Hond vermist, Frankrijk A7 thv stad Orange

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Hond vermist, Frankrijk A7 thv stad Orange

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 18:50

Hi,

Ik zag op fb een oproep voorbij komen en ik dacht wie weet gaan er wel bokkers op vakantie naar Frankrijk, of wie weet hoe een balletje kan rollen.

Ene Michiel Oosterom kreeg 6 juli om 21u een ongeluk op de autosnelweg A7 in Frankrijk van Lyon naar Marseille. Hij zat in de auto met zijn zoontje en 2 staffords. Een van de staffs is door het verbrijzelde raam naar buiten gevlucht en is sindsdien spoorloos.

Het gaat om een bruine staff, reu, Levi, met alleen op zijn borst een witte vlek en een paar witte teentjes. Toen hij wegvluchtte had hij een rood tuigje om.

Hier is de link naar het topic op fb. Ik hoop dat veel mensen het willen delen op hun fb of andere sociale media.

Het lijkt me afschuwelijk op die manier in de paniek je hond kwijt te raken. Ik zou stuk zitten. Hoop dat jullie willen delen.

https://www.facebook.com/michiel.vanoos ... 8271978825

dito

Re: Hond vermist, Frankrijk A7 thv stad Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:18

Ik kwam het ook tegen! Lijkt me zo erg om op deze manier en zover van huis je hond kwijt te raken. Je bent zo machteloos dan. Goed van je op een topic te maken...je weet maar nooit!!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:24

vervelende is ook dat het net een ras is wat daar heel slecht bekend staat, je moet je aan bepaalde regels houden, zelfs als je op doorreis bent, de juiste papieren, stamboom etc. hebben. Dus zomaar even een hond van dit ras opvangen...

http://www.dogsincluded.nl/vakantie-inv ... nkrijk.php

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 19:25

Hi Dito, ja, je weet idd maar nooit en grappig genoeg kreeg ik al een pb dat er iemand overmorgen twee weken naar Avignon gaat, dat ligt er vlakbij. Wie weet...

Het bericht is al heel veel gedeeld op fb, je leest soms wel van die mooie verhalen dat het dan via via goedkomt.

Speurneusc, klopt, het is mijn soort hond niet, maar het lijkt me wel afschuwelijk om zo je hond kwijt te raken. En niemand hoeft hem zelf op te vangen daar zijn asiels voor.
Maar hij moet dan wel eerst gevonden worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:26

speurneusc schreef:
vervelende is ook dat het net een ras is wat daar heel slecht bekend staat, je moet je aan bepaalde regels houden, zelfs als je op doorreis bent, de juiste papieren, stamboom etc. hebben. Dus zomaar even een hond van dit ras opvangen...

http://www.dogsincluded.nl/vakantie-inv ... nkrijk.php

Maar aan de andere kant valt ie dan dus ook eerder op wanneer iemand hem ziet lopen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 22:39

Dat is ook zo, Crazy bird lady. Laten we hopen dat veel bokkers het bericht op hun soc med willen delen

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 13:38

Update, Levi de hond is gevonden! Uitgehongerd, vermagerd, gebroken achterpoot, maar hij is weer terug bij zijn baasje. De eigenaar heeft 11 dagen gezocht, overal flyers opgehangen, alle instanties gewaarschuwd en afgelopen maandag kreeg hij voor het eerst een positief bericht van een vrachtwagenchauffeur die hem gezien had, nog steeds op de A7 vlakbij waar het ongeluk was geweest. Vanmorgen zagen twee Nederlanders hem, wisten dat hij gezocht werd, (het bericht is alleen al via fb 60.000 keer gedeeld) hebben het telefoonnummer van de eigenaar gevonden en zo is iedereen bij elkaar gekomen.
Ze moeten elkaar iedere keer net misgelopen hebben. Ik heb wat traantjes weggepinkt, maar het is weer goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:43

Ohh wat een verhaal, zeg! Fijn dat hij weer bij zijn baasje is. En lief dat je dit topic hebt geopend!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:47

Gelukkig terecht.

Wat Vreselijk om dat mee te maken voor hind en eigenaar.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:51

Fijn !!!
Wat zijn honden toch geweldige trouwe dieren.Vroeger zeiden ze dat je jas moest laten liggen op de plek waar je je hond kwijt was geraakt omdat ze daar dan in de buurt blijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 13:51

Wat een fijn bericht Monique, iemand zei al dat hij waarschijnlijk bij de plek van het ongeluk blijft. Wat een wonder dat hij dit overleefd heeft. Prachtig.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:06

Ik las het net! Wat een goede afloop zeg!! Jeetje het is wat, zou je gebeuren maar leeft nog!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:18

Oooo hoe mooi!
Ik vervloek die telefoons regelmatig, maar dit zijn dan weer de mooie dingen! <3

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:51

Ooh wat fijn dat hij is teruggevonden zeg!!

Wij zagen 2 weken terug toen wij op vakantie gingen ook zoiets gebeuren, bij een duitse tankstelle. (Geen ongeluk dan, maar een hele domme actie) Een belgisch gezin had de kat mee op vakantie, en liet de kat dasr aan een lijntje even uit de auto, wat eten en drinken enzo. Maar toen ze de kat weer in de auto wilden doen, schoot deze uit zijn harnasje en vloog in dikke paniek het parkeerterrein over. Ze hebben hem op dat moment niet meer kunnen krijgen. Arm dier, volledig in paniek..