.
Inmiddels gebruiken ze 2 om te plassen en 1 om te poepen ( rare beesten ,haha)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 08:24

LunarEclipse schreef:
Wat een leuke poezen :)

Het kan natuurlijk heel goed spanning zijn. Het is voor hun beide als ik het goed begrijp een nieuwe omgeving, en ook al kennen ze elkaar al, dan is het alsnog alles weer opnieuw een beetje aanvoelen. Ik begrijp ook goed dat Sansa er al even was voordat Arya kwam? Net als ons kan het dan zijn dat de stoelgang wat vast gaat zitten. Als je het echt niet vertrouwd zou ik de dierenarts bellen en vragen om advies (of even natvoer proberen en kijken of het er dan makkelijk uit komt :) ), maar als ik jou verhaal zo lees denk ik dat het heel goed spanning kan zijn, zeker gezien ze niet meer poepen sinds de introductie.

Laten ze elkaar wel rustig op de kattenbak zitten?

Toen ik mijn nieuwe kat had geïntroduceerd had bij de oudste, had de oudste ook wat moeite met naar de kattenbak gaan. Wat bleek, de nieuweling viel de oudste lastig (op alle drie de kattenbakken :') ) waardoor de oudste niet zo goed meer naar de kattenbak durfde. De nieuweling heb ik toen als ze aanstalte deed om naar de kattenbak te rennen afgeleid met een speeltje en als ik weg was in aparte kamers gezet. Uiteindelijk liet de nieuweling de oudste gewoon zonder gedoe op de kattenbak. Nu de oudste is overleden en ik een jongere nieuwe kat heb geïntroduceerd zie ik dat ze dat ook weer doen bij elkaar, maar zij hebben er wat minder stress van.

Ik denk idd ook dat het spanning is, en dat begrijp ik, maar doordat het bij Loki zo ophoopte en die er uiteindelijk aan gestorven is vind ik dat doodeng.

As we speak is Sansa ondertussen gaan poepen :+

Ik heb het in de OP niet zo duidelijk uitgelegd merk ik nu, ik pas het daar zo meteen even aan. Sansa hebben we vandaag 6 weken. Arya, haar zusje, zijn we woensdagavond gaan ophalen. Een rit van 400km na ons werk, dus daar waren we tegen de nacht pas mee thuis.

We hadden voor Sansa al 2 bakken, en zij gebruikte altijd de bak in de keuken. Die in de gang zéér zelden.
Arya haar interesse ligt ook 99% bij de bak in de keuken... Om het moeilijk te maken haha.

Ze zitten nog heel hard in de ik-volg-je-overal-want-ik-wil-zien-wat-jij-doet-fase. Dus als er eentje naar de wc gaat, volgt de ander, en gaat die er op zitten kijken. Wat natuurlijk niet voor den rustig wc-moment zorgt. Als ik 1 van de 2 richting de bak zie gaan, ga ik in het midden staan om de ander daar weg te houden. Sansa trekt ook echt haar neus op als ze merkt dat Arya op "haar" bak geweest is.

Ik had Sansa vanochtend even bij mij in de dressing. Die dressing is een favo plekje van haar - 35 vierkante meter groot, veel open kasten (en dus klimruimte) maar vooral: dubbele glazen deuren met uitzicht op de tuin, waar we voor haar een leuk plekje gemaakt hebben. Normaal staat die deur altijd open voor haar, ze ligt daar graag in het zonnetje, maar omdat Arya daar nog verdwaald en we ze in ons zicht willen is die deur nu een paar dagen gesloten. Sansa glipte vanochtend toch snel mee naat binnen, en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt door snel een bakje brokjes te gaan halen waar ze een klein beetje van gegeten heeft. Ze bleef al die tijd wel focussen op de deur, en zodra ze Arya hoorde miauwen was haar aandacht van het voer weg.

