Hond boos op andere honden op erf!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Hond boos op andere honden op erf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 14:09

Hallo allemaal,

Ik heb een grote poedel teefje van 2,5. Heel makkelijk sociaal beest, kan goed met alle honden, heb daar nog nooit gedoe mee gehad.
Nu ben ik bezig met mijn opleiding voor trimmer en af en toe doe ik weleens een hondje voor een kennis.
Nou komt het probleem; mijn hond gaat compleet uit haar stekker als er een vreemde hond op het erf is, ook als die uit zicht is, janken, joelen, helemaal over de rooie. Heb haar even laten kijken aan de riem, nou, dan is ze me toch een partij boos. Zo ken ik haar dus totaal niet! Even schakelen voor mij dus. Ik kan haar wel corrigeren en dan houdt ze wel haar gemak. Aangezien er hier straks dus dagelijks honden zullen komen lijkt het mij een goed moment om dit aan te pakken.
Hebben jullie tips?

O ja, als alles straks klaar is komen de honden via een andere deur binnen en hoeven ze niet door de tuin, maar aangezien de trimsalon wel grenst aan de tuin zal ze ze wel kunnen ruiken en zien door het raam. Ik kan haar natuurlijk binnen houden maar het zou natuurlijk fijner zijn als ze ook gewoon lekker in de tuin kan in de zomer.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 19:57

Niemand :D ?

Frensie

Re: Hond boos op andere honden op erf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 20:31

Ik werk als osteopaat voor oa honden en ontvang dus honden aan huis. Mijn eigen honden sluit ik op in de slaapkamer (ik heb een bungalow dus de slaapkamer is beneden) met de radio aan, gordijnen dicht en een stuk gewei om op te kauwen. Dan kan ik behandelen zonder dat ze tekeer gaan. Wellicht is zoiets voor jullie hond mogelijk?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 21:18

Bedankt Frensie, de enige optie zou voor mij zijn om haar in de gang te leggen, dat is op zich geen probleem. Het lijkt mij alleen fijner als ze gewoon in de tuin kan, maar als dat niet lukt is de gang inderdaad een optie.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:31

Het is natuurlijk al 2.5 jaar haar eigendom wat ze beheert. Dus om het af te leren dit te bewaken zal een lastige ofwel onmogelijke missie worden. Ik zou ze dan ook even apart opsluiten in een kamer

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 21:33

Hoe is ze als een andere hond ook werkelijk BIJ haar op het erf is? Valt ze aan of is het nu alleen waarschuwen 'he dit is mijn erf'.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 21:56

Stalnollie; ja dat is zo, ze bewaakt de tuin ook altijd heel fel tegen katten, maar omdat ze op wandeling altijd heel gezellig is met andere honden had ik dit op de één of andere manier niet verwacht.

Chantal; ja ze valt uit als ze de kans krijgt, niet bijten maar wel een hoop kabaal maken, dat is wel wat poedeleigen, ik was laatst bij haar fokker en de roedel daar deed precies hetzelfde bij haar maar even later was ze geaccepteerd.

Wat ik eigenlijk wil is dat ze accepteert dat als ik zeg dat het goed is ze zich daarbij neerlegt, maar ik weet niet in hoeverre dat realistisch is.

Ze accepteert bekende honden trouwens prima en die mogen gerust uit haar voerbak eten of met haar speelgoed spelen, daar is ze totaal niet bezitterig op.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:36

Onze hond heeft ook heel erg, mijn erf is mijn erf. Maar hij accepteerd op den duur wel andere honden. Hond van ouders en hoefsmid kunnen inmiddels gewoon komen.

Denk dat het een kwestie is van corrigeren en negatief gedrag negeren. Op den duur zal het wel wennen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 22:48

Ja, dat hoop ik ook Daantjuh! Ze is uitstekend te trainen, maar als ze zo in de emotie zit natuurlijk niet, maar we gaan het zien!