Sommige hebben mijn vorige post over onze allergische epileptische kat wel gevolgd. Het gaat met ups en downs, maar we vermoeden nu naast voedselallergie ook omgevingsfactoren die een allergie veroorzaken. Mogelijk huisstofmijten en vlooien.
Echter is onze kat echt overal allergisch voor.... Voedsel is dramatisch, maar ook medicatie van de dierenarts /dermatoloog is nog geen succes geweest.
Maar even to the point: Vlooienseizoen it is en om er zeker van te zijn, dat ze daar geen jeuk van krijgt, moet ze ontvlooid. Probleem: mevr is overal allergisch voor. Ik ben al een aantal keren met spoed bij de dierenarts beland na het proberen van verschillende anti vlooien middelen. (band ook geprobeerd, maar daar kreeg ze kale plekken / brandwonden om haar nek van).
Dus willen we iets natuurlijks gaan proberen, maar het moet wel echt werken en ik kan er toch nog weinig over vinden.
Wie heeft er de gouden tip, wat we kunnen proberen???
ellepel
Geplaatst: 02-07-21 13:43
dan zou ik gaan voor kammen met een vlooienkam. schoner kan denk ik haast niet, en meeste katten vinden het kammen wel fijn,
Dank! Kammen doen we idd al heel veel, probeer iedere dag. Ik heb haar ook al eens ingesmeerd met diatomeenaarde als ik het goed schrijf, dat gaf ik toch aan het paard, dus kortste klap. Maar dat was veel moeite en ik twijfel of dat goed resultaat geeft.
ellepel
Geplaatst: 02-07-21 14:52
diatomeenaarde is toch schadelijk als ze dat inademen? zeker bij een kat die nogal in de vacht zit te wassen en dat misschien in ademt zou ik dat juist wat weg laten ik denk dat als je veel kamt en zorgt dat je de omgeving zo goed mogelijk vlo vrij houdt jet al prima is toch.
je vorige topic weet ik niet, heb wel een epileptische kat gehad met allergie voor kip!
Hier ook een kat allergisch voor alles... Zelfs voor vocht wat ze tijdens operatie in de ogen doen.
Atopica en Apoquel zijn de wondermiddelen die het leven voor mijn kat geredn hebben. Meer informatie via PB te verkrijgen. Na 3 jaar bloeit mijn kat weer op....
Zoals hierboven, Apoquel is echt een wondermiddel (maar daar is de prijs ook naar ). Heb je dit al eens besproken met je DA?
Komt je kat buiten? Zijn er andere huisdieren (die wel buiten komen)? Kom jij veel in contact met andere dieren? Zo niet is de kans dat ze vlooien krijgt een stuk kleiner en zou ik er voor kiezen om idd te blijven kammen IPV nu al wat te geven wat evt reacties / een aanval kan triggeren.