Schildklier/ forthyron honden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Schildklier/ forthyron honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 13:14

Ik vroeg me af of hier honden zijn die forthyron krijgen/ iets anders voor de schildklier.
Hoe snel sloeg het aan? Kan het in opbouw( beginfase) ook nog een beetje wisselende dagen geven?
Hoe doet jouw hond het er op? Welke effecten zie je?

Muze

Re: Schildklier/ forthyron honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 13:08

Niemand?
Ben met name benieuwd of mensen snel resultaat zien.. rondom sloomheid en evt slecht lopen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:29

Over algemeen zien we de honden snel reageren. Hoe laag was de T4 en hoe hoog de TSH van je hond?

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:18

Onze lieve hond kreeg het en knapte er zeker van op, maar ik weet niet meer hoe snel dat was.
Hij moest het wel 2x per dag om ongeveer dezelfde tijd krijgen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 08:57

T4 was 0.8
Tsh waarde was goed: ik weet de waarde niet
Wel symptomen, ene dierenarts wilde geen medicatie geven de ander wel.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:46

Mijn jack russel krijgt ook forthyron. Was al tijdje slome, dikke, chagerijn. Was niet dat ik ineens een omslag slag, viel me eigenlijk na pa weken pas op dat het zoveel beter ging. Denk een week of twee a drie dat me dat opviel, denk na een maand of 2 dat we op niveau zaten wat het nu nog is qua gedrag.

Ik weet zo uit mijn hoofd alleen niet meer zijn waarde bij begin, hij heeft het al jaar of 3. Was toen 8.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 23:37

Muze schreef:
T4 was 0.8
Tsh waarde was goed: ik weet de waarde niet
Wel symptomen, ene dierenarts wilde geen medicatie geven de ander wel.

Met TSH waarde wel normaal, zou ik zelf eerst verder onderzoek willen, omdat schildklier medicatie niet zomaar iets is.
Over algemeen moet je wel na twee weken wat verschil zien. Altijd belangrijk met dierenarts te blijven overleggen over dosering, vaak moet je bij verandering dosering eerst weer testen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 16:34

Zijn hier mensen die ook een panel schildklier bloedonderzoek hebben laten doen?
Niet alleen t4 en tsh maar alle waarden van de schildklier?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:07

Ik niet, de uitslag van t4 en tsh was voor mij genoeg verklaring voor gedrag en fysieke problemen.

Ik heb het nog eens opgezocht. Meeko had een t4 van lager dan 9 (ref is 12,9-51,5) en tsh was 1.59 (ref is <0.5). Getest bij idexx.

Controles alleen nog in de praktijk zelf getest, na 6 weken was de t4 46. Dat is hoog normaal maar daar doet hij het best op. Toen ik hem iets minder gaf en de t4 22 was werd hij weer dikker en chagerijniger, toen dus weer iets meer forthyron gegeven en nu zit hij stabiel rond de 44 en doet hij het super.

Dandelion2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:11

Hallo, oud topic maar wellicht nog iemand die hiernaar kijkt; ik heb door overlijden van mijn hond Forthyron 400 over, de dierenarts wil het weggooien en asiel heeft geen belang hierbij. Is er iemand die dit kan gebruiken hier of weet iemand hoe ik hier iemand mee kan helpen? Ik begrijp de redenen van de dierenarts om het weg te willen gooien maar zou liever zien dat het gebruikt wordt. Droog en op kamertemperatuur bewaard, maand oud, in originele verpakking (doos en strips)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:23

Muze schreef:
Niemand?
Ben met name benieuwd of mensen snel resultaat zien.. rondom sloomheid en evt slecht lopen

Hoe gaat het nu met je hond? Wat waren/zijn de symptomen?

@Dandelion, denk dat ze dat graag willen hebben bij stichtingen die helpen in het buitenland. Of een dierenvoedselbank voor minima.