Vermist in Brummen, geelvoorhoofd amazone papegaai

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Vermist in Brummen, geelvoorhoofd amazone papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 10:58

Vanmorgen aangesproken met hond uitlaten in paniek door de eigenaresse. Sinds gisteravond ergens tussen 22.00 en 22.30 is er een geelvoorhoofd amazone papegaai vermist. Kooi opengekomen door onbekende reden en de achterdeur stond open. Sinds die tijd is er geen spoor meer van de vogel.

Alleen helaas kan ik weinig vermelden, dier is een erfenis van haar zus. En deze had de vogel weer van een oudere man. Leeftijd, geslacht, geringd of niet is daardoor onbekend. Wel heeft hij/zij volledige vleugels.

https://www.papegaaienparkieten.nl/geel ... d-amazone/

Ontsnapt in de wijk Rhienderen dicht bij het spoor in de koninginnen buurt. De vogel is al aangemeld bij amivedi als het goed is en bij de politie. Nog niet op facebook en marktplaats.

Als iemand de vogel ziet geef even een pb. Ik kan in contact komen met de eigenaresse.

Veriye

Re: Vermist in Brummen, geelvoorhoofd amazone papegaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:02

Ik zou de ogen even openhouden hier jn Eerbeek. Ook even naar de buren gedeeld. Hopelijk kan die snel gevonden worden.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:07

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:27

Op fb zijn er meerdere groepen specifiek op vermiste kromsnavels. Da's echt je snelste manier om terug te vinden.

Als het al zo'n erfenis vogel is dan gok ik in de 40+ en weinig van de kooi? Niet te hoog zoeken dan. Die vogels kunnen nauwelijks vliegen van het gebrek aan oefening en artrose of gebrekkig zicht. Ze klimmen overal naar toe. Zou eerder relatief laag zoeken en vnl op je gehoor. Een amazone is groen en valt echt niet op in een struik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 12:34

Summerdreams schreef:

Klopt dat is hem. Alleen beestje luistert niet naar de naam is me gezegd. Ellende wijk is best groen en dat huis staat tegenover een enorme privetuin. Best wat mensen hebben al rondgelopen laag en hoog

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:40

Ze kunnen helaas echt recht voor je zitten en dat je ze echt niet ziet als ze hun waffel houden. Hopelijk hoor je m snel!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:43

Laatst was in groningen winsum ook een papagaai weggevlogen. Hij zat in de buurt in een boom. De eigenaar zat op een stoel erbij. Uiteindelijk heeft een boomklimmer hem kunnen pakken na 2 dagen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 14:04

Hoppit ik weet van grasparkieten dat die al aardig kunnen verdwijnen, en dan waren die niet eens groen. Ik hoop voor de dame dat ze de vogel terugvindt. Het was echt zo sneu vanmorgen :(:) ;(

Uitgerekend vannacht fikse regenbuien, de wijk zit ook vol met loslopende flink moordende katten helaas. -O- En het spoor wat er vlakbij zit met de stroomdraden.

Ik hoop dat hij/zij in de grote tuin ertegenover is terecht gekomen. En gewoon weer opduikt en zich laat vangen ook.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:15

Ik hou een oogje open, woon naast het spoor. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-21 15:17

Graag, hoe meer mensen meekijken hoe beter.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-21 13:10

Vanmorgen goed nieuws gekregen. De vogel is terecht. Al even maar ze had mij niet meer gezien. Hij zat een wijk verder in een boom in een tuin. Die mensen wisten dat maar vonden het zo gezellig gebabbel dat ze er maar niets van hadden gemeld bij instanties dat er een papegaai in hun tuin zat. _-:(

De mevrouw is er per toeval achter gekomen met s avonds laat de hond uitlaten. Daar sprak ze tegen en de vogel hoorde haar kennelijk en begon meteen te praten en roepen. Zij de hond naar huis gebracht en naar die mensen gegaan of ze haar vermiste vogel mocht komen pakken, eerste antwoord was nog nee ook. :oo -:(- Dat moest ze de dag erop maar in het licht doen.

Pff na wat bemoeienis van de buren daar mocht ze toch haar eigen vogel uit de boom plukken. Beestje mankeert verder niks en is in goede gezondheid en de praatgrage vogel zoals altijd.

Gelukkig, maar wel vreemd van de mensen waar hij beland was in de tuin.