Help!! mijn kat doet raar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Help!! mijn kat doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 23:52

Mijn 14? jarige kater doet raar nadat we een kitten hebben gehad. Hij blaast en gromt, alleen tegen mij, in mijn eigen kamer ook al raak ik hem niet aan. Hij komt wel vrijwillig mijn kamer in maar daarna doet die boos als ik hem probeer te aaien, ik leg hem dan op mijn bed waar die eerder nooit een probleem mee had. Je kon hem altijd op tillen en alles mee doen. Het is raar dat die dit alleen bij mij doet anders is het misschien medisch iets. Mijn kamer is ook net opnieuw geverfd en heb ik een nieuw bed. Ik besteed meer aandacht aan de nieuwe kitten omdat hij zelf er eigenlijk nooit meer is. Weten jullie wat er is? Hij betekent veel voor mij en eerst ging die altijd knuffelen en deed die nooit zo. Alsjeblieft help mij.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 00:01

Suzywuzy schreef:
Mijn 14? jarige kater doet raar nadat we een kitten hebben gehad. Hij blaast en gromt, alleen tegen mij, in mijn eigen kamer ook al raak ik hem niet aan. Hij komt wel vrijwillig mijn kamer in maar daarna doet die boos als ik hem probeer te aaien, ik leg hem dan op mijn bed waar die eerder nooit een probleem mee had. Je kon hem altijd op tillen en alles mee doen. Het is raar dat die dit alleen bij mij doet anders is het misschien medisch iets. Mijn kamer is ook net opnieuw geverfd en heb ik een nieuw bed. Ik besteed meer aandacht aan de nieuwe kitten omdat hij zelf er eigenlijk nooit meer is. Weten jullie wat er is? Hij betekent veel voor mij en eerst ging die altijd knuffelen en deed die nooit zo. Alsjeblieft help mij.

Tja jij ruikt waarschijnlijk naar je kitten, dat is anders en vind hij blijkbaar niks. Hoe gaat hij zelf met het katje om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 00:11

SweetVanille schreef:
Suzywuzy schreef:

Tja jij ruikt waarschijnlijk naar je kitten, dat is anders en vind hij blijkbaar niks. Hoe gaat hij zelf met het katje om?

Eigenlijk prima, ze ruiken elkaar altijd, kopjes geven maar als de kitten met hem gaat spelen wordt die wel boos.

Prairy

Re: Help!! mijn kat doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 00:13

Je zou kunnen proberen om hem om te kopen met lekkers? En dan uit de hand voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 00:35

Prairy schreef:
Je zou kunnen proberen om hem om te kopen met lekkers? En dan uit de hand voeren.

mijn kat eet niet uit de hand helaas

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 01:03

Ik denk dat het gewoon even een kwestie van tijd is. Onze 2 oudere katten gedroegen zich ook even wat anders toen er 2 kittens bij kwamen, maar dat trok later ook weer bij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:55

Geduld en probeer beide even veel aandacht te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 22:50

Niobe schreef:
Ik denk dat het gewoon even een kwestie van tijd is. Onze 2 oudere katten gedroegen zich ook even wat anders toen er 2 kittens bij kwamen, maar dat trok later ook weer bij.

Ik vind het gewoon super raar dat het alleen bij mij is, eerst doet die lief en gewoon zichzelf maar daarna lijkt het net een andere kat binnen 30 seconden

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:42

Gewoon even de tijd geven. Die van ons waren ook not amused toen we kittens erbij kregen in januari. Na een paar dagen waren 3 van de 5 de beste maten met de 2 nieuwe kittens. En voor de 2 beledigde prinsessen hebben we nog een paar dagen Feliway friends gebruikt.
We hadden weer snel een harmonieuze kattenclan in huis

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:54

Blazen en grommen valt nog mee...mijn kat was zo beledigd dat ik na jaren samen met hem een nieuwe kat in huis haalde..dat hij mij continu onder plaste...elke keer als ik ergens zat kwam hij naar me toe draaide zich om en sproeide mijn broek nat...heel fijn...
Stopte vanzelf toen hij meer gewend was...nu zijn katten samen beste maatjes en knuffelt hij weer als vanouds...