Sansa's plekje in de dressing.
Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 08:29

sasja0705 schreef:
Leuke kereltjes! Als ze er nog veel onder de indruk zijn en nog niet veel eten, zou het kunnen, dat ze nog niet echt gepoept hebben.
Verder

3e katten bak ? Of heb je kattenbak nr 2 al nieuw?
Mij is altijd geleerd : aantal katten plus 1 - tenminste in begin.
Ik heb hier iedere keer als een nieuw katje erbij kwam 1 nieuwe extra bijgezet, die heeft nog niet de geur van de andere(n)
Naarmate zij elkaar kennen en dus gezamenlijk de bakken gebruiken, kun je dan weer 1 weghalen.
Bij mijn 4 Siberen had ik in het begin 4 ( jaaa, één te weinig maar hier waren er al 2 en toen 2 kittens uit een nest bij gekomen) .
Duurde n paar weekjes en toen was er nr 4 overbodig.
Inmiddels gebruiken ze 2 om te plassen en 1 om te poepen ( rare beesten ,haha)

We hadden de 2 bakken al, waarbij er 1 voor 99% van de tijd genegeerd werd door Sansa. Die wilt de bak in de keuken. Helaas denkt Ary er hetzelfde over :+

Ik wil idd 3 bakken, ik heb ook altijd "aantal katten + 1" geleerd. Mijn vriend geloofde me echter niet echt haha.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:32

Mooi plekje.

Sansa is in elk geval op de bak geweest.
Nu Arya nog.

Ik zou het toch nog vandaag aankijken met Arya en poepen.
Al kan je natuurlijk ook de dierenarts even bellen en vrgen wat handig is.

Memories

Re: Poezen samen gezet - poepen niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:34

Heb je bakken met een kap erop? Anders zou je die er ook nog even af kunnen halen, dan kunnen ze beter in de gaten houden of het ‘veilig’ is om te poepen. Zeker als ze elkaar zo volgen.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:52

Wat voor kattenbakken heb je en waar heb je ze staan? Ik heb met twee katten vier bakken. Eén met kap in de tuin. En de andere drie zonder kap op verschillende plaatsen in huis, in de kleedkamer, rommelhok en op zolder. Ze gebruiken eigenlijk altijd diegene in de kleedkamer en het rommelhok. Maar soms is één van de andere plots weer favoriet. Niet alle katten voelen zich veilig in een bak met kap en andersom.
Je zou ook nog kunnen kijken om in elke bak een andere vulling te proberen. Katten houden niet van heftige geuren dus blijf weg van die babygeur dingen.

Wat betreft het natvoer, kijk in de toekomst of het toch lukt een soort te vinden waar hun ontlasting goed van blijft. Natvoer is belangrijk voor katten. Ze drinken van nature (te) weinig water en in natvoer zit een groot aandeel vocht. Dit helpt bij het voorkomen van andere problemen in de toekomst.

Wel heel leuk dat je de twee zusjes weer samen hebt. Het zal vast wel loslopen. Het is gewoon wat spannend voor ze.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 09:06

Het zijn allebei bakken met kap, maar zonder klep. De ene is van normale grootte, in de andere kan ik een bad nemen haha. Het gaat hen blijkbaar vooral om de locatie - toen we enkel Sansa hadden, stond de kleine bak in de keuken en de grote in de gang. In de kleine zit kattenzand, in de grote korrels. Ik heb ze gisteren van plaats verwisseld, en de korrels vervangen door zand. Ze gaan dus beide in de keuken, in de grote bak, terwijl Sansa eigenlijk altijd in de kleine ging, die wel op dezelfde plaats stond als waar nu de grote staat.

We doen niet aan geurtjes, ik maak de bakken 3x per dag schoon dus dat vind ik overbodig en onnatuurlijk :)

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:10

Goed dat je de klep er al uit hebt gehaald. Ik zou in jouw situatie bij één van de twee bakken tijdelijk de kap eraf halen. Als ze allebei gewend zijn kan je proberen of het weer gaat met kap. Met de kap op de bak kunnen ze geen kant op en kunnen ze echt vastgezet worden door de andere kat. Dat kan bij katten heel subtiel gaan door naar elkaar te staren .

