Honden fietskar huren Overijssel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vleddertje1

Honden fietskar huren Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 22:20

Aangezien de meeste paardenliefhebbers ook hondenliefhebbers zijn :o ...hier een poging...

Wij gaan deze zomer een paar weken naar Overijssel(omgeving Rheeze) met de tent.
Uiteraard gaat onze hond( middelgroot) mee, maar dat geeft natuurlijk wel wat beperking als we er op uit willen.
Nu dacht ik dat het misschien wel een goed idee zou zijn om zo'n fietskar te huren voor honden, zodat we iets verder met de fiets weg kunnen en de hond gewoon mee kan.

In de auto is geen plaats meer, dus meenemen lukt niet..maar online is er echt niks te vinden in die omgeving..
Misschien mensen die daar in de buurt wonen en een adres weten waar je een fietskar kan huren???

marinke182

Re: Honden fietskar huren Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:43

Is de hond gewend aan een fietskar? Sommige honden vinden het heel eng en kunnen flink de boel afbreken. Langzaam eraan laten wennen en opbouwen is bij veel honden wel nodig. Misschien dat een (elektrische) bakfiets ook een mogelijkheid is?

Ik heb nog niet eerder gehoord dat hindenfietskarren worden verhuurd, maar misschien dat jullie via-via iets kunnen huren /lenen? Misschien een berichtje in een Facebookgroep van die streek?
Succes, ik vind het eigenlijk wel een goed idee!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:47

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 07:04

marinke182 schreef:
Is de hond gewend aan een fietskar? Sommige honden vinden het heel eng en kunnen flink de boel afbreken. Langzaam eraan laten wennen en opbouwen is bij veel honden wel nodig. Misschien dat een (elektrische) bakfiets ook een mogelijkheid is?

Ik heb nog niet eerder gehoord dat worden verhuurd, maar misschien dat jullie via-via iets kunnen huren /lenen Misschien een berichtje in een Facebookgroep van die streek?
Succes, ik vind het eigenlijk wel een goed idee!

Ze heeft er ooit wel ingezeten voor klein stukje en dat ging prima..dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over..

Voor een bakfiets zal ik ook eens kijken.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 07:05

karuna schreef:
https://www.actieftwente.nl/verhuur/hondenkar/

Hier zit er een. Maar niet elke hond vindt het leuk of blijft meteen rustig zitten

Deze had ik ook gezien..maar is nog zo'n 45 minuten rijden..staat wel boven aan de lijst idd
Thanx voor het meedenken

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 18:31

Wij nemen onze hond altijd mee in een elektrische bakfiets. Die kan je tegenwoordig volgens mij overal huren?

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 19:06

Inmiddels toch een opvouwbare fietskar gekocht( zodat we deze kunnen uitproberen en hasr kunnen laten wennen)...en gaan we toch maar proberen deze ergens tussen te proppen in de auto