Katten in de tuin houden zonder ren

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 06:33

Yaffie schreef:
Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie het doen met de kat van de buren? Wij krijgen in augustus ons huis, dus hopen deze zomer ook meteen de tuin aan te pakken. Maar als je gaas spant, klimmen de buurkatten dan niet gewoon ook de tuin in, en die komen er dan voorlopig niet meer uit, denk ik dan. Of werkt dat anders?


In dat geval zou ik schrikdraad adviseren en geen net. Het schrikdraad ook recht omhoog op de schutting monteren en niet in een hoek naar binnen.

Leo

Berichten: 50201
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 07:49

Gister hoorden wij toevallig een harde tik en een vreemde kat verdween over de heg van de achterburen daar de tuin in. #)
Sneu maar ik denk niet dat hij het snel nog eens probeert := we horen er eigenlijk zelden iets tegenaan komen, meestal hebben ze al lang door dat ze er niet aan moeten komen.

marleen_usar

Berichten: 24690
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:15

Als je het goed maakt komen er geen buur katten in de tuin, daar ga ik van uit.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Katten in de tuin houden zonder ren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:29

Nou ik had voor het betreffende katertje + zusje de tuin dus heel behoorlijk afgezet, met schrikdraad en gaas naar binnen, en daar toch wel eens een helemaal afgeragde buur-kat in halve doodsnood gevonden, die knalde de hele tuin door van paniek om er uit te komen maarja dat viel niet mee.....

Ik heb toen eerst dat tuig van mij naar binnen moeten gooien waarna ik de inbreker heb gematst door de tuindeur open te zetten. Hij knalde met zo'n bloedvaart de tuin uit dat ik maar hoopte dat hij nog wel een beetje uit zou kijken op de weg er achter :(:) (gelukkig achterkant van woonwijkje dus nauwelijks verkeer)

rowindie
Berichten: 605
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:37

Wij hebben vorig zomer de tuin rondom afgezet met meerdere uitkijkplekken voor de katten. Aan 1 kant vd tuin hebben we een nieuwe schutting gemaakt. Ik denk dat we inclusief inrichting voor de katten (staat niet allemaal op de foto) rond de €500 kwijt zijn geweest! 5 katten en ze zijn er nog nooit uitgekomen..

We hebben het gaas wel nog verlengd naar binnen toe omdat ik dat toch wat fijner vond voor mijn eigen gevoel :D

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Katten in de tuin houden zonder ren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:39

Jammer van de kleine foto's waardoor het onduidelijk is, het lijkt er erg leuk uit te zien +:)+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Katten in de tuin houden zonder ren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:53

Wij hebben ook eentje die overal uit en door kan komen. In ons vorige huis/tuin hadden we hoge schutting en de rooie bleef daar binnen, maar de zwarte ging overal uit.

Wij hebben ook latjes schuin omhoog naar binnen gemaakt en daar vrij simpel, zwart net overheen getrokken. Was net van de welkoop die je ook over een vijver kan spannen. Het hield de kat tegen, maar je ziet het amper bij naar buiten kijken.

We hebben het wel een keer moeten vervangen, want eerste poging waren de latjes niet lang genoeg en kon hij er alsnog uit komen.
Hij had wel de neiging om van onderaf te proberen zijn neus erdoor te drukken, dus het moet wel overal echt goed vast.

Nu hadden we niks, want grote verbouwing, tuin ligt ook echt half open.
We hebben bij de paarden wel rondom tuingaas en stroom erboven en op sommige stukken ervoor. Hij heeft wel een keer het stroom geraakt en vlucht dan juist de verkeerde kant op en durft niet terug.

We gaan dus weer een stuk afzetten wat veilig zal zijn. Ook omdat de witte doof is mogen ze echt nergens eruit.

Met mn vorige hond en mn teefje nu ook slechte ervaring met stroom. Ze hebben er respect voor, maar als ze het toch raken, kunnen ze er dus ook doorheen gaan en dan lopen ze aan de verkeerde kant en durven niet terug.

rowindie
Berichten: 605
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:06

pmarena schreef:
Jammer van de kleine foto's waardoor het onduidelijk is, het lijkt er erg leuk uit te zien +:)+

Oh mhm, bij mij is t gewoon groot... Ik zal vanavond even kijken of ik de foto’s nog los kan vinden hihi

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:42

Zou wel heel tof zijn, ik zie er wel iets in als voorbeeld / inspiratie voor onze tuin O:)

Ben alleen bang dat door die plankjes het wel heel comfortabel wordt om net zolang te knagen / klauwen in het gaas tot je er doorheen kan := Maar misschien is die behoefte ook minder groot als ze door die plankjes toch al de boel goed kunnen overzien.

Vind dat echt een leuke "touch" dat ze zo toch lekker op de uitkijk kunnen zitten, goed bedacht +:)+
Dit is wat mij betreft de mooiste en leukste (voor jezelf en de katten) oplossing die ik tot nu toe heb langs zien komen is de afgelopen -tig jaar *\o/* Dat extra randje horizontaal gaas met uitkijk-plankje is echt slim bedacht :)

Het is ook zo mooi groen aangekleed. Ik wil gewoon meer weten / zien, ben er erg enthousiast over :))

Wat zijn die waslijntjes over de tuin...? Gebruik je die echt als waslijn....?