2 maand geleden heb ik een nieuwe weide gehuurd voor mijn seniorenbende. 1 paard en 1 pony samen op pensioen. Super leuke weide, met mooie stallen, verzorghoek en al de rest. En ook nog enkele katten die blijkbaar op zoek waren naar nieuw personeel. 2 katers, en een klein katinnetje. De katers zagen er goed uit, en hoewel "Poes" er uitzag alsof ze een halve oorlog had meegemaakt, was zij degene die me met haar blinde en goed oog het meest hautain aankeek.
In de loop van de weken ben ik dan begonnen met de katten te voederen. Dat het zwervertjes waren was overduidelijk, en mijn hart brak ervan als ik ze elke avond rond de mesthoop eten en drinken zag zoeken. Dus, zo gezegd zo gedaan, de dag erna wat korreltjes mee die mijn eigen 2 hoogheids niet aten. De 2 katers waren blij, Poes was overduidelijk dezelfde hoogheid als mijn katten en keek me toch maar even bedenkelijk aan voor ze met tegenzin aan haar eten begon.
Over de periode begon ik "Poes" wel leuk te vinden, dit kleine kattinetje met haar grappige persoonlijkheid. Elke keer begon ze me ook wel iets korter te dulden. Als ze me scheef begon aan te kijken met haar goede oog, dan wist ik dat ik op de grens stond. Ik begon alvast plannen te maken voor haar, want ik was er zeker van dat we Poes wel tam zouden krijgen. Ik had een kennis van me die nog plek had voor een kleine kattin op zijn hooizolder, de enige eis was dat ze aanraakbaar moest zijn zodat hij de kat kon controleren elke dag. Dus, een vrouw met een missie om "Poes" tam te krijgen

Alleen, nu is het hele zaakje in een stroomversnelling gekomen want Poes begon er niet meer zo super uit te zien vond ik de laatste dagen. Ook viel het me op dat ze een dikke buik heeft. Ik had bang dat ze kittens zou hebben en dat ze in de rondgelegen maïs velden een nest zou maken. Ik had al wat angsten voor als ze de maïs kwamen afrijden, en als Poes daar zou liggen met haar kittens. Dus, ik had besloten om hulp in te schakelen van de zwerfkattenproject hier in de buurt. Gisteren is die vrouw dan langs gekomen. Die dacht dat Poes niet zwanger was, maar een dikke buik had van ziek te zijn. Poes zag er al een oude dame uit in haar ogen, maar in ieder geval dus een kat die we zouden vangen om proberen tam te krijgen.
Vangkooi gezet en we zaten beiden te kijken naar Poes die hopelijk dus in de vangkooi zou lopen. Niet dus. Poes heeft eens heel beledigd gekeken naar het voedsel, aan de buitenkant gesnuffeld en dan ook maar tegen de katers verteld dat het tijd was om uit te voeten te maken. Ik heb dan op aanraden van de dame de vangkooi gisterenavond terug binnen gezet, omdat we willen vermijden om een kat snachts te vangen en dat ze dan nat wordt van de regen in de kooi. Vandaag weer maar een poging, maar het lijkt wel alsof Poes de kooi kent en er absoluut niet met akkoord is.
Dus als iemand tips heeft om mee mijn dametje te vangen met de kooi, hoor ik het absoluut echt graag.
2 foto's van Poes :