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 09:18

Emj_23 schreef:
Goed dat je de klep er al uit hebt gehaald. Ik zou in jouw situatie bij één van de twee bakken tijdelijk de kap eraf halen. Als ze allebei gewend zijn kan je proberen of het weer gaat met kap. Met de kap op de bak kunnen ze geen kant op en kunnen ze echt vastgezet worden door de andere kat. Dat kan bij katten heel subtiel gaan door naar elkaar te staren .

O God, dat staren, je ziet hen echt wedstrijdjes houden :+ Ik ga idd de klep van de kleine bak halen, ik kan het maar proberen!

De eerste keer dat ze zo dicht bij elkaar zaten gisteren:
Afbeelding

Ze kunnen dit urenlang volhouden. Dichter, verder. De ene keer komt Sansa dichter, de andere keer Arya. Als 1 van de 2 weg loopt volgt de andere haar op afstand, tot ze weer dichterbij zitten.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 27-08-21 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:20

Zijn er geen plekken in huis waar je zelf niet snel iets merkt, zij wel bij kunnen en ze een poepje kunnen lozen...? Bvb. onder een logeerbed in een apart kamertje ofzo :=

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 09:22

pmarena schreef:
Zijn er geen plekken in huis waar je zelf niet snel iets merkt, zij wel bij kunnen en ze een poepje kunnen lozen...? Bvb. onder een logeerbed in een apart kamertje ofzo :=

In theorie kan dan wel, maar in de praktijk zou ik dat echt moeten ruiken haha. We wonen in een gelijkvloers bungalow. Badkamer, wc, garage en dressing zijn afgesloten momenteel. Dus enkel woonkamer, keuken, gang en onze slaapkamer zijn toegankelijk. En die drollen stinken ZO hard, dat zou ik normaal echt wel moeten ruiken :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 09:52

Waarom zeg je dan geen 2 bakken in de keuken neer? Of he doet het in een kist. Heb ik ook ze willen privacy.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:00

Als ze ergens in huis stiekem wat lozen, hoef je het niet per se te ruiken. Zo hard stinkt het niet.

Het kan best dat arya niet op dabsa’s bakken wil omdat die naar haar ruiken. Onze katten wilden ookabsoluut niet op de bak van onze vorige kat (al was die op dat moment overleden, bak natuurlijk schoongemaakt). We hebben dan maar nieuwe bakken gehaald want ze gingen er steevast naast, was opgelost met een nieuwe bak. Ik zou er bij jou dus gewoon een nieuwe bij zetten en dat proberen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 10:34

Hier zijn de twee figuren ook een dag niet op de bak geweest om te poepen nadat ze uit het pension waren. Ik heb het ook in de gaten gehouden, maar na een dag was het weer prima. Overigens een tip van de pension eigenaresse waar wij geweest zijn, haal de kap er eens helemaal af of zorg voor een hoge kast waar je de bak inzet (zoals Xoranlover laat zien). Pip ging bij ons wel in de bak met kap, maar deed daar niets. Blijkbaar willen ze graag helemaal rechtop kunnen zitten. We hebben nu een Ikea kastje omgebouwd tot kattenbak en nu gaan ze er allebei zonder problemen op.

Hoe voelen de buikjes van de twee? Zijn ze hard of niet?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:24

Staan de bakken op rustige, veilige plekken? Vanuit de kat gezien. Dus niet op een doorloop of bij de wasmachine oid.
Want zeker nu er wat veranderd is in huis, is een veilige rustige plek van belang.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 15:14

Even algemeen antwoorden :)

De bakken staan in de keuken en in de gang. Het lijkt hen meer te gaan om de locatie, dan om de bak zelf. De kleine bak stond nl. altijd in de keuken, en die heb ik gewisseld met de grote. Nu gaan ze dus vooral op de grote, in de keuken.
De bak in de gang heeft nu geen deksel meer. Ik zie dat er kattenpootjes in staan, dus minstens 1 van de 2 is al gaan avonturieren daar.

We hebben ondertussen Arya ook zien eten. Sansa is ook nog eens gaan plassen.

