Kat dikke bult wang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanne_xxxx

Kat dikke bult wang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 08:28

Goedemorgen allen,

Gisteravond merkte ik bij mijn kat op dat zijn wang enorm dik is. Is een Britse Korthaar met veel haar dus het viel in eerste instantie niet veel op. Echter voelde ik nu een grote harde bult op zijn wang. Ik heb de DA gebeld, die zei dat maandag vroeg genoeg is om langs te komen zolang hij eet en drinkt. Nu is de bult aanzienlijk gegroeid tov gisteren, hij eet en drinkt wel maar voelt zich duidelijk niet fijn. Kruipt weg in hoekjes, wil niet geaaid worden. Niks voor hem. Koorts kan ik niet meten, heb maar 1 thermometer en die wordt nu gebruikt voor mijn pasgeboren baby.

Wat zouden jullie doen? Vandaag langs gaan? Of heeft iemand ervaring hiermee?

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:33

Spoed arts gaan.

Kan abces zijn als die open springt ben je ook niet blij.
Mijn kat heeft een zwarte bal onder zijn kaak, men weet niet wat is, heb ik wat pus uit laten halen en laten bekijken was geen abces wellicht een tumor maar daar moest biopt van genomen worden.
Nu is de kat al in zijn laatste levensfases dus niet gedaan
Laatst bijgewerkt door tita op 11-07-21 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

thequeensmum

Re: Kat dikke bult wang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:40

Als de bult aanzienlijk is gegroeid tov gisteren zou ik zeker zsm gaan. Beest moet zich hondsberoerd voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:41

Agossie. Ik ken wel een hond die dat had; die was gestoken door een bij en reageerde wat allergisch. Ik zou zelf vandaag gaan, al is het om wat pijnstillers te halen. Hopelijk voelt hij zich gauw beter! En nog gefeliciteerd met je kleintje :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:59

Ik zou toch ook wel willen weten wat er aan de hand is en het dier wel snel verlichting gunnen. Voor het beestje maar ook voor jezelf :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:05

Ik zou er ook voor kiezen om naar de spoedarts te gaan.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:07

Zeker naar de spoedarts gaat. Kan heel goed een abces zijn. Komt de kat buiten?

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 09:10

Leandra schreef:

Ja, maar niet buiten de tuin. We hebben nog een jat maar die vechten nooit, spelen wel veel (als je daarop doelt.

Ik ga zo dan toch de spoedarts maar bellen inderdaad. Vind het zo zielig voor hem.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:14

Aangezien de kat zich ook duidelijk niet lekker voelt is een bezoek aan de dierenarts met weekenddienst een goed idee!
:j

Arme poezel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:25

Hopelijk kan de DA verlichting brengen want het zal best vervelend zijn voor het beestje :(:)

Zeker met een verse baby zit je niet te wachten op allerlei rarigheid op lastige momenten en zou ik gewoon graag willen weten wat er aan de hand is, voordat je straks ineens een acuut probleem hebt met de kat :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:29

Wanneer het zo snel groeit waarschijnlijk een abces. Toch een nageltje van de ander misschien bij het spelen. Wat je kunt doen is heel goed zoeken of je een minuscuul klein korstje vind en dit eraf trekken. Vinden ze niet leuk maar is het een abces dan is de druk direct weg ( en zit jij met een vieze geur in de neus) Vind je niets dan toch even naar da gaan.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:55

Waarschijnlijk een abces. Bij de da halen ze de druk er af of als hij nog niet rijp genoeg is krijgt hij antibiotica en pijnstillers. Dan is het na een weekje weg.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:56

sanne_xxxx schreef:
Leandra schreef:

Ja, maar niet buiten de tuin. We hebben nog een jat maar die vechten nooit, spelen wel veel (als je daarop doelt.

Ik ga zo dan toch de spoedarts maar bellen inderdaad. Vind het zo zielig voor hem.

Daar doel ik inderdaad op. Kan ook in spel gebeurd zijn of een doorn of scherpe tak aan een plant. Goed dat je de spoedarts gaat bellen. Hopelijk is hij er snel vanaf.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:02

Dit is waarschijnlijk echt een abces en die moet gewoon zo snel mogelijk open gemaakt worden. Als die rotzooi in de bloedbaan komt is het dodelijk. Ik snap sommige dierenartsen echt niet dat ze een klant adviseren over de telefoon om het weekend maar af te wachten.

Dierenarts zal er een gaatje in maken, drainen en daarna spoelen. Bij een grote holte zal die een kleine drain achterlaten zodat alle achtergebleven rotzooi er ook uit kan. Als je het vandaag laat behandelen, dan ben je er waarschijnlijk binnen een week weer helemaal vanaf en zie je er amper nog wat van.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:24

Heel goed dat je belt. Zo'n abces kan heel erg pijnlijk zijn, en zeker in de kop wil je dat het naar buiten openbreekt en niet de kop in, want dat is gevaarlijk, nog afgezien van alle ellende en pijn.

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 10:38

Ik heb gezocht naar een korstje maar niks gevonden. We kunnen iig om 12 uur terecht. Hoop dat hij er snel vanaf is. De zwelling gaat ook richting zijn keel en ben anders toch ook een soort bang voor zijn luchtweg…

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:38

Goed gedaan , even afwachten dan maar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:43

Daarom, dat soort stress / tikkende tijdbom zit je niet op te wachten :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:50

Abces kan ook een ontstoken kies zijn.

Kinke

goed zo, arme dier moet snel geholpen worden.
Wat Daphara zegt...het wordt opgemaakt (doe maar een knijper op je neus), schoongespoeld, waarschijnlijk nog een drain erin en ab. En dan is het zaak om in de gaten te houden dat het eerst wel open blijft. Als het direct dichtgroeit dan kan er nog weer prut in zitten.

ElSea

Dit heeft mijn kat ook gehad! Inderdaad waarschijnlijk een nageltje geweest van spelen, wij konden ook geen korstje vinden. Ze had koorts en heeft toen ab gehad en wat pijnstillers. Toen weer mee naar huis omdat opereren nog niet direct nodig was, dierenarts wilde het nog 24 uur geven om zelf te knappen. Is uiteindelijk zelf geknapt, toen direct weer naar de dierenarts gegaan en die heeft het toen even goed uitgespoeld. Daarna nooit meer last van gehad!

Afbeelding
Afbeelding

Net nadat het geknapt was en we terug waren van de da:

Spoiler:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:58

Goed gedaan, en fijn dat je over een uurtje terecht kan!

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 12:43

Nou, goed dat we gegaan zijn. Temp was 40,4 en het abces is ontlast, kwam enorm veel stinkende troep uit. Moeten het nu drie keer daags uitknijpen en hebben novacam meegekregen. Bedankt voor jullie adviezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:48

Oef, heel goed dat je gegaan bent! Beterschap en een dikke knuffel voor 'm!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:55

Top gehandeld!