Nu al opnieuw opereren of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Nu al opnieuw opereren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 10:06

Mijn kater van bijna 14 is een paar maanden geleden geopereerd aan plekken in zijn nek. Een paar plekken bleken viraal te zijn en 2 plekken kwaadaardig. De kwaadaardige plekken zijn volledig verwijderd.
De virale plekken kunnen ook kwaadaardig worden, dat is dus ook bij 2 plekken gebeurd.

Inmiddels is zijn nek volledig genezen en is het haar goed terug gegroeid. Alleen merkte ik van de week een heel klein nieuw plekje. Echt minimaal maar wel weer zo'n plekje.
Het advies is om weer te verwijderen maar ik twijfel om het nu al te doen of te wachten.

Mijn kater heeft chronische bronchitis met longemfyseem en zit al een beetje in zijn reserve tijd. Zonder medicatie was hij jaren geleden al overleden. Hij is de afgelopen maand ook wat afgevallen.
Ook wordt hij erg belabberd van de narcose en is 2 dagen helemaal de weg kwijt.

Ik heb alles voor mijn katten over maar ik twijfel dus heel erg om hem nu alweer te laten opereren.
Hij is niet lang geleden volledig nagekeken en zijn bloedwaarden zijn helemaal goed.

Wat zouden jullie doen?

Afbeelding

katybug

Re: Nu al opnieuw opereren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:16

Voordeel van nu opereren is dat het plekje kleiner is dus ze zijn sneller klaar met het verwijderen ervan en het wondoppervlak is minder groot. Ik denk toch dat ik ervoor zou kiezen om het nu te doen of het helemaal niet meer te laten doen. Gezien de problemen die de kat al heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:18

Dat is een beslissing die alleen jij kunt nemen. Nog een poosje een leuke tijd of elke keer opereren. Zijn bloed is goed dus nu dat plekje weghalen en hopen dat het daarbij blijft, dat zou ik doen. Maar vaker denk ik niet.

Leandra

Re: Nu al opnieuw opereren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 13:30

Dank jullie wel voor jullie reacties. We hebben nu besloten om eerst even zijn gewicht in de gaten te houden. Hij heeft net ander voer vanwege zijn gewicht. Als hij weer aankomt laten we het plekje verwijderen, anders gaan we hem eerst verder laten onderzoeken. Ook omdat de kwaadaardige plekken in zeldzame gevallen kunnen uitzaaien.