Ik ben net terug met mijn hond (bijna 5 jaar) van de DA.
Mss was ze al een poos wat rustiger en ze had laatst een oogontsteking gehad maar goh verder niets abnormaals. Echter woensdag had ik haar een keertje horen piepen bij een beweging, gisteren ook. Echter kon ik zelf niets uitlokken. Ik had erg voorzichtig geprobeerd haar rug af te voelen, haar nek te bewegen maar dit lokte geen reactie uit.
Deze ochtend was duidelijk dat ze zich niet lekker voelde. Ze keek ook zo flauw uit haar ogen , mijn gevoel gaf aan dat ik maar best meteen de DA belde. Gelukkig konden we al om 9h terecht. Bij het optillen in de auto jankte ze ook weer eventjes.
Na een lange zoektocht (gewone bloedanalyse, RX, …) bij de DA, testte ze positief op anaplasma. Dit werd onderzocht met een sneltest. Een ander bloedstaal is voor verder onderzoek naar het labo.
Ik ben best ongerust en ben dus op zoek naar bokkers met honden die deze diagnose ook gekregen hebben.
Inmiddels hebben we AB mee, een probiotica en een pijnstiller/onstekingsremmer om het haar wat comfortabeler te maken.