Ik heb thuis echt een onwijs lieve 1 jarige Poes. Het is een Persje en ze is rustig maar vrij onzeker van zichzelf. We wonen in een ruim appartement samen met onze 5 jarige hond. Een reutje. Hij is een kleine Chihuahua. Dit gaat goed. Hond en kat tolleren elkaar en spelen met elkaar.
Nu belde mijn oom mij gisteren op. Dankzij plotselinge ernstige gezondheidsklachten kan hij helaas zijn eigen gecastreerde kater, een Ragdoll niet meer houden thuis. In ieder geval tijdelijk. Of ik hem eventjes wilde opvangen. Ik best wel overvallen

Nu heb ik hier een 1 jarige gecastreerde kater die niet gewend is aan andere katten / hond.
Hij is vrij dominant, loopt rond alsof hij hier al jaren loopt. Mijn poes zit verscholen onder de stoel.
Hij is vrij pittig, hebben geprobeerd zijn nagels te knippen maar dat was een drama

We hebben hond + poes , en kater gescheiden. Kater zit nu in mijn kamer, en heeft de gang en de badkamer er nog bij. Poes en hond hebben de grote huiskamer. Hoe ga ik dit nu aanpakken? We hebben ze wel al even bij elkaar gehad, maar dit ging met veel geblaas en gebrom en hier en daar een tik. Voornamelijk naar de hond, die vliegt hij echt aan.
Hierna weer uit elkaar gehaald, maar ik ben stiekem wel een beetje bang dat het niet goed gaat komen, ookal snap ik natuurlijk dat dit tijd nodig heeft en mijn oom kan nu echt even niet zorg dragen aan de kat. (Andere familieleden helaas ook niet), dus ik was echt even zijn enige optie op dit moment. Heeft iemand tips hoe ik ze het makkelijkst kan introduceren? Gezien hij zo dominant is ben ik bang dat hij snel over mijn eigen kat ''heen loopt'' zeg maar.
Ik heb natuurlijk het e.a. van google afgevogeld, maar mijn eigen kat durft niet eens aan de deur te snuffelen van mijn slaapkamer, terwijl kater dus wel initiatief neemt. Waardoor ze zouden kunnen wennen aan geur! Tevens aaien we eerst de een, dan de ander om zo ook geur uit te wisselen.
We hebben trouwens wel ook al de groep omgeruild, dus eventjes eigen kat + hond in mijn slaapkamer en de kater hebben we in de huiskamer gehad, en weer omgeruild.
Even foto’s bijgevoegd van de gang.

Groetjes Caitlin, en de hele dierenbende