Ik ben aan het denken om het voer hogerop te zetten, omdat ze tijdens het eten heel gefocust blijven op elkaar, ze verliezen elkaar niet uit het oog en hebben dus weinig aandacht voor het eten. Ik heb Sansa vanmiddag even op de keukentafel gehad bij mij vanmiddag, die is het gewend om daar snoepjes te krijgen. Ik heb haar ook wat brokjes kunnen laten eten daar. Ondertussen kwam Arya natuurlijk ook kijken, die heeft toch wel wat snoep-brokjes gegeten.

Nu liggen ze in de dressing, die we terug aan de katten hebben hebben gegeven :+ Sansa trippelde meteen naar binnen, om op haar plekje te gaan liggen. Een paar minuten later lag Arya daar ook. Het ding heeft een gelijkvloers, 1ste en 2de verdieping. Sansa lag eerst helemaal bovenaan, maar ze hebben daarna gewisseld; Arya lag boven en Sansa in het midden. Een beetje later hebben ze allebei een plekje in de kledingkast van mijn vriend uitgekozen - ze hebben de hele ochtend achter elkaar aan gezeten, dus slapen nu al een uur of 2 rustig daar haha.

Afbeelding

Ik ben al heel blij dat ik Sansa vanochtend heb zien poepen. Arya heeft, denk ik, door de spanning een beetje minder gegeten, en wss daardoor nog niet gepoept. O God, ik bedenk me nu dat ik nog druppels van Loki heb liggen ter ondersteuning van de darmflora, misschien doe ik er daar wel een paar van in hun water!

Arya zal nu ook wel snel gaan poepen :) Ik ben al enorm gerust gesteld doordat ik haar met m'n eigen ogen heb zien eten. Het komt er wel uit!

Arya laat zich nog niet aaien, dus aan haar buikje kan ik niet voelen.

Sansa is al bij al vrij happy. Ze spint nog steeds, volgt haar routine bij het opstaan en thuis komen van mij, dus dat zit wel goed. Het zijn 2 kleine donderstenen bij elkaar haha. Ze blijven elkaar opzoeken, liggen in elkaars buurt, willen zien wat de ander aan het doen is. Ze zijn vanochtend samen in onze slaapkamer geweest, en konden elkaar op een haar na passeren zonder dat Sansa blies of gromde. Ze meppen wel geregeld naar elkaar, maar op een speelse manier. Jagen elkaar ook door de woonkamer en gang, maar ook dat lijkt op een speelse manier te gebeuren.

Het zal gewoon nog tijd nodig hebben, en dat is het enige dat ik niet kan manipuleren/forceren.

Wordt de haaienmand eindelijk ook gebruikt haha, Sansa mepte er vooral naar en sleepte dat ding door de woonkamer met zich mee, maar Arya wilt er wel in!
Afbeelding

Ivm de geur - we ruiken sowieso Sansa haar poep meestal wel hoor. Als wij in de woonkamer zitten en Sansa poept in de keuken, ruiken we dat meestal wel vrij snel. Zij laat ook graag scheetjes :') Niet overdreven veel oid, soms een hele dag niet, soms 2x per dag. Dus ik dénk dat ik poep zou moeten ruiken, maar je weet natuurlijk maar nooit.

Het is niet dat ik ze geen nat voer gun, maar Sansa ging daar echt héél plat van af, en haar poepgaatje zag er ook heel rood van (wat een onderwerp, lol). Sinds ze enkel droge brokjes en snoepjes krijgt, poept ze worstjes en is haar poepgaatje mooi roze. Vandaar dat ik liever geen nat voer geef - de diarree op zich stoort me niet, maar ik vraag me af of daar dan ook geen buikpijn bij komt kijken, want dat wil ik hen natuurlijk niet aandoen.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:25

Leuk dat je zo onwijs met ze begaan bent. Dan komt het vast wel goed denk ik zo.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:31

Volgens mij hoort een kat geen scheten te laten. Ik had ook een kat die dat deed en die bleek het voer niet goed te kunnen verteren. Na een voerwissel was het over, maar misschien dat andere bokkers daar meer over weten.

