Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Een echt goede fokker zal ook pas pups toewijzen wanneer ze wat ouder zijn zo dat ze de karaktertjes leren kennen, succes Femke, zal ook even wat rondkijken.
betadine schreef:bigone schreef:Een echt goede fokker zal ook pas pups toewijzen wanneer ze wat ouder zijn zo dat ze de karaktertjes leren kennen, succes Femke, zal ook even wat rondkijken.
Dat wil helaas ook zeggen dat je bijna nooit de eerste keus hebt.
Voor mijn tsw pup die gereserveerd was, was ik fan van zijn broer. Helaas had een ander koppel eerste keus en nam ik dus genoegen met het duivelse broertje die ook nog eens epilepsie heeft terwijl de andere volledig gezond is en Italiaans kampioen werd. Spijt heb ik echter niet. Het is mijn hond punt. De andere is interessant voor het ras en word mee gefokt terwijl dit sowieso mijn plannen niet waren.
Over een klik met pup kan ik niet spreken. Ze zijn allen schattig en veelal geïnteresseerd in spelen met hun broers en zussen. Mijn vorige pup was de laatste van het nest dus ook niet zelf gekozen, toch was ik op slag verliefd als ik zijn koppie zag. Ik denk dat het beter is als de fokker kiest. Geen ontgoocheling als iemand anders er je favoriet uitkiest.
Ts: Je wilt dus eerste keus, maar tegelijk vind je ook niet erg om een overblijver te nemen. Volgens mij heb je meer kans met de 2de optie als het niet te lang mag duren. Eerstekeus is echt wel luxe en kwestie van ruim op tijd reserveren en dus lang wachten.
juval schreef:Die pup die jij zoekt had ik.. maar ja, die waren snel verkocht. Misschien komt er volgend jaar weer een nestje, maar ik begrijp heel goed als je daar niet op wilt wachten.
wellicht helpt een oproepje op facebook? Ik ben lid van een boerinnengroep en daar komen heel regelmatig erg leuke nesten voorbij.
Cayenne schreef:juval schreef:Die pup die jij zoekt had ik.. maar ja, die waren snel verkocht. Misschien komt er volgend jaar weer een nestje, maar ik begrijp heel goed als je daar niet op wilt wachten.
wellicht helpt een oproepje op facebook? Ik ben lid van een boerinnengroep en daar komen heel regelmatig erg leuke nesten voorbij.
Maar waarom niet wachten? Bij de meeste fokkers kom je toch sowieso op een wachtlijst.
Femke_Tweety schreef:Maar het gaat wel om een dier dat zowat 24/7 bij mij gaat zijn.
En het moet gewoon kloppen.
Hoe zou jij die zoektocht aanpakken?
betadine schreef:Dan denk ik dat je best naar een asiel met pups gaat. Kun je ze zelf uitkiezen en die eigendom kwestie is in het geval van een pup volgens mij wel bespreekbaar.
Denk dat eerste keus zonder wachttijd niet realistisch is.
Marktplaats zou ik voorzichtig mee zijn en zeker willen zijn van de leefsituatie van de ouderdieren.