Ik heb een oud duitse herder hond van 1 jaar. Met 9 weken had ik haar en ze stond op goede kwaliteits brokken en natvlees speciaal voor pups. Ze groeide echter zo snel, dat op advies van dierenarts en hondenschool we op 6 maanden al overgestapt zijn naar voer voor volwassen honden.
Dit is super goed gegaan en inmiddels is het een gezonde meid van 26 kilo.
Nu is ze niet mager, maar wel zeer gestroomlijnd. Ik vind zelf dat er best wat vlees nog opmag. Echter wat ik haar ook geef ze word niet groter en of dikker. (Ontworming etc is uiteraard gedaan)
Nu houd ik ervan omhaar te verwennen en krijgt ze savonds bij haar vlees van mij regelmatig diverse groente en snoepgoed bij ons is voornamelijk fruit en lekkere groentes
Ik wilde dus gaan kijken of ik voor haar kan gaan mealpreppen. Leuk om te doen voor mij, lekker voor haar en wie weet gaat dit wat doen in haar gewicht /vet etc.
Nu ben ik hier wel echt een leek in .
Hoe begin ik hier mee !?
Moet ik dit op bouwen , of kan dit direct?
Het vlees waar haal ik dit ? Kan dit gewoon bij de lokale slager? Of moet ik dit dan echt bestellen ?
EN geef ik dan het echt allemaal rauw ? Ook de kip!?
En dan vooral hoeveel geef ik haar ? Sowieso wil ik sochtends gewoon haar brokken geven het gaat dus om vervanging van haar blikvoer.
Het is een redelijk actieve hond die ik op dagen verplicht rust moet geven . dus zal hier overzicht van onze week
Tussen de tijden in komt ze regelmatig nog vragen om te spelen en vaakndoen we dit ook.
Werkdagen baas ( 2 x per week)
6:00 uit de bench, ontbijt
7:00 rondje uitlaten (c.a 15 minuten)
8.00 even spelen en dan gaat baas naar werk
12:00 word ze een half uur uitgelaten door een vriens van ons die in het dorp werkt
16:00 -17:00 komt mijn vriend thuis, laat haar uit kleine ronde (15 min) en speelt met haar
19:00-Ik kom thuis geef haar eten en eet zelf ook
19.30 half uurtje uit laten
22.00 alleen even buiten plassen
23.00 de bench in voor slapen
In de tijd dat ik op werk ben zie ik via camera dat ze afwisselt tussen actief spelen met haar speeltjes en slapen
Paardendagen ( 3 x p week)
7:00 uit de bench en ontbijten
8:00 20 minuutjes lopen naar de bus
8.25 - 9.45 bus trein bus
9.45 - 15.00 zijn we bij de paarden, ze loopt afwisseld mee of ligt aan een lange lijn van c.a 10 meter. Ze loopt hier de hele dag rond, speelt met speeltjes, de mensen die daar zijn, rust zo nu en dan uit. Rent wat rond en kluift op haar botje
15.00 - 16.30 bus trein bus
19.00 avond eten
19.30 klein rondje lopen
22.00 even plassen
Weekend : in het weekend laten we haar in totaal minimaal 1.5 a 2 uur uit. Tussendoor thuis word veel gespeeld en regelmatig gaan we naar het bos op bezoek bij schoonouders, naar de camping of even zwemmen.
Zo lange post mijn excuus help

(Ps heb niet hele recente fotos nu )