Doorligplekken naaktkat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Doorligplekken naaktkat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 13:59

Onze sphynx is ziek geweest, daarvoor zijn we bij de dierenarts geweest en kreeg hij medicatie. Hij lag ruim een week ziekjes op een beschut plekje náást een zacht dekentje. Helaas heeft hij nu doorligplekken op de achterkant bij zijn achterpootjes. Ik zou het graag behandelen met honingzalf (perfect spul) maar ja, hoe dan. Gewoon insmeren en zo laten heeft natuurlijk geen zin. En een kat met een kap vind ik sneu, want dan kan hij niet meer in zijn slaapplekjes en onder z'n dekentje kruipen.

Iemand nog goede ideeën?

Duhelo

Re: Doorligplekken naaktkat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:09

Gewoon insmeren en proberen kattenbeest wat te entertainen.
Geef hem eten, nodig uit voor een speelsessie, als die kan wandelen ev wandelen. Gewoon zodat die er niet aan likt.
Je hebt ook honingzalfspray die sneller opgenomen wordt.
Als je dit een keer of 3-4 per dag kan herhalen heeft het telkens wat tijd om in te dringen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:13

Ik zou ook voor de spray gaan :)
Verder bestaan er ook een soort donutkussentjes rond de hals als vervanging voor een kap. Misschien vind je dat een comfortabeler idee?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:44

Zolang het droog is gewoon van af blijven, dan geneest het vanzelf.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:45

Toen onze Rajah zijn nekje had open gekrabt heb ik het ook ingesmeerd met honingzalf. Daarover heen een oude sok van mij. De hiel eraf knippen en dan het bovenste gedeelte gebruiken.
Mijn moeder heeft van dat verbandgaas https://www.merkala.nl/tubifast-buisverband-10m-x-7-5cm-blauw.html en daar een stukje vanaf geknipt.
Misschien is er zo iets te knutselen, alleen zit je er mee dat het niet blijft zitten.