Mijn hond knaagt niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Mijn hond knaagt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 15:30

Help, mijn hond is een verwend kreng :+

Alles al geprobeerd, van churpii(yakmelk staaf) tot aan hertenpoot, koffie wortel etc, maar onze dora knaagt gewoon NIET

Soms is iets een dag leuk, lekker, maar daarna ook weer oninteressant.

Ik heb nu, op aanraden van de marktkoopvrouw, een runder luchtpijp en, op aanraden van onze buurvrouw, een hele hertenpoot, maar ook die liggen nu al een week te verstoffen.. ze snuffelt er eens aan, komt hem brengen als we thuis komen, legt het netjes in haar mand, maar eten doet ze het niet.

Hoe leer ik haar knagen, hoe laat ik haar zien dat het lekker is, of moet ik het gewoon opgeven en bij haar gedroogde kip, lickimat etc houden?

Afbeelding

Captain

Re: Mijn hond knaagt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:36

Onze hond begint er soms na maanden aan, soms helemaal niet. Tsja, je kunt ze niet dwingen toch? :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:38

Die van ons heeft nooit gekaagd, ze had verschillende dingen liggen. De pup van familie heeft er nog meer afgeknaagd n 10 minuten dan de onze ooit heeft gedaan... Al waren flossen of touwspeeltjes kapot trekken wel weer favoriet!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:39

Een van mijn honden doet het ook maar zelden, terwijl de andere 2 echt botjesverslinders zijn. Maar als hij niet speelt ligt hij wel lekker rustig in huis, dus ik vind het prima zo.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:39

Onze hond eet soms in 1 avond zijn bot op. Soms doet hij er weken mee en kijkt er niet naar om.
Misschien iets gemakkelijker beginnen met kleine botjes omwikkeld met spek (ik noem het spek, je hebt van die botjes omwikkeld met een gele knapperige substantie).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:40

Zolang ze niet ergens anders aan knaagt....

De mijne doet een moord voor bullepees.

Herders knagen over het algemeen graag. Als je daar niks voor koopt beginnen ze gewoon aan je interieur.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:40

Misschien vindt ze knagen niet zo leuk. Dat kan toch? Je zou ook eens wat zachter materiaal kunnen proberen zoals paardenpees. Misschien last van het gebit?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:44

Sommige honden bewaren hun bot voor als er 'slechtere tijden' aankomen. Mijn hondje heeft een bot waar ze zeker 6 maanden niet van gegeten heeft , maar wel steeds mee bezig was ( verstoppen , naar ons brengen). Laatst is ze met de binnenkant begonnen.

Ze krijgt elke avond een klein botje , die eet ze direct op. De grotere bewaart ze echt heel lang , en we komen ze op de gekste plekken tegen. Heel soms haalt ze opeens één ergens weg en eet het op. Dat zal voor haar dan wel vallen onder 'slechtere tijden'.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:58

Het kan gewoon geen knager zijn? Mijn hond knaagt ook niet en apporteert niet. Is een blije speelse hond geweest en inmiddels bijna 14 jaar oud (nog steeds blij en speels maar sneller moe) Als ze geen behoefte hebben so Be it..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:59

Misschien vind je hond het te hard? Onze hond begraaft altijd wat hij krijgt om het na een paar weken of maanden weer (al meurend en zacht :')) op te graven en dan op te eten.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 16:07

Ze heeft 100% geen last van gebit oid, is nagekeken. Ze heeft ook nooit geknaagd, is inmiddels 5 jaar.

De 'botjes' met gedroogde kip/vis erom zijn favoriet idd, maar dat is ook niet echt 'knagen' (voor langere tijd)
Afbeelding
Afbeelding
Deze dingen hebben we altijd in huis, bij naar bed gaan krijgt ze die ook.

Enige wat ze wel leuk/lekker vindt, zijn van die Ham botten, maarja, als ze daar een uur op knaagt heeft ze daarna keiharde witte ontlasting, ook niet helemaal de bedoeling.

Uiteraard is het verder geen probleem als ze het gewoon niet lekker vindt, maar vroeg me gewoon af of er evt een 'trucje' is om het aantrekkelijker te maken oid.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:10

Gedroogde varkensoren waren hier altijd favoriet. Is niet zo hard en blijkbaar bijzonder smakelijk :D
Misschien een idee om hiermee een keer te proberen ?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 16:13

Pandora2 schreef:
Gedroogde varkensoren waren hier altijd favoriet. Is niet zo hard en blijkbaar bijzonder smakelijk :D
Misschien een idee om hiermee een keer te proberen ?

