Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muze schreef:Hier gebeurt dat dus niet. Slijt ze zelf niet genoeg af en is ook al op leeftijd..
Kaus schreef:Ik vind zwarte nagels juist makkelijker dan witte nagels omdat je bij zwart precies kan zien tijdens het knippen hoe ver je bent. Ik ben zelf voorstander van zo kort dat ze net de grond raken tijdens het lopen maar niet tijdens het staan.
Het hangt ook erg van de stand van de nagels af. Mijn ene hond heeft nagels die bijna recht naar voren groeien, die zijn dus veel langer tot ze eens de grond raken en knip ik dus korter.
Mijn andere hond heeft een ziekte aan zijn nagels waarbij zijn nagels eraf vallen (SLO) dus daar houd ik de nagels zo kort mogelijk om het leven zo kort mogelijk te houden. Maar dat is dus écht kort, zo kort dat je hem in huis niet hoort lopen. Merk overigens niet dat hij er last van heeft met rennen. Je hebt ze niet snel te kort in mijn ogen.
@Damoiseaux (als ik het goed spel), het leven trekt zich terug naarmate de nagel korter wordt. Dus dat klopt niet helemaal. Uiteraard is er een minimum lengte aan dat leven (er zit immers ook een botje in de teen). Maar juist door ze te lang te laten groeien krijg je hele lange levens waardoor je de nagels niet meer kort genoeg kan krijgen tenzij je er veel tijd in steekt.
deksel schreef:Onze hond heeft nagels die de grond aanraken, ook als ze staat. De trimster knipt tot aan het leven en korter dan dit kan niet omdat ze anders in het leven zit volgens haar. Is het beter om toch wat korter te knippen of zo te laten?
Kaus schreef:Sonja_VR, dat valt wel mee hoorIk zeg niet dat nagels daadwerkelijk zo kort moeten maar mijn hond heeft dus nauwelijks nog nagels door een ziekte en de nagels die hij heeft zijn zo kort als maar kan. Hij gaat nooit onderuit tijdens het rennen, zelfs niet tijdens het schapendrijven waarbij hij veel snelle, korte bewegingen maakt.
deksel schreef:Onze hond heeft nagels die de grond aanraken, ook als ze staat. De trimster knipt tot aan het leven en korter dan dit kan niet omdat ze anders in het leven zit volgens haar. Is het beter om toch wat korter te knippen of zo te laten?