Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Pluttersput schreef:Corrigeren jullie hem zelf ook als hij die andere hond lastig valt? Soms corrigeren honden zelf te soft en hebben ze echt bijval nodig...
pumpina schreef:Hmm mijn ervaring bij dit soort kleine opdonders is dat negeren niet zozeer helpt, maar een brul NEE geven en grijpen in nekvel een stuk beter overkomt.
Naar zn mand sturen vind ik een typische mensenstraf die niet geschikt is voor een hond als correctie. Bij een grommende hond zou ik mn bed uitspringen om een duidelijke dreigende tegenreactie te geven. Net zolang herhalen tot er niet meer wordt gegrond.
Wellicht niet helemaal anno 2021, maar ik heb dan ook al even geen honden meer.
pumpina schreef:Bij een grommende hond zou ik mn bed uitspringen om een duidelijke dreigende tegenreactie te geven. Net zolang herhalen tot er niet meer wordt gegrond.
lvl schreef:Maar hij kan zo irritant zijn tegenover de andere honden. Hij kiest 1 van de andere reuen uit en volgt hem overal als een stalker. Meestal kiest hij steeds hetzelfde 'slachtoffer'. Likt aan de billen en geslachtsdelen, probeert hem te berijden, staat op als die reu opstaat, jankt aan de deur als die reu buiten is,...
[...]
Als ik die reu wil aaien, komt hij er heel bezitterig rondhangen en gromt hij soms ook. Als hij te ver gaat, zetten de honden hem terug op z'n plaats, maar als hij die ene reu te hard viseert, kan deze soms is te hard uitvallen naar hem. Dan is het gedrag opnieuw voor een tijdje minder, maar ja soms reageren de anderen er niet op.
)
Trouwens bij andere honden ook (Die castratie die sommigen aanraden gaat niks positiefs doen)ⁿ Wat belangrijk is. Is dat hij een plekje krijgt waar het rustig is en waar hij alleen kan slapen (Dit hebben ze echt nodig) Als dat stress emmertje vol is dan komt dat er vaak op onprettige wijze uit.
. Als hij vervelend doet tegen de andere honden. Geef hem dan een time out ergens waar die tot rust kan komen. Soms is een paar minuten voldoende. Wij hebben een ren die altijd open staat. Behalve als Saartje die snel overprikkeld is even een time out krijgt. Dat is voor haar zelf
Ze krijgt geen straf de ren is leuk. Maar het is een plekje voor rust. Als ze er in liggen. Ons andere hondje ligt er vaak in dan geven we ze nooit aandacht. Die plek is voor hun om zich terug te trekken.