Hebben we al meerdere malen geprobeerd, maar zijn allen bij bevriende honden in de maag beland na maanden verstoffen in haar mand :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:19

:') Meen je niet !
Laat dan maar gewoon als niet-knager door het leven gaan zou ik zeggen :D

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:19

Kippen- en eendennekken zijn hier een grote favoriet!
Bij mij worden bvb. hoefjes niet goed gegeten, tenzij ik er vlees in stop en het invries. Dan likken ze het vlees eruit en wordt er ook gekauwd op het botje. Dit kan je bvb ook bij runderluchtpijp doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:20

Roos wil haar wel les geven. Het nadeel is wel dat alles binnen 3 seconden opgeslokt is. Ze heeft al ruim 14 jaar opslok ervaring. :j
Afbeelding

Maar zonder grappen, eet ze wel takken of bijvoorbeeld ijs?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:22

Onze jack russel knaagde ook bijna nooit, heel soms.
Als ze het wel deed was het op wat kleins dat goed tussen de voorpootjes paste.

Nu hebben we een andere hond binnen.
Ze knaagt op alles, dingen die ze dus echt nooit aan heeft gekeken.
Maar nu is alles voor haar, alles }:)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:28

Wat je nog kan proberen, is om het uiteinde van een botje even onder heel heet water te houden. Zo wordt het een beetje zacht én komt er meer geur vrij. Daarna heel ff onder de koude kraan zodat de hond zn bek niet brand.

Het is bij mijn hond niet vaak nodig, maar af en toe heeft hij een botje wat dan al een week door het huis gesjouwd wordt, maar niet aan gekloven.

Op dit moment ligt Skip lekker te kluiven ná een heet water behandeling van zn botje

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:33

En pensstaafjes, eet ze die wel ?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 16:37

Marlinderooz, takken zijn favoriet om mee te slepen naar huis, we hebben er een stuk of 6 liggen in de tuin momenteel, heel soms ontleedt ze die, maar meer dan de bovenste laag bast eraf trekken doet ze ook niet. Ijs, als in de hondenijsjes of gewoon ijsklontjes oid? Beide nog nooit geprobeerd, een leeggegeten bak vanille ijs uitlikken is wel een feestje :')

Mvdende, heet water erover ga ik zeker proberen, bedankt!

Sterregoud, pensstaafjes :roll: jakjakjak!! Ze heeft ze ooit gekregen van mijn moeder, onder het mom, dat is écht onweerstaanbaar.. nou, haar snack trommel heeft er nog maaaanden naar geroken, madam bliefte ze echt niet..

Ze heeft overigens ook nooit gesloopt, behalve 1 slipper vroeger :+ echt een model hondje verder <3

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:40

Mijn hond deed vroeger een moord voor een runder mergpijp.
Is niet om langere tijd aan te knagen, maar zo kan hij wel lekker eens in de zoveel tijd zijn tanden schrapen :) (Mits hij het lekker vindt).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:44

Mijn volwassen reu knaagt ook zelden. Die is wel helemaal weg van die dental sticks van edgard en cooper. En soms, zo af en toe, is een botje van barkoo, of een bullepees of een stukje kophuid met vacht interessant.

Maar t grootste deel van wat ik mee naar huis neem moet ie niet _O-
Al vind ie de blauwe nylabone(soort kruis) wel helemaal geweldig.
Mijn meiden vreten alles wat ik ze voorschotel.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 16:45

Muisbal schreef:
Mijn hond deed vroeger een moord voor een runder mergpijp.
Is niet om langere tijd aan te knagen, maar zo kan hij wel lekker eens in de zoveel tijd zijn tanden schrapen :) (Mits hij het lekker vindt).

Dat zijn die gevulde dingen die inmiddels als gevaarlijk bekend staan, toch?
Heeft ze als pup eens gehad, bovenste laagje vulling werd eruit gegeten, en dan bleef het liggen _-:( heb wel gezien dat er ook doorgezaagde versies zijn, maar mijn vermoeden is dat dan alleen de vulling eruit gelikt/geknaagd wordt en meer niet.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:47

Anne_GTI schreef:
Zolang ze niet ergens anders aan knaagt....

De mijne doet een moord voor bullepees.

Herders knagen over het algemeen graag. Als je daar niks voor koopt beginnen ze gewoon aan je interieur.

Niet alleen herders knagen graag aan interieur :=

Hier liggen altijd van die dino botten buiten en binnen stevige kluiven soms zijn ze zo op soms liggen ze een week . Dingen zoals runderoor etc zijn zo op meestal half uurtje .

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 16:47

kiwiwitje schreef:
Mijn volwassen reu knaagt ook zelden. Die is wel helemaal weg van die dental sticks van edgard en cooper. En soms, zo af en toe, is een botje van barkoo, of een bullepees of een stukje kophuid met vacht interessant.

Maar t grootste deel van wat ik mee naar huis neem moet ie niet _O-
Al vind ie de blauwe nylabone(soort kruis) wel helemaal geweldig.
Mijn meiden vreten alles wat ik ze voorschotel.

Dentasticks, kophuid, oren met/zonder vacht... allemaal niks hier..
Ik denk dat ik maar een hond erbij moet nemen om haar afdankertjes op te eten :')