Vanochtend een mooi zonnetje, de koeien vinden dit weer heerlijk en ik ben er met de camera doorheen gelopen. Camera is een Nikon D3300, die ik als echte leek lekker in de automatische stand heb staan

Ik hoop dat jullie net als mij van onze dames kunnen genieten

3124, een van onze 50% Brown Swissjes

2847

Bep, 1 van onze oudste koeien. Ze is morgen 11 jaar oud en viert haar droogstand (zwangerschapsverlof) tussen de melkkoeien. Zo krijgt ze mooi veel beweging, wat haar gaat helpen bij het kalven. Dit doen we niet bij jongere koeien, die zitten in een aparte droogstandgroep met een ander rantsoen.

Big White, ze moet nog bemonsterd worden maar heeft vorige week de 100.000KG melk levensproductie vol gekregen

2642

Purkje

2805

2561, mijn favoriet van de koppel. Ze is een einzelgänger, en het heeft mij een jaar geduurd om haar te overtuigen van mijn liefde voor haar

Bak van een koe! Je ziet de twee pootbandjes, dit geeft aan dat ze tweespeen is. Een koe heeft 4 spenen, maar soms gebeurt er iets mee waardoor 1 speen/kwartier stopt met melk geven. 3 jaar terug kalfde ze af met 3 gevulde kwartieren, vorig jaar kreeg ze een uierontsteking in het andere voorkwartier wat met behandelen terug bleef komen. Omdat wij een koe max 2x achter elkaar behandelen, ervoor gekozen deze speen niet meer te melken.
Maar dit zou 2561, als ze met 2 spenen alsnog niet ruim 40KG melk daags produceerd! Wat een topbeest

2990

Onze mooie 3110, 50% Brown Swiss