Ik denk dat het vast wel goed komt met die twee! Ze zijn in ieder geval allebei actief en ze eten, dus dat zit alvast goed!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 15:42

Druif_01 schreef:
Volgens mij hoort een kat geen scheten te laten. Ik had ook een kat die dat deed en die bleek het voer niet goed te kunnen verteren. Na een voerwissel was het over, maar misschien dat andere bokkers daar meer over weten.

Ik denk dat het vast wel goed komt met die twee! Ze zijn in ieder geval allebei actief en ze eten, dus dat zit alvast goed!

Je hoort de scheetjes niet, maar je ruikt ze wel :+ Ik ga er eens op letten hoe frequent dit is, de komende 2 dagen ben ik thuis dus dat moet wel lukken. Het is sinds de droge voeding in ieder geval veel minder geworden.

Ze zijn zeker actief haha, heerlijk om te zien. Ze slapen nog steeds, al werd Arya wel wakker toen ik even ging kijken. Ik heb haar dan meteen maar even geaaid - voor het eerst sinds ze hier is *\o/* Ze leek het wel oké te vinden. Sansa had die eerste dagen, week, ook wat tijd nodig om aan ons te wennen, de dame van waar ze vandaan komen is alleen en kan niet praten, dus ze zijn het stiller gewend dan hier :)

Eten en drinken doen ze ook, dus met een beetje tijd komt het vast helemaal goed met onze zusjes :)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:46

Druif_01 schreef:

Katten hebben darmbacteriën en darmfermentatie vind plaats dus ook voor hun is het normaal soms een scheetje te laten. Als ze heel vaak scheetjes laten dan moet je wel gaan kijken wat er aan de hand is. Dit kan niet het juiste voer zijn maar ook dat de kat te veel schrokt bijvoorbeeld en zo veel lucht binnenkrijgt

Verder komt het vast goed. Als ze weer eet ligt er vast binnenkort en drolletje in de bak.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 15:50

ryukapple schreef:
Druif_01 schreef:

Katten hebben darmbacteriën en darmfermentatie vind plaats dus ook voor hun is het normaal soms een scheetje te laten. Als ze heel vaak scheetjes laten dan moet je wel gaan kijken wat er aan de hand is. Dit kan niet het juiste voer zijn maar ook dat de kat te veel schrokt bijvoorbeeld en zo veel lucht binnenkrijgt

Verder komt het vast goed. Als ze weer eet ligt er vast binnenkort en drolletje in de bak.

Sansa is een lucht-schrokker, ze heeft hier en daar ook de hik. 3-5 hikjes en ze is weer klaar.
Het hikken is dan vooral na het eten, een scheetje als ze opstaat na te hebben gelegen :+

Edit: mijn broer was ook zo, dus ik maak me er niet te druk om, het kind is heel mooi geworden en heeft normaal leren eten en drinken haha. Sansa heeft er geen last van, ik denk dat het vooral komt door de tandjes die gewisseld worden, ik zie haar de brokjes van links naar rechts gooien, dus ze kauwt soms met haar bekje een beetje open en krijgt daardoor wat lucht binnen. Maar niks abnormaals hoor, ze is gewoon nog volop aan het wisselen :)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 18:20

Misschien nog een tip om ze rust te geven tijdens het eten. Zet op verschillende plekken voer (min 3 plekken) ook op hoogtes. Zodat ze ,voor hun, op een veilige plek kunnen eten.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 18:25

Esther_ schreef:
Misschien nog een tip om ze rust te geven tijdens het eten. Zet op verschillende plekken voer (min 3 plekken) ook op hoogtes. Zodat ze ,voor hun, op een veilige plek kunnen eten.

Ik heb idd op 3 plekken voer staan, en sinds vanmiddag staat 1 bakje daarvan op de keukentafel. Sansa weet die al goed te vinden, ze is net wakker van haar dutje en is op tafel komen eten :)