Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.
Twee jaar geleden heb ik een “rugzak” hondje Lola over genomen van de fokker. Zij had haar als pup verkocht en kwam na ruim een jaar verknipt terug.
Eenmaal bij De fokker terug, heeft ze bij haar een nestje gefokt. Ze is een jaar lang ongeveer bij fokker geweest maar ook daar ging het niet goed.
Bij de fokker leven de hondjes in een roedel waarbij ze overdag veel buiten waren en snachts in de Bench.
Voor Lola werkte dit systeem niet. Ze wilde altijd graag binnen zijn en piepte in de Bench.
De fokker heeft mij gebeld en gevraagd of ik iets voor haar kon betekenen.
Ik had al een stabiele Tibbie en er was bijna altijd wel iemand thuis. Ze heeft in het begin een paar keer in huis geplast. Daarna ging het een hele poos goed totdat ik ging meer ging werken en daarna ook nog eens ging verhuizen. In die periode ging het slechter met Lola. Ze plaste elke dag in huis. Begrijpelijk!
Een verhuizing is stressvol en ik geef het de tijd.
We zijn nu ruim 7 maanden verder en we gaan hele kleine stapjes vooruit. Ze maakt ons bijvoorbeeld niet meer om half 6 ochtends wakker. Dat is erg fijn!
Maar afgelopen week gaat het weer mis. Ze heeft 3 x weer geplast en doet dit wanneer er niemand thuis is.
M’n partner werkt aan huis dus de meeste tijd is er wel iemand aanwezig. Maar soms zijn we allebei weg en kunnen het logistiek niet anders regelen.
Mijn partner vind het nu lastig worden en ziet haar liever gaan. Wat ik ergens kan begrijpen… ze heeft namelijk ook op onze nieuwe bank geplast vorige maand. Dit was wel gebeurt nadat ze was aangevallen door een Rottweiler. Dus wanneer ze stress heeft, plast ze.
Eerst plaste ze in huis ( de afgelopen maanden) en nu de afgelopen twee weken in de werkplaats van m’n partner. In het huis zelf plast ze niet meer.
Ik wil haar liever niet in een Bench doen maar ik zie nu even geen andere oplossing. Lees ook op internet dat dit niet de oplossing is. Maar ik weet het niet meer.
Zijn hier honden eigenaren die nog een gouden tip hebben.
Zelf is mijn idee nu om haar in een Bench te stoppen als we er beiden niet zijn met een Kong uit de diepvries zodat ze daar lang mee bezig is. Met een T-shirt van ons zodat ze onze geur ruikt.
En om haar vanaf vandaag eten te geven in de Bench zodat ze deze “leuk” gaat vinden.
En daarbij is het een feit dat ze erg aan ons plakt. Als we zitten, wil ze op schoot of tegen ons aan liggen.
Wie kan ons helpen? Ik ben wanhopig!!