Nu sinds een aantal dagen zijn er de gehele dag doffe knallen te horen. Wij wonen aan de rand van akkerbouw en vermoeden dat dit gebruikt wordt om het gevogelte te verjagen. Er zit geen regelmaat in deze knallen, soms hoorbaar 3x per uur en dan zit er weer een paar uur tussen. De knallen zijn reeksen van 2-5 achter elkaar. Op de akkerbouw staat geen bebouwing. Onze hond is hierdoor doodsbang geworden en leeft de hele dag in angst: trillend, hijgend en kwijlend ligt hij in een hoekje in de kamer. Ook weigert hij te eten ondanks hij echt giert van de honger. En dit heeft hij echt nodig, er zit al geen gram vet teveel aan.
Gister bij de dierenarts geweest en is hij gezond bevonden. Na uitslag van bloedonderzoek gestart met sileo orale gel om hem wat rust te geven. Ook heb ik contact opgenomen met een hondengedragsdeskundige, in afwachting van antwoord. Maar de knallen zijn er nog... Zelfs al kan ik erachter komen van welk land de knallen afkomstig zijn en wie dit beheert, vrees ik dat diegene in zijn recht staat en zijn gewassen belangrijker vind dan het welzijn van onze hond. Overigens negeren wij zelf de knallen. Wie kan met ons meedenken en geeft tips?