Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
viphorse schreef:Tot vorige week 2 reuen die net 4 maanden scheelden is altijd goed gegaan maar de oudste van net 2 was wel echt een goedzak . Heb ze wel beide laten castreren helaas hebben wij de oudste vorige week in moeten laten slapen .
Sinds weekend een pup erbij van bijna 10 weken en wederom een reu en ook deze wordt gecastreerd geen idee of scheelt .
Verara schreef:Mijn “vorige” roedel waren 5 reuen en 1 teef.
3 intacte reuen, xlab/ambull, xpodenco/herder en een Mechelse herder. En 2 castraten, een Jack russell en een Roemeense dinges.
Nooit gedoe gehad tussen de reuen. Heus wel eens wat gemopper, maar geen gevecht.
De teef durfde wel te vechten, maar die was ook niet helemaal fijn.
Nu heb ik nog de Mechelse herder reu, en daar 2 nieuwe teefjes bij. Wederom een Roemeense dinges en een terriertje.
Maar ik zou er zo weer een reu bijzetten.
Teven bij teven vind ik persoonlijk veel lastiger inschatten.
imaudy schreef:Verara schreef:Mijn “vorige” roedel waren 5 reuen en 1 teef.
3 intacte reuen, xlab/ambull, xpodenco/herder en een Mechelse herder. En 2 castraten, een Jack russell en een Roemeense dinges.
Nooit gedoe gehad tussen de reuen. Heus wel eens wat gemopper, maar geen gevecht.
Nu heb ik nog de Mechelse herder reu, en daar 2 nieuwe teefjes bij. Wederom een Roemeense dinges en een terriertje.
Ik heb nog nooit een teefje gehad, altijd 2 reutjes. Heb idd het idee dat het met teefjes altijd wat ingewikkelder is. Aan de andere kant is reu-teef combinatie misschien het makkelijkste. Hoewel je dan misschien wel meer "rijden" enzo krijgt en ze moeten bij de eerste loopsheid een paar dagen? gescheiden worden. Dat is niet heel lastig, maar wel iets om rekening mee te houden. Het liefst 2 reutjes dus.
imaudy schreef:Verara schreef:Mijn “vorige” roedel waren 5 reuen en 1 teef.
Ik heb nog nooit een teefje gehad, altijd 2 reutjes. Heb idd het idee dat het met teefjes altijd wat ingewikkelder is. Aan de andere kant is reu-teef combinatie misschien het makkelijkste. Hoewel je dan misschien wel meer "rijden" enzo krijgt en ze moeten bij de eerste loopsheid een paar dagen? gescheiden worden. Dat is niet heel lastig, maar wel iets om rekening mee te houden. Het liefst 2 reutjes dus.
imaudy schreef:Hoe scheiden jullie het reutje en teefje precies?
Aparte kamers of toch in dezelfde kamer en dan gescheiden.
imaudy schreef:Hoe scheiden jullie het reutje en teefje precies?
Aparte kamers of toch in dezelfde kamer en dan gescheiden.
smurffie schreef:Ik vind teefjes over het algemeen makkelijker matchen en makkelijker in omgang. Echter probeer maar eens een teefje herplaatser te vinden, 90% is reu en daarvan kunnen er weinig bij andere honden.
Totaal onverwacht hebben we nu een pup erbij, een reu, waarbij we 2at huiverig waren bij de reu die we al hebben ( totaal alles bij elkaar was 1 reu en 3 teefjes) maar valt alles mee. Even afwachten tot de pup gaat puberen natuurlijk.
Je weet het nooit zeker. Maar het ligt vooral aan het karakter van de individuele hond